Laihdutusketju jouluksi 2025 kuntoon!
Heips, löytyiskö täältä vertaistukea laihdutusprojektiin?Jokainen tyylillään ja omin tavoittein ylipainosta normaalipainoon. Tulkaa mukaan juttelemaan, ettei tarvi yksikseen pähkäillä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on laihduttaa jouluksi ja syödä sitten itsensä kuukaudessa lähtömittoihin. Jouluahan aletaan syömään jo itsenäisyyspäivänä ja vedetään kaksi käsin loppiaiseen.
Vain sun oma olosi on tärkeä, pidä oma hyvinvointi jatkossa ykkösenä. Älä kanna huolta tai stressaa muiden, ventovieraiden tekemisiä, aikuiset ihmiset kantaa vastuun itsestään sekä valinnoistaan. Viestisi huokuu kokemuksesta, joten rohkenen kysyä, monetko joulut-loppuvuodet olet kärvistellyt tuon kaksin käsin ylensyönnin kanssa? Oletko kaivannut muutosta terveellisempään suuntaan. Mikäli ruokailussa käyttää haarukkaa ja veistä, syö rauhallisesti, lasketaan välillä aterimet pois käsistä, pureskellaan ruokaa rauhassa. Välillä keskustelua pöytäseurueen kanssa ja pian huomaakin miten hyvältä ruoka maistuu. Ruokailua jatketaan aterimilla samaan rauhalliseen tahtiin. Yllättäen aikaisemmista tavoista / tuntemuksista poiketen, vatsassa tuntuu jo kylläisyys, joten voimme lopettaa syöminen. Hyvänolon tunne saavutettu. Aterimien käyttö auttaa pitämään taukoja ja yhdelläkin kädellä pärjää joten saattaa olla, ettei kaksin käsin ahminnasta tarvita, vaikka tuo "kaksin käsin" sanonta on sellainen vähän kulunut vähättely vakavammasta asiasta, vaurioittava taso riippuu pitkälti aiheuttaja-taustasta.
Aina ajankohdasta riippumatta, laihdutus ei välttämättä ole alkuun se tärkein päämäärä muutosta halutessa. Oma fyysinen / henkinen jaksaminen voi pysäyttää ja mikäli saa suunnan vaihdettua oman hyvinvoinnin kohentamiseen, mm. vaihtamalla valmis / pikaruoat vaikkapa itse valmistettuihin ravinteikkasiin ruokiin. Mulla ei ole kokemusta, mutta olettaisin, että pitkään jatkuessa nouto / kotiovelle tilatut ruoat aiheuttavat myös painonnousua. Ethä ota yllä olevaa mielipidettäni pilkun päälle, huumori (ei toisen kustannuksella) auttaa monesti sietämään tylsää arkea. 🦦
Anteeksi, että kirjoitin aiemmin toisenlaisen kannanoton, mutta siitä jäi paha mieli, kun puutuin kirjoituksessani (kaksin käsin) viestin perusteella kommentoimaan hänen terveydentilaa. Ilmoitin viestini ylläpidolle asiattomana ja anteeksi pyytäen pyysin sen poistoa. Ylläpitoon kiitos asiattoman viestini poistosta.
Mimmi
Vierailija kirjoitti:
Ketodieetti, liikunta ja ennen kaikkea voimaharjoittelua niin tuloksia syntyy nopeasti.
Minkälaisia tuloksia olet saanut. Jollekin toiselle saattaa sopia paremmin pudottaa painoa ensin, ettei vahingoita itseään voimaharjoittelussa. Mutta annetaan jokaiselle oikeus päättää itse, eikös? Olen itse ainakin kiinnostunut sun kokemuksesta ja mahdollisesta tuloksesta, mikäli haluat kertoa. Olen lähiaikana lukenut vastaavasta, mutta siitä kertoi monivuotisen kokemuksen omaava, valmentaja ammatti-PT joka opastaa ja kannustaa asiakkaan edistymistä.
Kiinnostunut, palstaa lukemassa käyvä.
Runsas viikko -2 kg. Viikolla herkut ja makeat pois, myös maustetut jogurtit. Raejuustoa, mustikoita, hedelmiä, kerran päivässä kotiruokaa. Leipää kohtuudella. Nyt tuntee ajoittain nälän tunteen, mikä joskus on puuttunut, koska sitä ei ole tullut kauniisti sanottuna liian kylläisyyden vuoksi. Ehkä alkuun nestettä poistuu ja sitten painon putoaminen hidastuu, palkintona/porkkanana paremman voinnin lisäksi toive, että mahtuu pienikokoisemmat vaatteet.🍎
Mitä järkeä on laihduttaa jouluksi ja syödä sitten itsensä kuukaudessa lähtömittoihin. Jouluahan aletaan syömään jo itsenäisyyspäivänä ja vedetään kaksi käsin loppiaiseen.