Laihdutusketju jouluksi 2025 kuntoon!
Heips, löytyiskö täältä vertaistukea laihdutusprojektiin?Jokainen tyylillään ja omin tavoittein ylipainosta normaalipainoon. Tulkaa mukaan juttelemaan, ettei tarvi yksikseen pähkäillä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on laihduttaa jouluksi ja syödä sitten itsensä kuukaudessa lähtömittoihin. Jouluahan aletaan syömään jo itsenäisyyspäivänä ja vedetään kaksi käsin loppiaiseen.
Vain sun oma olosi on tärkeä, pidä oma hyvinvointi jatkossa ykkösenä. Älä kanna huolta tai stressaa muiden, ventovieraiden tekemisiä, aikuiset ihmiset kantaa vastuun itsestään sekä valinnoistaan. Viestisi huokuu kokemuksesta, joten rohkenen kysyä, monetko joulut-loppuvuodet olet kärvistellyt tuon kaksin käsin ylensyönnin kanssa? Oletko kaivannut muutosta terveellisempään suuntaan. Mikäli ruokailussa käyttää haarukkaa ja veistä, syö rauhallisesti, lasketaan välillä aterimet pois käsistä, pureskellaan ruokaa rauhassa. Välillä keskustelua pöytäseurueen kanssa ja pian huomaakin miten hyvältä ruoka maistuu. Ruokailua jatketaan aterimilla samaan rauhalliseen tahtiin. Yllättäen aikaisemmista tavoista / tuntemuksista poiketen, vatsassa tuntuu jo kylläisyys, joten voimme lopettaa syöminen. Hyvänolon tunne saavutettu. Aterimien käyttö auttaa pitämään taukoja ja yhdelläkin kädellä pärjää joten saattaa olla, ettei kaksin käsin ahminnasta tarvita, vaikka tuo "kaksin käsin" sanonta on sellainen vähän kulunut vähättely vakavammasta asiasta, vaurioittava taso riippuu pitkälti aiheuttaja-taustasta.
Aina ajankohdasta riippumatta, laihdutus ei välttämättä ole alkuun se tärkein päämäärä muutosta halutessa. Oma fyysinen / henkinen jaksaminen voi pysäyttää ja mikäli saa suunnan vaihdettua oman hyvinvoinnin kohentamiseen, mm. vaihtamalla valmis / pikaruoat vaikkapa itse valmistettuihin ravinteikkasiin ruokiin. Mulla ei ole kokemusta, mutta olettaisin, että pitkään jatkuessa nouto / kotiovelle tilatut ruoat aiheuttavat myös painonnousua. Ethä ota yllä olevaa mielipidettäni pilkun päälle, huumori (ei toisen kustannuksella) auttaa monesti sietämään tylsää arkea. 🦦
Anteeksi, että kirjoitin aiemmin toisenlaisen kannanoton, mutta siitä jäi paha mieli, kun puutuin kirjoituksessani (kaksin käsin) viestin perusteella kommentoimaan hänen terveydentilaa. Ilmoitin viestini ylläpidolle asiattomana ja anteeksi pyytäen pyysin sen poistoa. Ylläpitoon kiitos asiattoman viestini poistosta.
Mimmi
Vierailija kirjoitti:
Ketodieetti, liikunta ja ennen kaikkea voimaharjoittelua niin tuloksia syntyy nopeasti.
Minkälaisia tuloksia olet saanut. Jollekin toiselle saattaa sopia paremmin pudottaa painoa ensin, ettei vahingoita itseään voimaharjoittelussa. Mutta annetaan jokaiselle oikeus päättää itse, eikös? Olen itse ainakin kiinnostunut sun kokemuksesta ja mahdollisesta tuloksesta, mikäli haluat kertoa. Olen lähiaikana lukenut vastaavasta, mutta siitä kertoi monivuotisen kokemuksen omaava, valmentaja ammatti-PT joka opastaa ja kannustaa asiakkaan edistymistä.
Kiinnostunut, palstaa lukemassa käyvä.
Runsas viikko -2 kg. Viikolla herkut ja makeat pois, myös maustetut jogurtit. Raejuustoa, mustikoita, hedelmiä, kerran päivässä kotiruokaa. Leipää kohtuudella. Nyt tuntee ajoittain nälän tunteen, mikä joskus on puuttunut, koska sitä ei ole tullut kauniisti sanottuna liian kylläisyyden vuoksi. Ehkä alkuun nestettä poistuu ja sitten painon putoaminen hidastuu, palkintona/porkkanana paremman voinnin lisäksi toive, että mahtuu pienikokoisemmat vaatteet.🍎
Heips! Miten sujuu projektit?
Täällä sujuu hyvin! 14kg nyt pudotusta ja homma etenee satoi tai paistoi. Tärkein oppi on ollut olla joustava elämän pyörityksessä. Oppimista ikä kaikki ja jatkuvaa reflektiota kehon, kokemuksen ja maailman välillä. Odotan jo mitä kaikkea tulenkaan oppimaan, kun siirryn ylläpidolle! Sitten alkaa se tosiasiallinen korkeakoulu, olen kuullut kerrottavan. Tätä matkaa on hyvä jatkaa!
Bao45
Heissan!
Miten sujuu? Onko täällä vielä elämää?
Täällä projekti etenee ja 15kg nyt pudotusta. Teoriassa lie mahdollista päästä tavoitteeseen ennen joulua, mutta käytäntö taitaa olla toinen juttu. Jännän äärellä siis! Viisi kiloa viel matkaa ja voin kertoa, etteivät ne tipu ilmaiseksi!
Bao45
Upeeta Bao45. Sun viestejä on aina mukava lukea. Miten teillä muilla?
En ole muutamaan viikkoon saanut viestiä aloitettua, lukemassa olen käynyt ja jakamassa kannustus peukkuja. Toivoin sekä kovasti odotinkin, että täällä olisi jo runsaasti viestejä. Moni teistä oli jo ennen tämän ketjun alkamista pudottanut painostaan melkoisesti. Oletteko mahdollisesti jo saavuttaneet tavoitteenne. Olisi mukava saada ketjua taas liikkeelle. Olen päässyt tavoitteeseen. 8:16 pätkäpaasto on mulle oiva olotila ja siltä osin mulle myös sopiva, koska saavutettu paino on edelleen samassa, -8kg pudotuksen jälkeen.
Mimmi
Juhuu, hyvin menee. Paino on pudonnut kahdessa viikossa 100 grammaa. Tällä vauhdilla saan jouluksi pari kiloa pois. Pudotettavaa olisi parikymmentä.
Mitä siitä joulusta, sehän tulee ja menee joka vuosi. Tavoitteita voisi myös jaksottaa omaan tahtiin sopiviksi. Ystäväni otti -5kg tavoitteen ja sen selätettyä taas se -5kg. Jollekin toiselle saattaa sopia pienempikin luku, vaikka -3kg. Mikäli nyt alkaisin ajattelemaan ensi kesää, niin odotuksesta tulisi pitkä. Nyt täytynee ottaa tuo talvi vastaan ja toivoa, ettei kaatuile liukkailla kaduilla. Myös tuo jouluksi -20kg niin ei se ole kenellekkään hyväksi, edes ajatuksen tasolla. Eihän ap itsekään ilmeisesti tule onnistumaan, ainakaan 2025 jouluun mennessä, vai miksi hän katosi kuten se kuuluisa haju saharaan. 🤭
Heissan!
Onnea Mimmi! Onnea myös kaikille muillekin, joiden projekti on edennyt tavoitteita kohti!
Aloitin painovanteella hulailun. Tarkoitus olisi saada vyötärön seutua timmimpään kuntoon. Ilahduttavaa on, että tällä hetkellä kaikki vanhat juhlavaatteetkin menevät päälle! Tulkoon mimmoinen talvi tahansa niin varusteita löytyy joka lähtöön! Mukava shoppailla omissa komeroissa! Yhdet juhlahousut ja juhlapaita istuvat sitten vähän mukavammin, kun pääsen lopulliseen tavoitteeseen viiden kilon päästä.
Vhh, pätkäpaasto ja kalorivaje -linja toimii hyvin kohdallani. Joustavuus ja kehon kuunteleminen on tullut tärkeäksi. Viimeiset kilot ovat tiukassa, joten olen nyt himppasen tarkempi syömisistäni. Vettä nautin noin kaksi litraa päivässä. Olen lisännyt tietoisesti erilaisia kasviksia ruokavaliooni luettuani suoliston hyvinvoinnista. Viikon aikana olisi hyvä nauttia 20-30 kasvikunnan tuotetta. Se minulla nykyisin täyttyy jo yhden päivän aikana. Olen aiemmin pitänyt yrttejä vähän kuin ylimääräisenä mausteena vaikkapa salaatissa. Ne ovatkin todellista herkkua suolistomikrobeille, joten herkuttelen nykyisin tuoreilla yrteillä joka päivä hintaa katsomatta. Ruokaan menee rahaa kyllä, mutta se on oman hyvinvoinnin rahoittamista.
Olen ollut ihmeesti terveenä, vaikka ympärilläni ihmiset lakoavat flunssatauteihin. Jopa puoliso sairasti rajun flunssan, vaikka hänellä on yleensä jakoavaimen terveys! Toivon todella, etten sairastukkaan, sillä elämässä on kaikenlaista säpinää meneillään, joissa haluan pysyä mukana!
Kertokaahan mitä kuuluu!!!
Bao45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kaikki vaan porsastella makkaraa ja pekonisieniä, vai?
Sinun oli pakko tulla haastamaan riitaa?
Tuollaiset tyypit roikkuvat aina kuin riivattuna kaikissa ketjuissa, joissa mainitaan sana paino.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on laihduttaa jouluksi ja syödä sitten itsensä kuukaudessa lähtömittoihin. Jouluahan aletaan syömään jo itsenäisyyspäivänä ja vedetään kaksi käsin loppiaiseen.
Rosolli, laatikot, lipeäkala, valkokastike ja keitinperunat ovat jopa kevyempiä kuin tavalliset arkiruoat. Ei kaikkeen tarvi tunkea älyttömästi kermaa ja voita.
Kiitos onnittelusta Bao45. Jälleen upea viesti kokonaisuudessaan. Kyllä tämä on hyvältä tuntunut, ja ne vaatteet, olen ottanut joitakin talvea kohti vaatteita kokeiluun ja huomaan, että pienikin pudotus on myönteinen asia. Tykkään reippaista sauvakälyistä. Sauvakävelen myös kauppareissuja, siten saa keho ja kädetkin liikettä ja hartiaseutu pysyy ryhdikkäänä.
Vielä ei ole minkään jouluruoan miettimisen aika, vaikka joku vieraiija siitä malttamattomana haaveilee.
Mulle ei tule juhlapyhistä ongelmaa, tiedän sen jo prikulleen, mitä tarvitsen ja mitä ostan.
Odotan innoissani, että muutkin löytäisivät paluupolun keskusteluun, vaikka välillä täällä olikin hiljaisempi vaihe. Ne helteet, nyt ne on ohitettu :)
Hei kaikille,
päivitys pitkästä aikaa. Piti oikein käydä kattomassa missä menin viimeksi. Edellisestä päivityksestä n. 2kk silloin aamupaino 90,5 tänään pääsin ekan kerran 84 puolelle. tavoitteena oli jotain 7 alkavaa, mutta tavotteet siirtynyt siihen että paino saisi tippua enemmänkin. Lisätty hiilarit takaisin ruokavalioon kohtuudella seuraan enää kaloreita sekä noin proteiinin saantia. Edelleen melkein päivittäin lihaskuntoa sekä n. tunnin kävelylenkki.
Mulla alkupaino alkukeväästä oli melkein 120kg niin mukavasti tämä edennyt. Alkuun tippu paljon ja nykyään maltillisesti keskimäärin n.0,5kg viikossa.
y.t,
47
Ihanat uutiset 47. Pieni huoli painosi jumittumisesta poistui päivityksesi myötä. Nyt on toiveissa, että monet muutkin mukaan lupautuneet tulisivat kertomaan matkastaan.
Kivaa alkavaa viikkoa kaikille.
Edellisestä viestistäni unohtui nimimerkki. Mutta nyt ei. Terkuin Mimmi
Älkää ainakaan uskoko näitä ip-lehtien otsikoita, missä nainen on laihtunut 50 kg eikä ole tarvinnut mistään herkuista luopua.
Aina pitää tehdä isoja muutoksia totuttuihin tapoihin, jos meinaa laihtua. Sen sijaan ei tarvitse kitua millään puolikkailla herneillä, syödähän saa määrällisesti runsaastikin, kun vain valitsee ne ruuat oikein.
Uusin löytöni, Salakis kreikkalainen jogurtti 500 gr pakkauksessa, 0 % rasvaa, 13% proteiinia, on paksua ja täyteläistä, aivan ihanaa marjojen ja siemenien kanssa. Tästä on tullut aamiaisen ja välipalojen kulmakivi. Älkää sekoittako sitä saman valmistajan kilon pakkauksiin, niissä on 10% rasvaa.
Heipsan!
Täällä homma etenee: 17kg pudotettu ja 3 viel mukana. Vaikuttaa hyvinkin siltä, että pääsen harjoittelemaan ylläpitoa joulusta alkaen! Painovanteella hulailu 20min päivässä tuottaa tulosta. Sen tuntee sekä vyössä että olossa! Jatkan sitä rutiinia.
Jouluhommelit jo mielessä ja paljon ihanaa joulupuuhaa jo aloitettu! Niin nautin tästä ajasta ja joulufiilistelystä!
Miten muilla sujuu?
Bao45