Miten nuo keskellä korpea olevat huonokuntoiset talot oikein hinnoitellaan?
Katsoin just että 2000 neliön tontti, talo jossa ei viemäröintiä ei vesijohtoja. Asbestikartoostusta ei ole tehty ja rakennusmateriaalina lauta. Sähköt löytyy.
Hp 59 000 e. Ja lähimpään isoon kaupunkiin 80 km matkaa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse ostelin vähä aikaa sitten 10k€ kämpän keskeltä metsää, vähän isompi pyynti oli mutta tinkaamalla lähti sen verran että tuo on ehkä tontin + puuston arvo ja muutama tonni päälle.
vesijohdon veto maksoi 2000€ ja toiset saman verran meni pikkuremontteihin itse tehtyna, 5g toimii tällä keskellä metsääkin joten ihan loistava etätyöpaikka. paskakaivot tontillaa jotka käy paikallinen maajussi tyhjentämässä pari kertaa vuodessa 50€/kerta.
Miten tuo paskakaivosysteemi sopii niihin uusiin viemäröintisäädöksiin haja-asutusalueella? Eikös sinne pidä laittaa uudenaikaiset systeemit jos vakituisesti asuu?
Umpisäiliö on edelleen ihan pätevä. Tyhjennys ennen kuin täyttyy ääriään myöten.
Pyynti voi olla mitä vaan mutta kyllä ne kaupat tulee tontinhinnalla usein. 59k€ pyynti niin kyllä se 20k€ irtoaa kun olet ainoa ostajaehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Pyynti voi olla mitä vaan mutta kyllä ne kaupat tulee tontinhinnalla usein. 59k€ pyynti niin kyllä se 20k€ irtoaa kun olet ainoa ostajaehdokas.
Mä en silloin edes myisi. En tarvi taskurahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa siitä mielestäsi realistista hintaa ja katso tulevatko myyjät yhtään vastaan. Me saatiin omasta mielestämme ylihintainen talo lopulta 70.000 euroa alle hintapyynnön.
Varsinkin perikunnalle kannattaa tarjota härskisti "alihintaa".
Ei alihintaa kannata tarjota vaan realistinen hinta. Perikunnan kanssa en ensimmäisenä lähtisi hieromaan asuntokauppoja, niissä on aina jääriä jotka eivät suostu myymään tai yrittävät saada mahdollisimman suuren rahan itselleen.
nykyään ei enää ole juurikaan isoja perikuntia koska lapsia ei tehtailla tolkuttomasti. Jos perikunta on pieni ja köyhä, saa asunnon helposti. Itse teen kaikki asuntokaupat siten, että katson etuovesta kauiten myynnissä olleet (pois lukien ne saiturien kohteet jotka myyvät itse) ja lähden tekemään aivan luokattomia tarjouksia. Aina joku on haluaa eroon asunnosta koska siitä on paljon kuluja tyhjillään.
viimeksi ostin kolmasosalla pyyntihinnasta osakkeen. Oli ollut myynnissä 8kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tontti myydään ja rakennus purkukuntoisena romuna. Ellei ole hyvä kunto että voi kunnostaa.
Mitä sillä tontilla jossain korvessa tekee?
Esimerkiksi voi päästä metsästysseuraan.
Miten tuo paskakaivosysteemi sopii niihin uusiin viemäröintisäädöksiin haja-asutusalueella? Eikös sinne pidä laittaa uudenaikaiset systeemit jos vakituisesti asuu?