Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrankin täysihoitolomalle ja verorahoista maksu

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisten perheiden lapset voivat kokea itsensä vähemmän arvokkaiksi, koska he eivät pääse lomalle kodin ulkopuolelle, kuten kaikki muutkin.

Eipä ole mahdollisuutta viiden päivän täysihoitolomaan näkynyt keskituloisessa kahden aikuisen ja kahden lapsen perheessä. Ei riitä massit. 

Turha tuki tällainen vaikka varmasti ihanaa perheelle joka sen saa. Mutta ei yhteiskunnan tehtävä.

Täysin oma valinta tuo teidän tilanne. Menkää parempipalkkaisiin töihin tai sitten jäätte kokonaan pois töistä, jotta voitte hakea tuetulle lomalle. Ihan näin yksinkertaista.

Välillä mietin ymmärtääkö ihmiset mistä nämä tuetut lomat maksetaan. Ilmeisesti ei.

Tuossa jutussahan se sanotaan ihan selvästi. Nuo lomat ovat Stean tukemia ja Stea puolestaan on Sosiaali- ja terveyjärjestöjen avustuskeskus, joka työskentelee STM:n alaisuudessa. Stean jakamat avustusrahat tulevat pääosin Veikkauksen rahapelien tuotoista.

Vierailija
22/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten työssäkäyvänä en pahemmin lomaile. Teen töitä, lääkäriin ei pääse mutta lokkiperheet lomailevat. Mites se työnteko?

Tee paremmin niitä töitä. Mene töihin mistä saat sen verran hyvän palkan, että on varaa lomailla ja etsi työpaikka missä on kattava työterveyshuolto, niin ei tarvitse täällä itkeä omista valinnoista.

Menehän lokki jatkamaan lapsesi perseen nuolemista. Se on myös lokki tehnyt valinnan tehdä lapsia eikä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rutisijat edes itse hakeneet näitä lomia? Työssäkäyväkin voi päästä. 

Ei ole aikaa lomailla kuten yhteiskunnan elättää ja lokkityöntekijät kouluissa

Vierailija
24/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä verorahojen tuhalusta, ketä pitäisi äänestää että tämä loppuisi?

Vierailija
25/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisten perheiden lapset voivat kokea itsensä vähemmän arvokkaiksi, koska he eivät pääse lomalle kodin ulkopuolelle, kuten kaikki muutkin.

Eipä ole mahdollisuutta viiden päivän täysihoitolomaan näkynyt keskituloisessa kahden aikuisen ja kahden lapsen perheessä. Ei riitä massit. 

Turha tuki tällainen vaikka varmasti ihanaa perheelle joka sen saa. Mutta ei yhteiskunnan tehtävä.

Täysin oma valinta tuo teidän tilanne. Menkää parempipalkkaisiin töihin tai sitten jäätte kokonaan pois töistä, jotta voitte hakea tuetulle lomalle. Ihan näin yksinkertaista.

Miksi lokeille annetaan tehdä valinta lokkeilla yhteiskunnan piikkiin? Ei mene työssäkäyvien jakeluun.

Vierailija
26/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hakea tttukea loman kustannuksiin esim vaatteisiin ym?

Vierailija
27/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä noin tiukkaa tekee, kuulutte nettosaajiin, ette nettomaksajiin, joten ihan turha täällä itkeä kun kun samasta veroleivästä tekin elätte.

Vierailija
28/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuetut lomat on yleensä jossain syrjäisissä kylpylöissä, ehkä aika kulahtaneissa. Olen joskus saanut, ongelma pitkä matka toiselle puolelle Suomea. Loma ei tunnu lomalta jos hotelli on kulunut. Olen itsekin joskus lähtenyt kesken pois. 

Monesti eri potilasjärjestöjen kuntoutuskurssit ovat samanlaisissa kulahtaneissa kylpylöissä tai urheiluopistoissa. Potilasjärjestön jäsenenä siellä saa tauon ikuisesta huolehtimisesta, uusinta tietoa ja vertaistukea, joka on todella arvokasta ja voi kasvaa vuosien mittaiseksi ihmisuhteeksi vähintään someryhmässä. 

Olen itse ollut sellaisella muutaman päivän lomalla/kuntoutuskurssilla ja olin koko ajan alusta loppuun saakka. Minua eivät kuluneet puitteet lotkauttaneet ollenkaan. Kerrankin tuli sellainen tunne, että minua autetaan ja minusta välitetään eikä kaikkea ja jokaista tiedonmurua tarvi kaivaa itse paljain kourin.

Vierailija
29/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että kyseessä on sentään suomalainen perhe. Ei näköjään ihan kaikki rahat vielä mene maahanhaittamuuttajien tukemiseen ja rientoihin.

Lomia on alasajettu jo pitkään. 20 v sitten tuettu loma saattoi olla viikon, nykyään ehkä 3-4 yötä.

Vierailija
30/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko hakea tttukea loman kustannuksiin esim vaatteisiin ym?

Aina voit hakea, se on sitten eri asia että saatko. Kunnan sosiaalityöntekijät voivat myöntää harkinnanvaraista tukea, jos katsovat sen perustelluksi.

Vierailija
31/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä verorahojen tuhalusta, ketä pitäisi äänestää että tämä loppuisi?

Nuo rahat tulevat Veikkaukselta. Voi siis kiittää Veikkauksen pelien pelaajia.

Vierailija
32/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkättirastaiden kokoontumisajot!