Lue keskustelun säännöt.
Millaisissa tilanteissa olette tehneet lastensuojeluilmoituksen?
11.07.2025 |
Pitääkö tilanteen olla oikeasti erittäin paha vai tekisittekö ilmoituksen tilanteessa, jossa yksinhuoltajana toimivan aikuisen toimintakyky näyttää olevan puolikuntoinen? Eli henkilö ei muista sanomiaan asioita, on kasvoiltaan pöhöttynyt, selkeästi erittäin huonossa fyysisessä kunnossa, saa raivokohtauksia aika vieraille ihmisille ja jättää asioita hoitamatta. Hänen kotonaan en ole käynyt, lapset jo teini-ikäisiä. Lapset apean ja ilottoman oloisia ulkoa päin katsottuna. Turvaverkkoaan on sanonut itse olemattomaksi. On pitkällä sairauslomalla työstään.
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Erikoista, että tätä on alapeukutettu. Miksi? Tietyissä ammateissa on tosiaan virkavelvollisuus tehdä tietyissä tilanteissa lastensuojeluilmoitus. Minäkin olen psyk.sh. Ja olen tietenkin myös tehnyt ilmoituksia. Ei näissä hommissa ole mahdollista pidempän olla, ilman että tulisi yhtään sellaista tilannetta vastaan, jossa ilmoitus on pakko tehdä. Huomattavasti enemmän olen tehnyt yhteistyössä perheiden kanssa yhteydenottoja sosiaalitoimeen palvelutarpeen arvioimiseksi. Moni perhe ymmärtää itsekin, ettei enää pärjää yksin, ja haluavat itsekin apua.