Kätilö tässä klo 16 saakka
Kommentit (26)
Jos siellä esitetään synnytysvideo, niin kannattaako se katsoa? Odotan ensimmäistäni ja vielä en ole pelännyt synnytystä, mutta minusta tuntuu että video saattaa konkretisoida asiaa liikaa ja sen jälkeen alan jännittää. Vai onko se video ihan rauhoittavaa katsottavaa?
Riittävällä määrällä särkylääkettä ja säännöllisin välein, että vaikutus pysyy koko ajan. Myös syytä asiaan voi etsiä gynellä.
klö
Minusta normaalikokoinen, mutta monesti minulle on sanottu että synnytin pienen lapsen..???
Onnistuvatko nuo käännös yirykset yleensäkkin miten??
Itselläni olisi ensi viikolla edessä...
Vierailija:
Jos siellä esitetään synnytysvideo, niin kannattaako se katsoa? Odotan ensimmäistäni ja vielä en ole pelännyt synnytystä, mutta minusta tuntuu että video saattaa konkretisoida asiaa liikaa ja sen jälkeen alan jännittää. Vai onko se video ihan rauhoittavaa katsottavaa?
Tietämäni synnytysvideot ovat asiapitoisia ja kauniisti tehtyjä, en usko että lisäävät pelkoa. Kannattaisin katsomista.
klö
Vierailija:
Onnistuvatko nuo käännös yirykset yleensäkkin miten??Itselläni olisi ensi viikolla edessä...
Aika tarkkaan puolet käännöksistä onnistuu ja tietenkin sitten toinen puolet ei. okoa enemmän vaikuttaa, miten syvällä peppu on lantiossa, saako sen sieltä hyvin nostettua ja kieräytettyä.
klö
kaavinta vai lääkkeellinen poisto? Km viikolla 5+, ei lainkaan vuotoa, nyt menossa viikko 8.
Lääkkeellistä enemmän käytetään ja on kohdulle hellävaraisempi. Jos ei sillä tyhjene, sitten kaavinta.
klö
Miksi valkovuoto on oudon hajuista?? Jälkitarkastuksessa sanottiin, että se on jotain jälkivuotoa vielläkin. Mutta siitäkin on nyt kuukausia ja olen haisuli vielläkin. Ei kai se nyt enää voi jälkivuotoa olla?? Mitä tämä tarkoittaa??
Olisiko kuitenkin joku hyvin lievä tulehdus jäänyt muhimaan? Ehkä kannattaisi ottaa tulehdusnäytteet. Aptekista saa myös reseptittä Starogyn nimistä emätinvoidetta, sitä voisi ohjeen mukaan kokeilla ensin.
klö
sektiolla vai alatiesynnytyksenä?
Suositellaanko nykyään että yritetään ensin alateitse??
Vierailija:
sektiolla vai alatiesynnytyksenä?
Suositellaanko nykyään että yritetään ensin alateitse??
Tehdään synnytystapa-arvio, jossa tehdään sikiön painoarvio, otetaan lantion mitat ja niiden mukaan synnytystapa päätetään. Äidinkin mielipide vaikuttaa ja synnytyksen tulisi käynnistyä itsestään.
klö
nyt rv 22 painoa tullut 8 kg. Onko liikaa vai ok?
On se ihan ok kunhan et anna loppuraskaudessa painon kovin paljon nousta enää, muutamat kilot kyllä vielä sallitaan.
klö
nyt on pari päivää ollut totaali väsymys siis totaali. En jaksaisi mitään tehdä esikoisen kanssa yms. tai yleensäkään mitään hemppa oli 116 eli ei kauheen huono ja syön rautaa.. Voisitko vastata.. Pitäiskö soittaa neuvolaan
Tuskin mitään poikkeuksellisen huolettavaa. Jos saisit järjestettyä itsellesi parin päivän kunnon levon. Muistathan myös syödä monipuolisesti, juoda runsaasti ja ulkoilla.
klö
voiko olla rakenteellista vikaa äidissä jos en synnytykses auennu kovista ja kipeistä suppareista huolimatta ku 3 senttiin ja jouduttii sektioon
ja lisäksi lapsi oli tulossa jotenki pää vinossa ts. sen päälaki oli epätasainen ja sen kätilö totesikin.
tää on siis mun eka lapsi ja kyllä hirvittäää jos joskus uudestaa raskaana että miten sitte synnytys sujuu.
mulla kuitenki lantiosta pitäis mahtua.
Vierailija:
voiko olla rakenteellista vikaa äidissä jos en synnytykses auennu kovista ja kipeistä suppareista huolimatta ku 3 senttiin ja jouduttii sektioon
ja lisäksi lapsi oli tulossa jotenki pää vinossa ts. sen päälaki oli epätasainen ja sen kätilö totesikin.
tää on siis mun eka lapsi ja kyllä hirvittäää jos joskus uudestaa raskaana että miten sitte synnytys sujuu.
mulla kuitenki lantiosta pitäis mahtua.
Kysymys todennäköisesti tarjontavirheestä, jolloin " väärä" kohta päästä tulossa edellä eikä riittävästi laskeudu ja paina kohdunsuuta, Asian ei tarvitse toistua seuraavilla kerroilla.
klö
Juu, voi.
klö