Opetusluvalla opettaminen?
Meidän kuopus tarvitsisi ajokortin (automaattivaidekortti riittää), mutta pelkää niin paljon ajamista, että on täjän asti sitä kieltäytynyt. Nyt ollaan mietitty, olisiko opetuslupa helpompi. Tuttu ope ja mahdollisuus harjoitella kymmeniä tunteja.
Olen ihan tavisasutoilija, mutta minäkin jönnitän isojen (erityisesti vieraiden) kaupunkien keskustassa ajamista. En tykkää ohitella tai pysäköidä ahtaisiin paikkoihin. Ajan lähes päivittäin, enkä ole koskaan kolaroinut. Auto on täyssähköauto (eli todella helppoa ajaa).
Onnistuisikohan opettaminen tällaiselta opelta? Onko opetus vaikeaa? Sinänsä hyvin tunnistan ne kuopuksen jännityksen aiheet, kun itsellä samoja. Oma isäni opetti aikanaan minua, mutta hän on aina rakastanut autoilua ja sujuvasti autoillut työuransa Helsingissä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Jos kouluun ajaa autolla 15 minuutissa, niin kuinka kauan sinne pyöräilisi? Miksi se ei ole vaihtoehto? Sähköpyöränkin varmaan hankkii halvemmalla kuin ajokortin.
Miksi et ap itse käy kertaamassa autokoulun ajotunnilla niitä jännityksen aiheitasi. Voisit sitten opettaa lastasi paremmilla tiedoilla ja varmempana.
Olen yleensä sitä mieltä, että manuaalivaihteisella autolla kuuluu opetella ajamaan. Ihan sama mitä uudet autot ovat nykyään, harvalla varsinkaan nuorella on varaa hankkia uusi auto ensiautoksi. Ja lukemattomissa kuntien työpaikoissa ja sote-alan duuneissa ym. joutuu työssä ajamaan työnantajan autoa, joka hyvin todennäköisesti voi olla manuaali vielä useiden vuosien ajan. Jos ap:n lapsi tähtää sijoitusneuvojaksi pankkiin oltuaan ennen sitä täysin vanhemman siipien suojissa, niin tämä tuskin koskee häntä.KUITENKIN tässä tapauksessa, kun kortin hankkiminen on lapselle niin
Itse asiassa pyörä olisi hyvä vaihtoehto jos tuossa matkalla ei olisi ihan helvetillistä työmaata suuren osan matkasta. Ja tulee olemaan vielä useamman vuoden. Ennen ko. työmaata tuon matkain ajoi sähköpyörällä reilussa puolessa tunnissa, nyt meni siskollansa yli tunti. Pyörätiet on siis poistettu ja pitää sukkuloida muun liikenteen ja rakentajien seassa
Ukin vanha auto on pitkälti käyttämättömänä pihassa, sen saisi kyllä käyttöön (automaatti).
Ajan ongelmitta, vaikka keskustat, ahtaat pysäköinnit (erityisesti isolla autolla) ja ohitukset jännittävätkin. En usko, että mikään autokoulu tuota jännitystä poistaisi.
En sitten tiedä, olisiko tästä haittaa vai hyötyä, että ymmärrän hyvin kuopuksen jännitystä, toisaalta saatan vahvistaa sitä.
Ap
Jos kouluun ajaa autolla 15 minuutissa, niin kuinka kauan sinne pyöräilisi? Miksi se ei ole vaihtoehto? Sähköpyöränkin varmaan hankkii halvemmalla kuin ajokortin.
Miksi et ap itse käy kertaamassa autokoulun ajotunnilla niitä jännityksen aiheitasi. Voisit sitten opettaa lastasi paremmilla tiedoilla ja varmempana.
Olen yleensä sitä mieltä, että manuaalivaihteisella autolla kuuluu opetella ajamaan. Ihan sama mitä uudet autot ovat nykyään, harvalla varsinkaan nuorella on varaa hankkia uusi auto ensiautoksi. Ja lukemattomissa kuntien työpaikoissa ja sote-alan duuneissa ym. joutuu työssä ajamaan työnantajan autoa, joka hyvin todennäköisesti voi olla manuaali vielä useiden vuosien ajan. Jos ap:n lapsi tähtää sijoitusneuvojaksi pankkiin oltuaan ennen sitä täysin vanhemman siipien suojissa, niin tämä tuskin koskee häntä.
KUITENKIN tässä tapauksessa, kun kortin hankkiminen on lapselle niin vaikeaa ja kamalaa, niin automaatti varmasti riittää. Ap:n lapsi voi sitten tarpeen vaatiessa hankkia myöhemmin manuaalivaihdeosaamista, tai vältellä autolla ajamista kaikin tavoin koulumatkoja lukuun ottamatta.