Ajokortittomat aikuiset - onko turnoff?
Onko teille kenellekään turn off, jos tapailemanne ihminen ei halua tai osaa ajaa autoa? Tarvitsee aina muiden kyydin tai on hankala liikkua paikasta toiseen/ pysyy omalla alueellaan?
Tai lastenne kavereiden vanhemmat, jotka usein pyytävät kyytiä omalleen, mutta eivät sitten vastavuoroisesti tarjoa koskaan
Kommentit (106)
Ajokortti ja auto on maaseudulle pakollinen, kaupungissa pärjää ilman molempia. Autoa tarttee ihmiset kaukomatkailuun minne dösällä ei pääse. Auton omistajilla on toisten tihutyö murheet monesti.
Kyllä miehiä kiinnostaa autot, mutta pääkaupunliseudulla ne turhia ku julkisilla pääsee omaa kaistaa pitkin nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä lapsiperheessä ei ole autoa. Sitten lasten pitäisi kuitenkin saada harrastaa partiota ja jalkapalloa. Ei onnistu ilman autoa retket, leirit, kisat. Muiden pitäisi sitten kuskata, mutta ei kukaan jaksa yksipuolisesti. Sääli lapsia.
Harrastaa voi ilman kisojakin. Leirejä on ehkä kerran pari vuodessa? Samalla tavalla käy sääliksi myös maalla asuvia, köyhiä ja yksinhuoltajia, jos lapsi haluaa välttämättä harrastaa ammattimaisesti mutta ei pysty perheen olosuhteiden vuoksi.
Meinaatko että saa kauankin jatkaa joukkueessa jos ei osallistu kisoihin?
Sinulla on hyvin pieni elämä jos kuvittelet, että ainoastaan sellaisia lasten harrastusjoukkueita on olemassa joissa kisataan. Minä tunnen useita jotka harrastavat/ pelaavat esimerkiksi samassa paikassa joka viikko samaan aikaan, joukkueet muodostetaan paikalle saapuvista jotka pelaavat toisiaan vastaan. Näistä ei tietenkään valmistus ammattimaiseksi jalkapalloilijaksi tms, mutta jos kuvittelet että lasten ainoa syy harrastaa on tulla ammattilaiseksi, sinulla on hyvin järjenköyhä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aika suppea elämänpiiri, jos aikoo elää ilman autoa. Lähinnä varmaan pk-seutulaisilla, joilla ei siteitä muualle. Vaikka harvoin menisi junalla jonnekin, niin sitten muualla Suomessa tarvitsee auton. Ja myös Helsingissä kestää paikasta toiseen helposti yli tunnin reissut. Raskasta ja hankalaa elämää siis.
Koska sä olet viimeksi käyttänyt julkista liikennettä? Kuulostaa siltä ettet tiedä siitä mitään. :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole autoa tai ajokorttia, ja erittäin erittäin harvoin pyydän keneltäkään kyytiä. Sitä on tapahtunut lähinnä bussilakon aikaan. Järjestän elämäni niin, ettei autoa tarvitse. Asia ei ole ollut turnoff ainakaan miehelleni, jolla ei myöskään ole ajokorttia.
Onhan tollanen jotain redardi hommaa.
B-rapun elämää.
Nyt minulla on auto ja helpottaahan se elämää, mutta pärjäsin aiemmin pyörällä ja julkisilla hyvin. En pumminut kyytejä ja suunnittelin lomat niin että pääsin julkisilla.
Mutta olen tavannut sellaisiakin ihmisiä jotka eivät aja ja ovat koko ajan lokkimassa kyytejä. Siis ihan koko ajan, ja jopa kiukkuiseen sävyyn. Eräs harrastuskaveri vaati, että joku lähtee viemään hänet kotiin 30km matkan, eli 60km edestakaista ajelua. Suuttui kun ei onnistunut.
Itsekin pyysin kerran kaverilta kyytiä junalle kun olin ollut lapsenvahtina yön ja pakkanen oli kiristynyt. Ei kuulemma voinut kun auton käynnistys maksaa. Sama tyyppi peri minulta kerran auton kulumisesta maksun kun itse pyysi minut kyytiin (olimme menossa samaan paikkaan lomalle). Itse pyrin kuskaamaan muita aina kun se vain on mahdollista tai järkevää.