Ajokortittomat aikuiset - onko turnoff?
Onko teille kenellekään turn off, jos tapailemanne ihminen ei halua tai osaa ajaa autoa? Tarvitsee aina muiden kyydin tai on hankala liikkua paikasta toiseen/ pysyy omalla alueellaan?
Tai lastenne kavereiden vanhemmat, jotka usein pyytävät kyytiä omalleen, mutta eivät sitten vastavuoroisesti tarjoa koskaan
Kommentit (106)
Suomessa auto tarkoittaa vapautta. Julkiset toimii ehkä 2-3 kaupungissa jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aika suppea elämänpiiri, jos aikoo elää ilman autoa. Lähinnä varmaan pk-seutulaisilla, joilla ei siteitä muualle. Vaikka harvoin menisi junalla jonnekin, niin sitten muualla Suomessa tarvitsee auton. Ja myös Helsingissä kestää paikasta toiseen helposti yli tunnin reissut. Raskasta ja hankalaa elämää siis.
Tai sitten auto aiheuttaa elämänpiirin supistumisen, koska kaikki matkat pitää suorittaa autoilun ehdoilla.
Jos olen joka tapauksessa menossa jonnekin autolla, niin ei ole ongelma ottaa jotakuta toisinaan kyytiin.
Sellaiset säännöllisesti kyytiä tarvitsevat, jotka vielä ikään kuin olettaa, että heille tai jälkikasvulleen kuuluu kyyti, on vähän too much. Näitäkin on tullut vastaan.
Koko kysymys on helvetin naurettava😂
Mulle auto=vapaus aikatauluista ja muista rajoitteista. Elin 20 vuotta aikuisena ilman eli kokemusta molemmista.
Ei tarvitse suorittaa matkoja autoilun ehdoilla vaan voi käyttää julkisiakin, jos ne kätevimmät (esim Helsingin keskustaan meno).
Vierailija kirjoitti:
En kutsu sellaisia mökille, kun ei ne kumminkaan pääse tulemaan.
Ja ovat helpottuneita, kun ei kutsuta. Mökkeily on jollekulle onni ja autuus, ja toisille sitten taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aika suppea elämänpiiri, jos aikoo elää ilman autoa. Lähinnä varmaan pk-seutulaisilla, joilla ei siteitä muualle. Vaikka harvoin menisi junalla jonnekin, niin sitten muualla Suomessa tarvitsee auton. Ja myös Helsingissä kestää paikasta toiseen helposti yli tunnin reissut. Raskasta ja hankalaa elämää siis.
Tai sitten auto aiheuttaa elämänpiirin supistumisen, koska kaikki matkat pitää suorittaa autoilun ehdoilla.
Joo, mäkin joudun aina varaamaan sen autopaikan lentokoneesta.🙄
Millä ihmeen "autoilun ehdoilla" ja miten ne poikkeavat muusta matkustamisesta? Avaatko vähän?
Autottoman voisin ottaa, kortitonta en ikinä. Yleissivistyksessä on aukko jos ei tunne kotimaansa liikennekulttuuria. Herää kysymys, kuinka monta muuta normaalielämän peruspalikkaa tyypiltä puuttuu. Ja kaikki tietävät miten siinä lopuksi käy. Kortillinen joutuu aina kuskaamaan. Jos ei päivittäin, niin ainakin isommat ostosreissut, lomat maakuntiin, kavereiden illanvietot, lasten pelimatkat yms. Kiva sit olla pelkkä kuski lopulta, kun tunteet laantuu eikä edes saa enää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole omaa autoa tai ajokorttia, niin silloin kulkee julkisilla eikä vingu muilta kyytejä.
Lisäksi sellainenkin on keksitty kuin taksi. Toki taannoiset berneröinnit vähän vähensivät tämän vaihtoehdon käyttökelpoisuutta, mutta olen silti käyttänyt aina toisinaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko kysymys on helvetin naurettava😂
Miten niin? Ei mulle ainakaan kelpaa mies, jolla ei ole edes autoa. Ei ole paljon vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Esim nyt HesaCup-aikaan pelit ympäri pk-seutua ja aina on joku kyytiä vailla..
Ei koske ketään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa auto tarkoittaa vapautta. Julkiset toimii ehkä 2-3 kaupungissa jotenkin.
Näin sinulle, koska olet tottunut autoilemaan. Muut ihmiset kykenevät kyllä elämään ratikattomassa kaupungissa ilman autoa.
En huolisi puolisoa, jolla ei ole korttia. Ärsyttävä ajatuskin, että mun pitäisi aina ajaa ja kuskata. Se olisi rasite. Ihan samalla tavalla kuin mies sanoi jo aikoja sitten, että jos mulla ei olisi korttia, niin olisin kyllä saanut sen ajaa.
Ja asumme Tampereen lähiössä. Julkiset kyllä kulkee, mutta kaikki kauppareissut, lasten harrastukset jne.
Vierailija kirjoitti:
Autottoman voisin ottaa, kortitonta en ikinä. Yleissivistyksessä on aukko jos ei tunne kotimaansa liikennekulttuuria. Herää kysymys, kuinka monta muuta normaalielämän peruspalikkaa tyypiltä puuttuu. Ja kaikki tietävät miten siinä lopuksi käy. Kortillinen joutuu aina kuskaamaan. Jos ei päivittäin, niin ainakin isommat ostosreissut, lomat maakuntiin, kavereiden illanvietot, lasten pelimatkat yms. Kiva sit olla pelkkä kuski lopulta, kun tunteet laantuu eikä edes saa enää.
Isommat ostokset voi tilata kotiin. Illanvietoissa nyt ei muutenkaan olla ajokunnossa, mutta taksi kulkee.
Vierailija kirjoitti:
En huolisi puolisoa, jolla ei ole korttia. Ärsyttävä ajatuskin, että mun pitäisi aina ajaa ja kuskata. Se olisi rasite. Ihan samalla tavalla kuin mies sanoi jo aikoja sitten, että jos mulla ei olisi korttia, niin olisin kyllä saanut sen ajaa.
Ja asumme Tampereen lähiössä. Julkiset kyllä kulkee, mutta kaikki kauppareissut, lasten harrastukset jne.
Miksette wolttaa ostoksia?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole omaa autoa tai ajokorttia, niin silloin kulkee julkisilla eikä vingu muilta kyytejä.
Ei ole autoa enkä "vingu" kyytejä. Mulle tosin niitä tarjotaan välillä koska olen mukava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Hengissä on moni tästäkin selvinnyt.
Minulle on valtava turn off jos miehellä ei ole ajokorttia tai autoa. Miten sellainen mies pystyy huolehtimaan perheestä?
Joo, vähän. Ei haittaa, jos ei alun alkaenkaan ole ollut korttia.
Mutta sellaista en huolisi seurusteluun, jolta on nyt päihteiden takia otettu kortti pois. Monelta ystävämieheltä on otettu. En vaan jaksaisi olla aina juopon tai narkkarin kuskina.