Kuluttaako kävellen 500kcal tunnissa?
Suunnilleen näin näyttäisi älykello. Jos näin on, niin kyllähän tässä pitäisi laihtua ihan ok.
Kommentit (56)
Kuluttaa, jos menet koko matkan ylämäkeä ja kummassakin kädessä on 40kg lisäpainot.
Tunnin kävely mitätöityy 2 suklaapalalla. Jos haluaa laihtua pitää kärsiä nälkäraivoa ihan koko ajan.
Painan yli 100kg, kävelyvauhti n 5,5km tunnissa, keskisyke 120. Ei mene lähellekään 500kcal tunnin lenkillä. 300 realistinen kulutus itsellä.
Joskus jossain jumpassa saan tuon menemään tunnissa, vaatii yli 140 keskisykkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnin kävely mitätöityy 2 suklaapalalla. Jos haluaa laihtua pitää kärsiä nälkäraivoa ihan koko ajan.
Eli 2 suklaapalaa mitätöi kävelyn ja ainoa energian lähde. Nyt ei auennut!
Vierailija kirjoitti:
Mulla näyttää noin 315 kcal tunnissa kävelyn kulutus. Mikä on varmaankin yläkanttiin.
Mulla näyttää samaa (olen nainen 162 cm/76 kg). En myöskään usko, että kulutan noin paljon, koska kävelyvauhtikin on vain n. 10-13 min/km (kävelen koiran kanssa).
Jos oikeasti tunnin kävelylenkki kuluttaisi noin paljon, mun pitäisi olla normaalipainossa,, koska teen vähintään kaksi lenkkiä päivässä ja syön ihan kohtuudella (herkkujakin joskus kyllä, muttei joka päivä).
Jollekin tunti kävelyä voi olla raskaampi suoritus kuin toiselle tunti hölkkää. Omalla kohdalla tunti kävelyä on lähempänä 300 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla näyttää noin 315 kcal tunnissa kävelyn kulutus. Mikä on varmaankin yläkanttiin.
Mulla näyttää samaa (olen nainen 162 cm/76 kg). En myöskään usko, että kulutan noin paljon, koska kävelyvauhtikin on vain n. 10-13 min/km (kävelen koiran kanssa).
Jos oikeasti tunnin kävelylenkki kuluttaisi noin paljon, mun pitäisi olla normaalipainossa,, koska teen vähintään kaksi lenkkiä päivässä ja syön ihan kohtuudella (herkkujakin joskus kyllä, muttei joka päivä).
Minusta tuo on aika ripeää kävelyä. Mitä nyt koiranlenkittäjiä olen seurannut, niin useimmat eivät luultavasti etene viittä-kuutta kilometriä tunnissa, kun se koira pysähtelee vähän väliä, eli teillä on hyvä vauhti. Lisäksi tuostahan tulee jo 9-12 km päivässä, mikä sekin on mielestäni tosi hyvä määrä. Kohtuullinen syöminen on aika venyvä käsite, itse laskisin kokeeksi kalorit jonkin aikaa, jos laihtuminen on tavoitteena.
Painan 65kg ja tällainen peruskulutus: Noin 50 kcal/h nukkuessa, 100 kcal/h valveilla ollessa, istumatyö tms, 300kcal/h normi kävely, 350 kcal/h intensiivinen voimatreeni salilla tai rivakka sauvakävely, 650-700 kcal/h juoksu.
En usko että pelkällä kävelyllä saa 500 kcal tunnissa palamaan millään.
Laihtuminen tapahtuu vain kalorimäärää vähentämällä eli puolita annokset. Katsoin taas näitä möhömahoja (olen sellainen itsekin) ja ajattelin kuinka paljon paremmalta porukat näyttäisi ilman sitä läskipukua.
Hieman mutkia oikaisten:
80 kg -painoisella tunnin reipasvauhtinen (5-6 km/h, ei mitään kilpakävelyä) kävely kuluttaa n. 200 kcal peruskulutuksen päälle.
Mittasin älylaitteella tunnin hyppynaruilun session.
Laitoin 10 min lisäaikaa, koska tunnin aikana menetin 10 s , kun naru osui jalkaan ja join pariin otteeseen noin 30s tauon verran. 10 min sakkoa on ok, enkä viitsinyt lopettaa voimaannuttavaa hyppimistä kesken hyvän country-kappaleen.
906 kcal näytti testin tulos. Hyppiminen variaatioineen on hieman raskaampaa kuin kävely riippuen maastosta. Ap;n testin tulos voi pitää hyvinkin paikkaansa.
Jos painat 200 kiloa niin varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Mittasin älylaitteella tunnin hyppynaruilun session.
Laitoin 10 min lisäaikaa, koska tunnin aikana menetin 10 s , kun naru osui jalkaan ja join pariin otteeseen noin 30s tauon verran. 10 min sakkoa on ok, enkä viitsinyt lopettaa voimaannuttavaa hyppimistä kesken hyvän country-kappaleen.
906 kcal näytti testin tulos. Hyppiminen variaatioineen on hieman raskaampaa kuin kävely riippuen maastosta. Ap;n testin tulos voi pitää hyvinkin paikkaansa.
Tossa on 300-400kcal ylimääräistä. Älylaite valehtelee.
Itse olen myös lukenut, että vauhti ei vaikuta ollenkaan niin paljon, jos kävelee/juoksee saman matkan. Siis voi olla, että kovatehoinen juoksu kuluttaa kolmanneksen enemmän tai jotain, mutta myös se hitaampi kävely kyllä auttaa eikä ole turhaa ollenkaan. Hyvä kunto ja rasitukseen tottuminen vähentää myös kulutusta ajan mittaan.