Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuluttaako kävellen 500kcal tunnissa?

Vierailija
09.07.2025 |

Suunnilleen näin näyttäisi älykello. Jos näin on, niin kyllähän tässä pitäisi laihtua ihan ok.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kulua tuota määrää vaikka juoksisi sen tunnin. Ihminen on varsin vähäkulutuksinen.

Vaikka polttaisi 2000 päivässä, niin sen saa hyvin nopeasti ahmimallta takaisin, sitten kun nälkä iskee voimalla. Ja istuva ihminen ei kuuta yhtään mitään. Tarttee aivot vain vähän rasvaa ja sokereita.

Vierailija
22/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan 350 kaloria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeatempoinen kuntopyöräily kuluttaa 700-800 kaloria tunnissa. Laihdutin joskus 34 kg 5 kuukaudessa ja laskin suunnilleen mitä kulutin. Pyöräilin joka päivä pari tuntia.

Vierailija
24/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
25/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kulua tuota määrää vaikka juoksisi sen tunnin. Ihminen on varsin vähäkulutuksinen.

Vaikka polttaisi 2000 päivässä, niin sen saa hyvin nopeasti ahmimallta takaisin, sitten kun nälkä iskee voimalla. Ja istuva ihminen ei kuuta yhtään mitään. Tarttee aivot vain vähän rasvaa ja sokereita.

Kyllä jokainen kuluttaa energiaa myös istuessaan, jopa nukkuessaan. Se on se peruskulutus. Siihen päälle sitten kaikki heilumisesta johtuva kulutus.

Vierailija
26/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laskurit on lähinnä huumoria.Kulutus riippuu kehonkoostumuksesta ja painosta.

Vierailija
27/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelet kilpakävelijän vauhtia niin kyllä. Muuten ei. 

Vierailija
28/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi normaalipainoisella. Sun kalorikulutus jos olet nainen on n. 1800 päivässä.

Kellä naisella on kalorinkulutus 1800 päivässä? Siis tekemättä mitään?

Toki jos käy sen tunnin reippaan lenkin tai hyötykävelee paljon, niin on tuo kulutus. 

Raskaana olevana enemmänkin. Riippuu koosta. Kuukautisten aikaan kulutus on rajumpi kuin 1800.

Vierailija
29/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellessä/jiostessa 60 kcal/km on keskimääräinen kulutus.

Vierailija
30/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi normaalipainoisella. Sun kalorikulutus jos olet nainen on n. 1800 päivässä.

Eli jos juon pelkkää vettä 4 päivää niin laihdun kilon verran rasvaa?

Kyllä. Mutta täytyy kestää se nälän ja syömisenhimon tunne.

Ei se ole paha, mutta se heikotus, ettei jaksa tehdä mitään. Jos ei tarvitsisi muuta kuin istua koneella harrastamassa jotain hömppää, tuo olisi helppoa. 

Vierailija
31/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Olen pienikokoinen, 7kg ylipainoinen ja 7km/h kuluttaa 300kcal max

Vierailija
32/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovatehoinen kamppailu-urheilu vie tunnissa sen tonnin verran. Jos joka päivä jaksaa sen tunnin tehdä tai oikeastaan kuudesti viikossa, koska treeni kestää noin puolitoista tai parikin tuntia lämmittelyineen, niin laittuu sen kilon viikossa iisisti.

Esimerkiksi tunturin laelle kävely kuluttaa juuri ap:n mainitseman verran kaloreita iisisti. Valitse iisi-palvelu jos haluat ottaa iisisti. Iisin avulla saat tuotteet aina perille juuri sinne minne sinäkin. Valitse siis iisi. 

Vierailija
33/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilo läskiä on 7700 kaloria. Jos kävelet 20000 askelta päivässä niin se ei kuluta paskaakaan.

Jos sulla on rinkka täynnä tavaraa 30kg edestä, niin kyllä kuluttaa enemmänkin kuin monta paskaa.

Painosta kiinni paljonkin. Ja massasta mitä kantaa sen rinkan lisäksi. Mitä läskimpi niin sitä enemmän kuluu kaloreita.

Vierailija
34/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeatempoinen kuntopyöräily kuluttaa 700-800 kaloria tunnissa. Laihdutin joskus 34 kg 5 kuukaudessa ja laskin suunnilleen mitä kulutin. Pyöräilin joka päivä pari tuntia.

Kuntopyöräily on tosi hyvä. Rasittaa vähän niveliä ja sopii välipäiviin tosi hyvin, jos esim vetää kovaa nyrkkeilytreeniä ja kädet tarvitsee palautumista, niin pyörän selkään ja etenkin jos ei nilkat ja pohkeet kestä hyppynaruilua, niin pyörän selkään. 

Saa hyvin painon alas ennen otteluita. 

Sanoisin että kuntopyöräily kannattaa jokaisen ottaa mukaan, jos on ongelmaa palautumisen suhteen muissa lajeissa ja harjoitteissa. Kuntopyöräilyn jälkeen kun venyttelee, niin tuntuu että kokonaisvaltainen palautuminen on hyvää. Sen lisäksi siitä tulee huippu olo, niin kaikki kuonat lähtee liikkeelle. 

Kokeilin 3d-kuntopyöräilyä. Ohjelma kestää siinä noin 40 min ja toimii myös. Itse toivoisin vähintään tunnin settiä. 40 min on sellainen että toimii lähinnä lämmittelynä. Sopiikin juuri hyvin venyttelyitä ennen.

Vierailija
35/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykellot liioittelevat kulutusta kautta linjan. Viidellä palalla Fatzerin sinistä kävelee reilustikin tunnin. Munkkirinkilä vaatii jo kolme tuntia.

Ne on tarkkoja laitteita kylläkin. Ap on lievästi ylipainoinen tai on vetänyt ylämäkiä.

Tai kunto on niin huono, että syke on koko ajan pilvissä. Mulla älykello näyttää rankan kiertoharjoittelun kulutukseksi n 500 kcal/tunti.

Vierailija
36/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6km/h SAUVAkävely kulutti minulla tänään 350kcal. Lenkki oli siis tasan tunnin ja tuon 6km. Minulla ihan ok kunto.

Vierailija
37/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykellot, joihin ei ole liitettynä sykevyötä, näyttävät ihan mitä sattuu. Ja yleensä rutkasti liikaa. Sykevyön kanssa osumatarkkuus paranee. 

Vierailija
38/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla edes tunnin juoksulenkki kuluta 500 kCal. Tunnin kävely (n. 6,5 km/h vauhdilla) kuluttaa siinä 300-330 kCal. Ja nämä siis älykellon antamia lukemia, mitkä tod.näk. siis yläkanttiin.

Vierailija
39/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6km/h SAUVAkävely kulutti minulla tänään 350kcal. Lenkki oli siis tasan tunnin ja tuon 6km. Minulla ihan ok kunto.

Tuo on juuri se n. 60 kcal/ kilometri aika lailla vauhdista riippumatta (vrt auto xlitraa/100km), jonka olen jostain lääketieteellisestä julkaisusta joskus lukenut.

Vierailija
40/56 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri se n. 60 kcal/ kilometri aika lailla vauhdista riippumatta (vrt auto xlitraa/100km), jonka olen jostain lääketieteellisestä julkaisusta joskus lukenut.

Menee myös siihen, että tunnin juoksulenkillä kuluttaa vähintään 500kcal.