Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Raskaus"maha kohta 5-kymmpisellä!

Vierailija
09.07.2025 |

Onkohan tavallista lihomista, että kohta 50-vuotiaalla on maha kuin olisi raskaana?!

Ymmärrän painonnousun vanhemmiten kun liikkuminen vähenee, hormonitoiminta muuttuu jne jne. Mutta että vatsaa tulee "palloksi" eteenpäin, ei mitenkään tasaisina makkaroina vyötärölle ja vatsanseudulle.

Olen ollut raskaana eikä vatsa silloin ollut kovin iso. Painoa tuli raskausaikana lisää muutenkin vain noin 8kg. Nykyinen vatsani on kohta samanlainen kuin raskaana ollessani. Nimenomaan eteenpäin osoittava.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys vielä teille, joilta löytyi jokin sairaus/kasvain/tms kun kävitte tutkimuksissa ison vatsan takia!

Osaatteko sanoa yhden isoimman oireen, jonka huomasitte voinnissanne (kasvaneen vatsan lisäksi)??

Jos tämä täsmää minun yhteen "oireeseen", varaan kyllä heti huomenna lääkärille ajan...

Kiitos!

AP

Jos joku oire on niin menisin kyllä joka tapauksessa gynelle, jos et ole moneen vuoteen käynyt. Ja vaikkei olisikaan, kun onhan se tärkeää käydä.

Vierailija
22/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys vielä teille, joilta löytyi jokin sairaus/kasvain/tms kun kävitte tutkimuksissa ison vatsan takia!

Osaatteko sanoa yhden isoimman oireen, jonka huomasitte voinnissanne (kasvaneen vatsan lisäksi)??

Jos tämä täsmää minun yhteen "oireeseen", varaan kyllä heti huomenna lääkärille ajan...

Kiitos!

AP

Huomasin ison möykyn vatsassa. Tunsin sen kun painelin kädellä alavatsaa pitkällään ollessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmaha taitaa yleisimmin olla miehillä. Tunnetaan myös nimellä outokumpu.

Vierailija
24/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausvatsa viisissäkympissä myös. Hävisi, kun aloin käyttää hormonikorvaushoitoa. 

Vierailija
25/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaan ettei ole liikkunut eikä jumpannut.

Vierailija
26/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain netistä vatsaelinkirurgia omalta paikkakunnaltani.  Näyttöön pomppasi mainos oman paikkakuntani hautaustoimistosta?  Mitäpä tuumaatte?  Pitäisikö perua aikeet mahdollisesta tyräleikkauksesta?

Vierailija
27/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi tuollainen mahan muoto raskauksien jälkeen (n. 35-v). Kukaan terveydenhuollossa ei kertonut vatsalihasten erkaumasta, saati ehdottanut fixausta siihen. Ylipainosta vain jauhettiin, tosin on mulla sitäkin.

Mahassa on ollut monenlaista tuntemusta, mutta en ole osannut, kehdannut tms. tutkituttaa sitä.

Vierailija
28/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmpisellä😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
29/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, iso täysi pelastusrengas pullahti eteen.

Vierailija
30/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella 40 - 70 vuotiaalla miehelläkin näyttää olevan. 

Vierailija
31/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus hormonivatsalta kuulostaa. Mene Turkkiin rasvaimuun ja kiristykseen, jos häiritsee normaali asia. Eiku? 

Vierailija
32/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppuvartalon vatsa. Rasvaa sisäelinten ympärillä. 

Vierailija
33/34 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mullakin on.

Taitaa syntyä 12litran oluttynnyri?

Vierailija
34/34 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio varsinaisesti laihduttaa enkä varsinkaan ole menossa rasvaimuun/leikkauksiin tai ala syömään laihdutuslääkkeitä!

Pystyn elämään kilojeni kanssa. Olen kuitenkin ns. hoikka ja teen fyysistä työtä. Mutta vanhemmiten keho muuttuu. 

Ihmettelen vaan miten kilot näkyvät ensimmäisenä vatsassa eteenpäin? Edestäpäin näytän suunnilleen samalta kuin aina ennen (on jopa vyötärö!). Mutta sivuprofiili on kuin olisin raskaana.

Viimeisen vuoden aikana on muutamakin kysynyt puolisolta, että onko meille tulossa vauva!!??

AP