Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö kukaan uskovainen baarissa? Tuomitsetteko alkoholinkäytön? Entä tanssimisen, bailaamisen?

Vierailija
29.03.2007 |

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voitteko rehellisesti sanoa, että ikinä ei tule mieleen baarissa ollessanne tai punkkua/olutta/siideriä vetäessänne, että tämä ei ole oikein? Eikö ikinä omaatuntoa soimaa?

Hallittu alkoholin kohtuukäyttö on minulle täysin ok asia, josta en näe mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa!

t. uskovainen

Vierailija
2/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin harvakseltaan (ehkä n. kerran-pari vuodessa). Kotona kyllä tissuttelen senkin edestä ;-)

Minun uskoni ei kiellä alkoholia eikä huumeita tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka käy baareissa ja ovat mielestään uskossa, niin kirjoittakaapa tähän perustelut että miksi siellä baarissa pitää käydä? Mitä uskovainen sieltä saa? Miten se kasvattaa uskoasi?

On eri asia jos näkee samoja asioita kadulla mitä baareissa, mutta kadulla ihmisen on pakko joskus kävellä, baareihin pitää itse hakeutua.

Vierailija
4/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki jotka käy baareissa ja ovat mielestään uskossa, niin kirjoittakaapa tähän perustelut että miksi siellä baarissa pitää käydä? Mitä uskovainen sieltä saa? Miten se kasvattaa uskoasi?

No mitenkäs vaikkapa television katseleminen kasvattaa Sinun uskoasi? Tai kuntosalilla käyminen? Entäpä shoppailu? Tai vaikkapa täällä toisten tuomitseminen ja turhanpäiväinen chattaily?

Vierailija

On eri asia jos näkee samoja asioita kadulla mitä baareissa, mutta kadulla ihmisen on pakko joskus kävellä, baareihin pitää itse hakeutua.

Mikä siellä baareissa sinun mielestäsi on niin syntistä? Oletko ikinä edes käynyt baarissa? Ei siellä mitään orgioita pidetä, eivätkä kaikki juo alkoholia eivätkä polta tupakkaa.

Vierailija
5/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ei. mieluummin lähden hyvässä seurassa hyvään ravintolaan syömään tai teen kotona hienon aterian punaviinin kera ja kutsun ystäväni syömään.

miksiköhän Paavali kirjoitti: Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan..... tutkikaa, mikä on hyvä ja mikä otollista.

Minusta baareissa käynti ei ole hyvää eikä otollista.

Vierailija
6/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruualla eriasia. eli uskon että jos jeesus menisi baariin, niin julistaisi Jumalasta mutta ei todellakaan hyväksyisi uskovalle semmosta bailausta. itse en voi tajuta miten voi olla sekä uskossa että täysin maailmassa. on väärin ajatella ettei teot vaikuta. on totta että teot saa anteeksi niitä pyytäessään, mutta jos jatkat samaa elämää,m et sitä kadu etkä pyydä anteeksikaan.. joten..

Vierailija
7/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käyn silloin tällöin jossain ihan vain huvikseni ystävien kanssa jos tekee mieli. Minä voin käydä hyvällä omalla tunnolla ja se on minulle ok!

Jos minun ei tee mieli mennä niin sitten en mene. Silloin ei tietenkään ole hyvä mennä baariin jos tulee huono omatunto ja pelkää ettei kykene kontrolloimaan käytöstään tai lankeaa ryyppäämään tms.

Minulla vain sattuu olemaan sellaisia kavereita jotka suht useasti käyvät ulkona ja minusta tuntuisi kummalliselta totaalikieltäytyä heidän seurastaan uskoni takia, vaikka muuten tahtoisin käydä. Enkä laske tähän nyt mukaan pelkkää baarissa oloa, koska minusta se on lähes ihan sama hengaileeko kavereiden kanssa pubissa pelaamassa lautapeleja vai kaverin luona viettämässä iltaa. Siis minulle se on lähes sama.

Toki voisin kokonaan jättää ystäväni ja lopettaa heidän tapaamisensa, mutta en tosiaankaan koe sitä tarpeelliseksi, enkä olisi tarpeeksi vahva niin radikaaleihin muutoksiin.

Minä olen vielä nuori ja varmasti kehityn ja kasvan vielä monessa asiassa. Vielä nuorempana kävin enemmän ja hölmöilinkin, mutta sittemmin olen karsinut elämästäni pois niitä asioita joista tulee itselleni paha olla, huono omatunto, ja joiden tiedän olevan itselleni haitaksi.

Vierailija
8/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ihminen, niin kovin syntinen. Ei muuhun kykene, joten turha tässä on ruveta kenenkään kuvittelemaan itsestään jotain parempaa, kuin toisesta, vaikkei baarissa käykään.

T: Teologi, uskovainen, baareissakin käynyt, viiniä silloin tällöin nauttiva, tanssiva jne. Eli tavallinen syntinen ihminen.

Vierailija
9/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli juomareiden ja syömäreiden Herra, tavallisten syntisten. Tuskin istuisi hienoissa juhlapöydissänne viinilasi kädessä, pikkusormi ojossa.. Kyllä Jeesus olisi juuri siellä, missä tarve olisi suurinta.

T: Se äskeinen teologi

Vierailija
10/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tämän elämän asioista on sellaisia, etteivät ne " kasvata" uskoa sen enempää kuin syökään sitä. Minullekin on ihan sama, istunko iltaa kaveriporukassa jonkun kotona vai baarissa, jos kyse kerran on ihan samoista ihmisistä.

Vierailija
11/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen. Juon alkoholia 1-2 krt viikossa, rakastan tanssimista. Baareissa käyn harvoin, kun ei vain kiinnosta enää.

Vierailija
12/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämän ketjun teologi voisi ottaa kantaa siihen, voiko usko kasvaa. Minä olen aika vahvasti sitä mieltä, ettei se voi. Uskon määrä ja laatu on periaatteessa aina sama, koska ihminen ei voi ansaita Jumalan edessä mitään uskomalla " enemmän" tai " paremmin" kuin joku toinen.

Ihminen voi kyllä ajatella elävänsä hengellisesti voimakkaana, mutta usein tällaisina aikoina hän myös etääntyy tavallisesta elämästä ja armon tarpeesta. Syntyy täydellisyyden kupla, jossa on hyviä köllötellä ja arvostella muita. Kun tämä kupla puhkeaa, silloin tajuaa että kaikki onkin Jumalan armoa eikä omaa ansiotamme.

Vierailija
13/53 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

52, katsantokantasi ei ole luterilainen, minun on, siitä varmaankin johtuu se, ettemme ymmärrä toisiamme.

T: Se teologi, syntinen korviaan myöden, täysin Jeesuksen ristissä roikkuva juuri siitä syystä, että vain Hän voi minun syntini niellä, päivästä toiseen. Kiitos siitä!

Totta katsontakantani on Raamatullinen, ei luterilainen.

Vierailija
14/53 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään tupakansavussa. Jos on hyvää musiikkia niin mikä ettei. Humalaan en itseäni koskaan juo. Tanssi sinänsä on ihan ok.

Vierailija
15/53 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kohtuudella alkoholia, en änkyräkänniin. Voin myös tanssia jos on hyvää musiikkia ja hyvää seuraa.

Vierailija
16/53 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en katso, että uskovaisuuteni estää sen. Tosin nykyisin teen sitä äärimmäisen harvoin, koska en juuri kaipaa sen tyyppistä elämää.

Vierailija
17/53 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kä' vin enemmän, ja nykyään melko harvoin, mutta jos tekisi mieli mennä niin ihan hyvällä omatunnolla kävisin. Ei huvita tietenkään mitään naamoja vetää tai hölmöillä. Joskus tuli tehtyä sitäkin.

Vierailija
18/53 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole varaa tuomita ketään. Esim. alkoholinkäyttöön suhtaudun niin että on syytä tietää rajansa. Räkäkännissä voi tulla tehtyä typeryyksiä ja saattaapa viina koukuttaakin. Tanssia pidän huonona juttuna oikeastaan vain silloin, jos sen nimenomainen tarkoitus on hinkata itseään vierasta miestä/naista vasten.

5

Vierailija
19/53 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä taivaaseen. On valinta seurata Jeesusta ja usko tulee Jumalan lahjana (paradoksi!). Jeesuksen ja hänen opetuslasten vapaus ärsytti etenkin oppineita fariseuksia, ei tavallisia ihmisiä. Jeesus ei ollut lain alla vaan teki hyviä tekoja myös sapatttina. Jeesus opetti sydämen uskosta. Ulkoiset asiat eivät ole niin tärkeitä kuin sisäinen puhtaus. Jos uskova käy baareissa ja säilyttää vahvan uskonsa takia sydämen Jumalassa, niin mikä estää? Baareissa on mielestäni kuitenkin aika kurjaa... varsinkin myöhään aika epätoivoista porukkaa. Minä nautin enemmän uskovien ystävien seurasta. Alkoholi on viisasten juoma.

Vierailija
20/53 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt baarissa, et ole uskossa. Piste.

Mitä varten siellä pitäisi käydä? Kyllä ihmiset on tyhmiä ei muuta voi sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan