Naapurin parvekkeella tupakointi
Naapuri tupakoi parvekkeella vaikka kerrostalo piha-alueineen on savuton. Isännöitsijälle on ilmoitettu hajuhaitasta ja tuloksena käytävään ilmestyi vain lappu jossa muistutettiin tupakointikiellosta. Mitä tämmöisessä tilanteessa voi tehdä kun kiellot eivät selkeästi tehoa? Kyseessä vuokra-asunto. Naapurille en suoraan aio mennä puhumaan kun on niin epämääräinen (poliisit useamman kerran soitettu paikalle kun ilmeisesti pahoinpiteli naisystäväänsä).
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Naapurin parvekkeella ei saa tupakoida.
Juu poltetaan vain omilla parvekkeilla.
Mene töihin, rupea äänestämään kokoomusta ja laihduta. Jonain päivänä sinustakin voi tulla kunnollinen ihminen.
Kaverilla oli aikanaan sama ongelma. Savuton talo jossa jotkut katsoivat kuitenkin oikeudekseen polttaa parvekkeillaan. Siitä ilmoitettiin myös isännöitsijälle ja tuli näitä lappuja käytävään ja kirjeet kotiin monella eri kielellä vaan ei ne auttanut. Kaveri sai tarpeekseen ja muutti pois. Voisikohan siitä tehdä kirjallisen valituksen ja tekee niitä niin kauan kunnes se tupakointi parvekkeella loppuu. Ei siinä oikein muuta pysty.
Isännöitsijälke soitto uudestaan. Isännöitsijän velvollisuus on hoitaa, eli käytävä sanomassa henkilökohtaisesti, että ei voi polttaa. Kirjaa ylös, että milloin polttaa, kysy myös muilta naapureilta. Jos isännöitsijä ei toimi, niin yhteys taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, rupea äänestämään kokoomusta ja laihduta. Jonain päivänä sinustakin voi tulla kunnollinen ihminen.
Kiitos. Töissä käyn, elän terveellisesti ja olen hoikka, muuta kokoomus ei kyllä kuulu äänestyslistalleni. :) Nähtävästi täältä saa vastauksia vain muilta keuhkojensa tuhoajilta. Mutta se olikin arvattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli aikanaan sama ongelma. Savuton talo jossa jotkut katsoivat kuitenkin oikeudekseen polttaa parvekkeillaan. Siitä ilmoitettiin myös isännöitsijälle ja tuli näitä lappuja käytävään ja kirjeet kotiin monella eri kielellä vaan ei ne auttanut. Kaveri sai tarpeekseen ja muutti pois. Voisikohan siitä tehdä kirjallisen valituksen ja tekee niitä niin kauan kunnes se tupakointi parvekkeella loppuu. Ei siinä oikein muuta pysty.
Ja kävi myös sanomassa siitä suoraan heille vaan ei ne mitään välittäneet. Alkoivat vaan päätään aukomaan.
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijälke soitto uudestaan. Isännöitsijän velvollisuus on hoitaa, eli käytävä sanomassa henkilökohtaisesti, että ei voi polttaa. Kirjaa ylös, että milloin polttaa, kysy myös muilta naapureilta. Jos isännöitsijä ei toimi, niin yhteys taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan.
Kiitos. Pitääkin alkaa kirjaamaan ylös ja soittamaan sitten seuraavaksi jos loppua ei näy.
Pidätkö ikkunoita ja parvekkeen ovia auki koko ajan vai mistä tiedät naapurisi tupakoinneista? Oikeasti olen sinulle kateellinen. Olisipa minunkin murheeni tässä elämässä yhtä mitättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Pitääkin alkaa kirjaamaan ylös ja soittamaan sitten seuraavaksi jos loppua ei näy.
Kysy myös naapureita, ha pyydä myös heitä ottamaan yhteys isännöitsijään. Teillä taitaa olla isännöitsijä, joka ei haluaisi hoitaa tuota asiaa, luulee, että lappu taloyhtiön seinällä riittää. No ei riitä. Jos ei lopeta, niin tarvittaessa voidaan hätää.
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö ikkunoita ja parvekkeen ovia auki koko ajan vai mistä tiedät naapurisi tupakoinneista? Oikeasti olen sinulle kateellinen. Olisipa minunkin murheeni tässä elämässä yhtä mitättömiä.
Pieni murhe? Olen eri, mutta minulla on lapsi, jolla on astma. Mitäpä luulet, että tupakansavu aiheuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Koneellinen ilmastointi pitää huolen että hajua tulee vaikka ikkunat ja parveke ei olisi auki. Ja ei, en pysty laittamaan ilmastointia pois päältä.
Meillä on taloyhtiössä kanssa täydellinen tupakkakielto, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että jokainen vetää röökiä juuri siellä, missä tuntuu kaikkein sopivimmalta.
Näin se homma vain käytännössä menee nipotuksesta huolimatta, koska tupakka on laillinen tuote.
Naapurini on astmaatikko, ja sitä viduddaa oikein olan takaa, kun heti aamulla pistän ketjupolttamisen päälle OMALLA parveekkellani.
Teidän savuttomien kannattaa muuttaa sellaisiin taloyhtiöiden, jossa ei ole lainkaan tupakoitsijoita.
Tupakan saatte pois minulta vain kuolleista, kylmistä käsistäni.
On kyllä mulkkua polttaa parvekkeella savuttomassa yhtiössä. Mutta nää on varmaan niitä jotka rupeaisi polttamaan kämpässä sisällä jos ei parvekkeella. Aika vähän tuossa on tehtävissä muuta kuin isännöitsijään yhteyttä uusiksi ja hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni murhe? Olen eri, mutta minulla on lapsi, jolla on astma. Mitäpä luulet, että tupakansavu aiheuttaa?
Ihme naukuja olet. Tuohan on aivan järjestettävissä oleva asia. Annat lapsen adoptioon ja se on sitten senkin puolesta paremmissa käsissä. Ja mitä itseesi tulee, niin mitä sillä on väliä mitä sinä asiasta olet mieltä. Eikö elämä ole jo sinulle opettanut, että ei sinulta mitään kysytä. Olet heikko, ja kerjäät vain sääliä. Häpeä.
Naapurin parvekkeella ei saa tupakoida.