Tyylittömiä vaatteita/asusteita/muuta ulkonäössä
Kertokaa millaiset asiat tekevät ihmisestä tyylittömän/epäsiistin näköisen?
esim. mielestäni lippalakki menee ehkä golfkentällä, mutta muuten ei. Tekee ihmisestä vähän juntin oloisen.
Toinen esimerkki on (urheilu)leggingsien käyttö muuten kuin treenatessa
Kommentit (105)
Urheiluvaatteet muualla kuin urheillessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian lyhyet tai pitkät housunlahkeet. Näitä näkyy muuten Suomessa PALJON.
Onkohan Suomi ainoa maa, jossa naisten housuissa ei löydy erilaisia lahjepituuksia? Kaikissa muissa maissa, joissa olen ostoksia tehnyt, on kyllä löytynyt.
Tämäkin on totta, että sellaisia normaalin pituisia housuja on nykyään vaikea löytää. Lahkeet joko laahaavat kadun liassa tai sitten ne ovat niin lyhyet, että näyttävät pesussa kutistuneilta. Ja lahkeen leveys: joko ylileveää lötköä tai makkarankuorimallia.
Suomi on ainoa maa missä ei käytetä liian suuria housuja ompelijan kautta.
Crocsit ja totta kai korpunkuivat kantapäät vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun nyt näihin isoihin ja painaviin utareisiin jäätiin jumiin, niin kertokaa nyt hetipaikalla niitä merkkejä, jotka kohottaa esim tämmöisen 100cm D tai G kupin paikalleen! Saa maksaa rahaa, en hae temun hintoja ollenkaan. No niin: jään tähän odottelemaan. Kaikki kiittää, minä muut tämän kylän asukkaat varmaan.
Miksi olet paisuttanut itsesi norsuksi? Laihduta niin elämä on helpompaa ja näyttää vaatteetkin paremmilta.
Tuliko sinulle nyt hyvä mieli tällekin kirjoittajalle ilkeilystä? Ja laita vaikka oma kuvasi tänne niin päästään ruotimaan sekin, aivan varmasti sinustakin löytyy aika ikävää kommentoitavaa jos halutaan.
Mikä naisten rinnoissa aiheuttaa sinussa tuollaista vihaa? Ja ne rinnat eivät muuten välttämättä ollenkaan pienene laiduttamalla. Minullakin on isot rinnat, minulla oli isot rinnat myös silloin kun olin niin laiha, että minua kommentoitiin vankileiriltä tulleen näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Suomi ainoa maa, jossa naisten housuissa ei löydy erilaisia lahjepituuksia? Kaikissa muissa maissa, joissa olen ostoksia tehnyt, on kyllä löytynyt.
Tämäkin on totta, että sellaisia normaalin pituisia housuja on nykyään vaikea löytää. Lahkeet joko laahaavat kadun liassa tai sitten ne ovat niin lyhyet, että näyttävät pesussa kutistuneilta. Ja lahkeen leveys: joko ylileveää lötköä tai makkarankuorimallia.
Suomi on ainoa maa missä ei käytetä liian suuria housuja ompelijan kautta.
Kalliiksi tulee matalapalkkaiselle käyttää melkein jokaiset ostamansa housut ompelijalla.
Käytän joskus ompelimon palveluja juurikin vääränkokoisten vaatteiden muokkaamiseen. Ei ole halpaa minun palkkatasollani.
Kyllä ihmetyttää minuakin miten toppi puseron/tunikan tms. alla voi olla jonkun mielestä valtavan tyylitön tai häiritsevä. Itse olen koko aikuisikäni eli yli 20 vuotta käyttänyt mustaa toppia juuri tuossa tarkoituksessa, koska minulla on jotenkin tosi lyhyt väli olkapäistä rintoihin eli todella monen malliset kaula-aukot paljastaisivat muuten turhan paljon rintavakoa. Olen aina ajatellut tämän olevan oikein hyvä ja asiallinen tapa pukeutua, mutta oppia ikä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmetyttää minuakin miten toppi puseron/tunikan tms. alla voi olla jonkun mielestä valtavan tyylitön tai häiritsevä. Itse olen koko aikuisikäni eli yli 20 vuotta käyttänyt mustaa toppia juuri tuossa tarkoituksessa, koska minulla on jotenkin tosi lyhyt väli olkapäistä rintoihin eli todella monen malliset kaula-aukot paljastaisivat muuten turhan paljon rintavakoa. Olen aina ajatellut tämän olevan oikein hyvä ja asiallinen tapa pukeutua, mutta oppia ikä kaikki.
Näiden tyylipoliisien mielessä on vain sellainen nuori, mallivartaloinen nainen joka voi laittaa päälleen mitä vain ja elegantinta näyttää. Kaikki me jollain lailla "vialliset" näytämme aina näiden mielestä tyylittömiltä, oli meillä päällä mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden tyylipoliisien mielessä on vain sellainen nuori, mallivartaloinen nainen joka voi laittaa päälleen mitä vain ja elegantinta näyttää. Kaikki me jollain lailla "vialliset" näytämme aina näiden mielestä tyylittömiltä, oli meillä päällä mitä tahansa.
Niin, itse kyllä käytin toppeja puseroiden alla myös nuorena ja ns mallivartaloisenakin, koska en halunnut esitellä etenkään työympäristössä rintavakoa... Mutta ymmärrän pointin. Itsestä tuntuu, että osa ihmisistä vain haluamalla haluaa nähdä aivan kaikessa jotain arvosteltavaa ja moitittavaa. Ajattelen sen kumpuavan jonkinlaisesta tosi syvästä itseinhosta, joka käännetään muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka pidät lippistä junttina/ tyylittömänä, niin millaista päähinettä / suojaa pitäsit parempana kaljuuntuneen, aikuisen miehen, miskei naisenkin pään suojaksi kesä helteellä? - Entä talvellla pakkasessa (kun ei ole hiuksia lämmittämässä ja bussipysäkillä tuulessa ja tuiskussa on kylmä)
Lippiskö on mielestäsi hyvä lämmittämään tuulessa ja tuiskussa?
Ette ole villalippiksistä koskaan nähneet?
Polvipituinen takki, minkä alta näkyy pidempi hameenhelma. Tai lyhyt toppatakki juhlamekon päällä. Eivät vaan sovi yhteen mitenkään. Yleensäkin toiseensa sopimattomien materiaalien tai tyylien yhdistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka pidät lippistä junttina/ tyylittömänä, niin millaista päähinettä / suojaa pitäsit parempana kaljuuntuneen, aikuisen miehen, miskei naisenkin pään suojaksi kesä helteellä? - Entä talvellla pakkasessa (kun ei ole hiuksia lämmittämässä ja bussipysäkillä tuulessa ja tuiskussa on kylmä)
Lippiskö on mielestäsi hyvä lämmittämään tuulessa ja tuiskussa?
Ette ole villalippiksistä koskaan nähneet?
Niin. Ja vielä korvaläpillä.
Harmaat collarit nuorilla miehillä. Tulee likainen ja kusinen vaikutelma.
Tänä kesänä bongattua:
Aamutakkimainen pitkä takki, alta pilkotti venynyt ja vanunut paita, jalassa huonosti istuvat nuhjaantuneet yöhousutyyppiset viritelmät, villasukat ja tietysti crocsit. Tämä näky tuli vastaan juhannuksena. Varmasti mukavat vaatteet, mutta mielessä kävi, että voisi sitä hieman katsoa, millaisissa pukimissa lähtee ihmisten ilmoille.
Toinen kulmia nostattava tapaus oli n. nelikymppinen nainen, jolla oli pantterikuvioinen trikoominihame, joka valehtelematta ulottui persposkien alaosaan. Ei olisi sallinut minkäänlaista kurottelua tai kyykistelyä se hame. Yläosassa musta pitsireunuksinen toppi. Kyllä, paheksuin. Ei edes hellekeli selittänyt tuota kankaan niukkuutta, kylmä päivä oli. Eikä näkykään ollut mitenkään kuuma vaan pikemminkin nolo.
Miehillä sellainen yleinen paskaisuus kiinnittää huomion. Vaatteet voivat haista pinttyneeltä lialta metrien päähän.
Mä en suostu enää ostamaan niitä topattuja rintaliivejä. Ne on ihan älyttömän kuumat ja inhottavat. Jos jotakuta närästää se, että mun nännit nöpöttää tai kuultaa paidan alta, niin se on sitten hänen ongelmansa. Evvk.
T. nainen 50+
Itseäni aina Suomessa käydessäni (asun ulkomailla) hämmästyttää se, miten epäsuhtaisia pareja katukuvassa näkyy. Nainen on useimmiten panostanut pukeutumiseen ja ulkoiseen olemukseen (hiukset, meikki yms.) mutta mies on joko muodottomissa collareissa tai virttyneissä farkuissa. Miehillä myös monesti likaiset ja ylikasvaneet hiukset. Ja esim. ravintolassa näkee monesti naisen ns. laittautuneena ja miehen t-paidassa ja farkuissa. Tämä vain ulkosuomalaisen huomiona.
Vierailija kirjoitti:
Mä en suostu enää ostamaan niitä topattuja rintaliivejä. Ne on ihan älyttömän kuumat ja inhottavat. Jos jotakuta närästää se, että mun nännit nöpöttää tai kuultaa paidan alta, niin se on sitten hänen ongelmansa. Evvk.
T. nainen 50+
👍
Vierailija kirjoitti:
Marimekon pienet olkalaukut, joissa roikkuu valtavan pitkä marimekko-lätkä. Miksei sitä lätkää voi ottaa pois?
No koska se PITÄÄ näkyä että on ostettu ylikallis Verimekko Made In China laukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ylivoimaisen vaikeaa tuunata lahkeita sopivan mittaiseksi. Pieni vaivannäkö, suuri vaikutus ulkoasuun.
Ei nää viitti eikä osaa muuta kuin olla puhelimella jatkuvasti
Vierailija kirjoitti:
Crocsit ja totta kai korpunkuivat kantapäät vielä.
Crocseja on kiva käyttää kesäisin, varsinkin mökillä tai muuten vaan himassa.
Muutenkin suomalaiset muokkaavat vaatteita tosi vähän suutarilla itselleen sopiviksi.