Oletko päätynyt yhteen puolison kanssa josta vasta aikaa myöten alat tajuta, ettei se ole kovinkaan älykäs?
Se, mitä alussa piti esimerkiksi eksentrisenä huumorina, onkin vaan sitä että tyypillä ei kauheasti raksuta.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu karulta edes tunnustaa tällaista, mutta olen peräti naimisissa tällaisen miehen kanssa. Mies on selvästi vähän kirjolla eikä kovin keskustelevainen. Alussa ajattelin, että se nyt on tällaista hiljaisempaa, pohdiskelevaa tyyppiä. No ei ole. Virhearvioon varmaan vaikutti jonkin verran nykykulttuurissa vahvana elävä myytti, että autisti on automaattiesti älykäs.
N. 70%:lla autisteista on älyllinen kehitysvamma.
Vierailija kirjoitti:
Exä oli maisteri. Aivot raksutti vain sillä alalla, kaikessa muussa tiedot oli peruskoulutasoa. Yritäppä puhua vaikka päivän tärkeistä uutisista kun toinen ei tiedä ja ymmärrä mistään mitään.
Luonnontieteiden maisteri?
Vierailija kirjoitti:
Exä oli maisteri. Aivot raksutti vain sillä alalla, kaikessa muussa tiedot oli peruskoulutasoa. Yritäppä puhua vaikka päivän tärkeistä uutisista kun toinen ei tiedä ja ymmärrä mistään mitään.
Tehokkaasti koulutusputkesta läpi tuutattu tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa insinööriltä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole helpompi käsitellä semmoista vähemmän älykästä miestä. Hänet on helpompi puhua ympäri ja saada tekemään asioita sinun mielesi mukaan niin ettei hän huomaa sitä.
Tunnen yhden avioparin, jossa vaimo toimii näin. Mies ei huomaa olevansa vaimon talutusnuorassa ja puhuu ihastuneena "kaikkeen sopeutuvaisesta" vaimostaan.
En tunne yhtään tuommoista pariskuntaa. Se, että on tyhmä ei tarkoita, että olisi helposti manipuloitavissa.
Puolisoni on tyhmä kuin saapas, mutta on sitä mukava naida.
Mies ei tajunnut toistenkaan treffien jälkeen, että osaan oikeasti lentää lentokonetta. Olen koulutukseltani Hawk-hävittäjälentäjä.
Onnekseni en. Hän on todella älykäs ja tarpeen tullen myös laskelmoiva ja strateginen. Toisin kuin valtakunnan virallinen mytomaani ja pelleshakkimestari Satonen.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on tyhmä kuin saapas, mutta on sitä mukava naida.
No sehän riittää
Minulla on ollut elämäni varrella neljä pidempää suhdetta ja vain yksi näistä on ollut sellainen, että mies tuntui älyllisesti vähintään tasavertaiselta tai jopa hiukan älykkäämmältä. Se on myös ainoa suhde, josta tulin jätetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, yhä hämmästyn, miten paljon hän tietää monista asioista, vaikkei kovin koulutettu olekaan. Lukee paljon ja seuraa maailman tapahtumia aktiivisesti.
Tajuatko, että et kuulu tämän ketjun kohderyhmään.
Joo, luulin että ex on älykäs. Töissä osasi hyvin tehdä työnsä, mikä vaati loogista ajattelua. No, jossain vaiheessa toki sitten selvisi että ei ihan niin fiksu ollutkaan. Ja miehille se on kova paikka jos nainen on älykkäämpi. Minun älykkyys on sitä että ratkon ongelmat nopeasti ja hoksaan asiat myös nopeasti. Sitten kun joutuu miehelle ne selittämään, niin joo, ei ole helppoa. Nykyinen mies usein alkaa inttämään vastaan ja välillä vaan luovutan tai sitten osoitan että olen oikeassa. Tuskin on pitkä enää tämä suhde.
En. Mutta odotan sitä, että nykyinen kumppani vihdoin tajuaa, etten itse ole kovin välkky. Olen koittanut kertoa sitä sille, mutta se ei ole vielä sisäistänyt.
On muuten harvinaisen paskaa huumoria. Toimii yleisölle tarkoitetussa komediassa, Esim. Sasha Baron-Cohenin hahmot tai Diane Morganin Philomena Cunk, mutta ei se ole hauskaa niille, jotka tilanteeseen joutuvat osallistumaan.