Käteinen kassalla
On ihan v.....n naurettavaa kun jokainen seteli jopa kakskymppiset skannataan . Ihan kuin jokainen mukamas olis väärennettyä rahaa. Jokainen seteli pitää 8 kertaa vetää läpi ku kone ei meinaa lukee. Tästäkin tehty ihan turha "ongelma"
Heittäkää helvettiin tollaset vehkeet mitkä ei meinaa toimia.
Käytän ihan kiusallakin käteistä. Eipä saa kauppa tai muukaan taho kerättyä ostostietojani.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se 5 eurosten skannailu aika huvittavaa mutta käteinen ei katoa koskaan, se on varma. Ei tästä eikä mistään muustakaan maasta.
Viiden euron seteleitä ei skannata. t. entinen myyjä
"Myyjä ei halunnut ottaa isoa riskiä, turvasi oman selustansa ja se oli sinulle traumatisoiva ongelma jota märehdit vielä vuosikausien päästä? Hanki mielenterveydellistä apua."
Itseasiassa ei jäänyt traumaa. Nykyään hauska muisto nuoruudesta. Nykyisin katson itsekin rahat tarkemmin jos myyn tavaraa torissa ym käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Et käytä ihan kiusallasi käteistä, vaan siksi, ettei sinulle myönnetä mitään kortteja eikä mobiilimaksutapoja. Kyllä sinua todellakin kassajonossa halveksien katsotaan, että tuollainen loinen.
Onpas taas tyhmä kommentti. Minä ainakin käytän käteistä ja korttia jos haluan. Myös käyn töissä joten itse olet luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sitä toitoteta, että aina pitää olla varalla käteistä ellei kortti jostain (itsestä riippumattomasta) syystä toimi. Mulla on aina satasen verran käteistä lompakossa juuri niitä tilanteita varten.
Pelottaa tosiaan nykyään noi mainokset mitä kännyyn tulee sovelluksista. Eilen jos ostin sittarista Pirkka maustekurkkuja, silliä tai Juhlamokkaa niin seuraavana päivänä tulee "henkilökohtainen" tarjous juuri samoista tuotteista.
Tämä.
Meidän dataa kerätä kaupallisiin tarkoituksiin kaikenmaailman 'keskittämisen' ja 'hyödynnä tarjoukset äpillä' ja 'ota talteen bonukset' kampanjoinnin myötä. Joku jäsenkortti tai mobiilisovellus tarvitaan nykyään lähes joka paikassa. Jopa Lidl lähti sille tielle, viimeisten joukossa. Ei siihen foliohattua tarvitse tajutakseen, että kaupallinen järjestelmä haluaa myydä sulle kokoajan lisää ja lisää. - Oman kauppansa, kaupparyhmän ja ketjun tuotteita toki!
Vierailija kirjoitti:
Eikös sitä toitoteta, että aina pitää olla varalla käteistä ellei kortti jostain (itsestä riippumattomasta) syystä toimi. Mulla on aina satasen verran käteistä lompakossa juuri niitä tilanteita varten.
Pelottaa tosiaan nykyään noi mainokset mitä kännyyn tulee sovelluksista. Eilen jos ostin sittarista Pirkka maustekurkkuja, silliä tai Juhlamokkaa niin seuraavana päivänä tulee "henkilökohtainen" tarjous juuri samoista tuotteista.
Miksi olet myynyt hankintahistoriasi kaupalle? Mulla ei ole yhtään etukorttia, eikä tule. Ei tule myöskään mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nykyihmisen elämä niin kiireistä ettei jaksa kassajonossa odottaa sen hetken että joku maksaa käteisellä. Enemmän sulla on päässä vikaa ja elämänhallintaongelmia. Kiire päästä kotiin vetämään luottokortilla ostetut kaljat?
On teillä harhaisilla mummoilla sitten vaikeaa. Kaikki tarkkailee ja salaliittoja joka kulman takana.
Kyllä ne harhat on vahvasti sun omassa päässä.
On se kyllä harmi, etten ole enää seuraamassa, miten nämä tollikat toimivat, kun ovat vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä käyttävät enää seniilit vanhukset, rikolliset ja Kelan tukihuijarit. Kauppojen pitäisi pitää maksimissaan yhtä kassaa auki jossa käteistä edes hyväksytään, mieluummin lopettaa sen vastaanottaminen kokonaan jotta kaikki sujuu sujuvammin.
Muutama vuosi sitten piti sellaisessa rikollisvaltiossa kuin Saksa sopia ravintolassa etukäteen, jos halusi maksaa kortilla. En tiedä, toiko vekkuli kiinalaisvirus tähän muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteistä käyttävät enää seniilit vanhukset, rikolliset ja Kelan tukihuijarit. Kauppojen pitäisi pitää maksimissaan yhtä kassaa auki jossa käteistä edes hyväksytään, mieluummin lopettaa sen vastaanottaminen kokonaan jotta kaikki sujuu sujuvammin.
Tämä.
Aina on kassalla joku kelmusilmä tai rollamummo kaivelemassa homeisia seteleitä ja kolikoita taskunpohjilta ja kassajono sen kuin pitenee perässä.
Kyllä kaikilla on aikaa seistä ja rupatella kassajonossa. Mihin teillä yritystukipummeilla ja muilla tukityöläisillä muka on olevinaan niin kiire aina. Sitten kun pitäisi jotain ratkaista tai tehdä päätös niin kiire loppuu siihen. Ottakaa oppia hymyilevistä kanssaihmisistä etelässä. Kukaan ei hermostu, vaikka edellä oleva jää iloisesti juttelemaan kassatyöntekijän kanssa, päin vastoin, osallistuvat keskusteluun. Ryhmäykäämme mekin joskus tälleen spontaanisti.
Jos käteinen ei käy, ehdotan kassalla kauppojen purkamista. Saan hässäkkää aikaan ja aikaa menee. Kuluttaja on kunkku.
On se käteinen kuitenkin helpompaa kun katselee monesti kun ihmiset ei muista korttiensa PIN lukuja ja siinä sitten odotellaan josko muisti palaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se 5 eurosten skannailu aika huvittavaa mutta käteinen ei katoa koskaan, se on varma. Ei tästä eikä mistään muustakaan maasta.
Nostin S-pankista 5 euron seteleitä ja nekin skannattiin ennen minulle ojentamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten piti sellaisessa rikollisvaltiossa kuin Saksa sopia ravintolassa etukäteen, jos halusi maksaa kortilla. En tiedä, toiko vekkuli kiinalaisvirus tähän muutosta.
Saksassa luotetaan vain käteiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostin S-pankista 5 euron seteleitä ja nekin skannattiin ennen minulle ojentamista.
Kuulostaa siinä tapauksessa virheelliseltä toiminnalta. Sitä paitsi nostetut rahat ovat jo lähtökohtaisesti "puhtaat" kun kerran jo kassassa ovat, joten ei niitä täytyisi senkään takia skannata. Jos taas viittaat itse pankkiin, no, pankki ei ole kauppa, joten eri asia, mutta silti tuo kuulostaa erikoiselta.
Käteinen tai sähköinen, ketä kiinnostaa millä maksaa? On teilläkin taas tekemistä, kun pitää tällaisista riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Et käytä ihan kiusallasi käteistä, vaan siksi, ettei sinulle myönnetä mitään kortteja eikä mobiilimaksutapoja. Kyllä sinua todellakin kassajonossa halveksien katsotaan, että tuollainen loinen.
Ei mobiilinaksuja tarvitse hakea. Luot vaan itsellesi mobiilinaksun eli kuka tahansa pystyy luomaan ja kortinkin saa tilillensä kuka tahansa. Itsekkin maksaan usein käteisellä ja mulle se on yks hailee miten mua kassajonossa katsotaan. Ei vaikuta mun elämään millään tavalla eli ei kiinnosta t: eri
Minä maksan käteisellä tavalliset ostokset, kortilla vain isommat hankinnat.
Jo kuuskymppinen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta skannataan. t. epäsiisti