Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki kutsuvat nykyään Helsinkiä Hesuliksi?

Vierailija
08.07.2025 |

En ymmärrä Helsinkiä Hesuliksi kutsuvia ihmisjoukkoja🥩🙄

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika maalaiselta, oisko punkeroisen juttuja.

Nämä samat juntit sy ö broikkuja ja käyttävät paituleta ja niillä on masuasukki ym. Paskaa....😝😝😝😝

Vierailija
62/85 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesoi = Hesuli, Espoo, Vantaa ja Kauniainen

🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks Hesuli ole Helsingin pörssi?

Kyllä näin on

Vierailija
64/85 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin konnarilta Seinäjoen asemalla että meneekö etelän juna 1 raiteelta , niin vastasi että joo menee Hesuuliin 1ltä.

Vierailija
65/85 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snadista Stadista on käytännössä tullu Tsadi. Näkeehän sen miten Hesoissa on käynyt. Joten yhtähyvin se on muille kantasuomalaisille Hese eli Hesuli.

Kehitystä vastustaa vain muutama dementoituva "alkuperäinen" slangijäärä.

Vierailija
66/85 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa sie oot vissiin Heseest!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/85 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät keskimäärin ymmärrä, mitä "Stadi" tarkoittaa, sitten yritetään pilkata ymmärtämättä mistään mitään.

Stadi on Helsingin kantakaupunki. Herttoniemi on Hesaa, josta lähdetään Stadiin.

Näin toteaa mm. historioitsija Heikki Paunonen kirjassaan Stadin mestat.

Näin se oli omassakin lapsuudessani, syntyperäisenä.

Stadi tarkoitti kyllä hesuleiden mielestä sitä, että Suomessa on oikeastaan vain yksi kaupunki eli stadi.

 

Tsadi

Tšad on maa Afrikassa. Slangisana Helsingistä on stadi!

Niinpä.

Vierailija
68/85 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ollut hese ns. aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/85 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesa mulle aina.

Stadi mulle aina.

Vierailija
70/85 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh👴🏻🥩👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/85 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista 🤗

Vierailija
72/85 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljasjalkaisille Hesa. Muualta tullut landepaukku itkee ja polkee tasajalkaa eikä saa happea. Se on stadi!

 

Olen muualta tullut, mulle tämä on Helsinki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/85 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat Hesadishu, sijaitsee Mogadishun lähellä. 🧕

Vierailija
74/85 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp pupp!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/85 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät keskimäärin ymmärrä, mitä "Stadi" tarkoittaa, sitten yritetään pilkata ymmärtämättä mistään mitään.

Stadi on Helsingin kantakaupunki. Herttoniemi on Hesaa, josta lähdetään Stadiin.

Näin toteaa mm. historioitsija Heikki Paunonen kirjassaan Stadin mestat.

Näin se oli omassakin lapsuudessani, syntyperäisenä.

 

Stadi on stadi siksi, että stadilaisten mielestä Hesuli on ainoa oikea kaupunki Suomessa.

Vierailija
76/85 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks Hesuli ole Helsingin pörssi?

Kyllä näin on

 

Se on kylläkin Hexsuli

Vierailija
77/85 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisuli.

Vierailija
78/85 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp upp upp

Vierailija
79/85 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä. Viidennen polven stadilainen. Stadilaiset tunnistaa lunkista asenteesta. Ovat kaikista reloimpia. 

Uudisasukkaat stadissa tunnistaa turhasta mesoamisesta maakuntiin mennessään. 

Vierailija
80/85 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään joka kutsuisi. Ehkä ap:n kaveripiirissä sitten tehdään niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi