Rupsahdetaan rauhassa
Kyllä ihmetyttää kaikki naamanvääntelijät/kasvonkohotusjumppaajat instassa. Eikö maailmassa ole paljon tärkeämpiäkin juttuja, kuin irvistellä joka päivä? Rypyt ja juonteet kuuluvat elämään.
Kommentit (137)
Teen kaikkeni että en rupsaha. Sinä saat toki rupsahtaa kaikessa rauhassa, jos haluat.
EIKÖ VAUVELIN PÄÄ KESTÄ KOVAA MAAILMAA?
Ei se elämä ole pelkkää pullaa, paitsi sun kohdallasi ehkä.
Trendikästä mutta sitä haukkuja ei tiedä ;).
No anyway toisen Fatboyn päälle me laitettiin AMBRONITE-colat.
Jos olisin tiennyt, olisin tuonut popcornit!
Oletko varma, että olet oikeassa palstassa?
Minä olen rauhassa rupsahtanut 51-vuotias ja olen tyytyväisempi elämääni kuin koskaan. Menopaussi antoi elämään sellaisen rauhan, jota kuukautiskierron pyöriessä ja hormonien heitellessä mukana en tiennyt voivan olla olemassakaan. Nyt on sisäinen rauha, ja rauhallinen iloisuus, riippumatta ulkoisista asioista mukaan lukien oman naaman rypyt ja roikkumiset tai kehon makkarat tai riippurinnat.
Nuorena olin nätti, mutta enpä introverttina ja aseksuaalina siitä ihailusta oikein mitään saanut. Lähinnä ahdisti, kun joutui torjumaan niitä lähestyviä miehiä, varsinkin niitä mukavia. Mutta kun en minä halunnut ketään, niin torjuttava oli. Olisi ollut helpompaa, jos jo silloin olisi ollut niin ruma, ettei kukaan lähesty. Työelämässä, miesvaltaisella it-alalla, myös ulkonäköni nuorempana oli lähinnä haitta, minua ei tahdottu ottaa vakavasti osaajana, vaan flirtattiin, setämies-asiakkaat kertoi kaksimielisiä juttuja jne. Vanhentuminen on onneksi vienyt tällaiset harmit mennessään, ja nyt minuun suhtaudutaan kuin muihinkin töissäkin, eli neutraalina osaajana, ei seksiobjektina.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä asennetta, että pitäisi heittää hanskat vaan kokonaan tiskiin ja näyttää ihan kulahtaneelta vaikka pienellä vaivalla voi näyttää paljon paremmalta. Millä tavalla se on "parempaa ikääntymistä", jos alkaa laiminlyödä vaikka ihonhoitoa?
Itse en kutsu normaalia iän näkymistä "kulahtaneisuudeksi". Se on vain ikääntymistä, eikä ollenkaan negatiivinen asia. Se kertoo elämänkokemuksesta, ja jokainen ryppy on ansaittu.
Ihonhoito - itsellä onnneksi aina ollut iho, joka ei juuri hoitoa kaipaa. Peseminen ja talviaikaan joku voide jos iho kuivuu riittää. Mutta toki jos iho enemmän hoitoa tarvii niin ihan ookoo on hoitaa. Itse en ikinä vaan yrittäisi "hoitaa" päästäkseni eroon luonnollisen ikääntymisen merkeistä, jotka on minusta kauniita, ja tosiaan vuosien vaivalla hankittuja.
Se on ihan ok, jos haluat rupsahtaa rauhassa. Anna silti jokaisen tehdä asiat omalla tyylillään.
Itse teen Facephysicksiä joka toinen päivä, mikroneulaan, käytän punavaloa, naamioita. Olen aina hoitanut kasvojani hyvin, en juuri koskaan ole mennyt meikit naamalla nukkumaan. Kasvovoiteeni sisältävät retinolia. Ja kyllä, kasvojeni iho on hyvinvoiva, pehmeä ja ryppyjä on vain vähän.
Ikää minulla on 53v. Minulle on aivan sama, antaako joku itsensä rupsahtaa, koska se on hänen mielestään luonnollista. Siitä en pidä, kun saan kuittailuja näiltä rusina-Raijoilta, että miten sä jaksat panostaa noin paljon, miksi haluat näyttää nuorelta jne. En halua näyttää valuvanaamaiselta bulldogilta, siinä on se syy, miksi panostan. Silti en puutu siihen, että miten sä et jaksa tehdä mitään ulkonäkösi eteen. Joten anna mun hoitaa itseäni, koska nautin siitä.
Nyt olen alkanut treenaamaan vielä lisää kokonaisvaltaisesti ja se näkyy kropassa. Tämäkään ei ole tietyistä henkilöistä "kivaa", mutta haluan olla toimintakykyinen myös vanhempana. Jos sinulle on ok roikottaa vatsamakkaraa mukana, niin se on tosi ok. Mutta anna sporttisen olla sellainen, en kommentoi sinun fyllinkejäsi, koskaan.
Ja pitkän tarinan lopuksi, kun kasvoja treenaa, niin tuloksia tulee. Kasvoissa on pienet lihakset, joten aika nopeastikin vielä. Suosittelen ihan kaikille. Tämä hassu ajatus, että kasvojen iho kärsii, jos niitä treenaa, suorastaan rypistyy. Ei se takalistokaan mene rusinaksi, kun sitä treenaa. Miksi kasvot toimisivat eri tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään jumppia vaan vedän kollageenia ja iho on kuultavan sileä. T. av-mamma 40v
Colagenin vetäminen ei ole riskitöntä, voi mm aiheuttaa munuaiskiviä.
Niin ja ehkä muutakin noista mömmöistä kun ei tiedä mitä suustaan sisään vetää mitä kaikkea terveydelle vaarallista niissä sitten on.
Iholle parasta a-vitamiini ym. ihon toimintaan parantavat eli esim. porkkanat ja muut vihannekset ja hedelmät. Ja liikunta siis se ihan normaali liikunta ei mikään mumiseminen jossain jooga asennossa.
Eipä ole enää tänään sitä keskustelua.
"Vahva on voimakkain yksinään" - Roope Ankka