Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin mummo hortoili rapussa alasti. Soitin TAAS hätänumeroon mummon puuhista

Vierailija
07.07.2025 |

Ja kysyin taas kerran,eikö tätä henkilöä ole mahdollista saada mihinkään hoitokotiin. Välillä.on muutaman päivän poissa,mutta kohta taas kotona.

Vaikuttaa siis olevan alkoholisti,jolla ehkä joku alkavat muistisairaus.  En tiedä. Koko rappu joutuu nyt hyysäämään sekaisin olevaa mummelia Jolla ei vaattetkaan pysy päällä.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmoitus, soten sivuilla ohje. Ja jatka poliisille soittelua. Olet hyvä ihminen, kun välität

Vierailija
2/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee huoli-ilmoitus, soten sivuilla ohje. Ja jatka poliisille soittelua. Olet hyvä ihminen, kun välität

Huoli ilmotus vähä turha jos ei tiedä paljoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hoivapaikkajonossa on hänen edellään vielä huonokuntoisempia. 

Vierailija
4/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan turha. Ei tarvitse tietää tuon enempää. Tuo on jo iso asia

Vierailija
5/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli-ilmoitus ja tilanteen mukaiset hätäkeskukseen soitot. Myös paikalle mahdollisesti tuleva ensihoito voi tuurilla tehdä huoli-ilmoituksen jos joutuu jatkuvasti ravaamaan saman mummun perässä.

Vierailija
6/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on turha vaikka tietäisi ns. kaiken. Kokemusta on oman isän kohdalla. MITÄÄN ei tapahdu, jos henkilö itse ei halua. Sosiaalityöntekijä soittaa joka ilmoituksen jälkeen omaisille ja voivottelee ja toivottelee voimia. Siinä se. 

Vierailija
7/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai enemmänkin uskon, että asia ei ole kenenkään tiedossa. Eivät he saa telepaattisesti tietoa.

Vierailija
8/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun tietää sukunimen ja osoitteen. Lisänä kuvaus käytöksestä.

Ilmoitus myös isännöitsijälle.

Vierailija
9/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on turha vaikka tietäisi ns. kaiken. Kokemusta on oman isän kohdalla. MITÄÄN ei tapahdu, jos henkilö itse ei halua. Sosiaalityöntekijä soittaa joka ilmoituksen jälkeen omaisille ja voivottelee ja toivottelee voimia. Siinä se. 

Suomessa on itsemääräämisoikeus eli jos isäsi on oikeustoimikelpoinen, ei häntä tietenkään voi pakottaa (onneksi) mihinkään. Sinuna lähtisin hakemaan hänelle edunvalvontaa, jos tilanne on noin huono. Sitä kautta hän ei itse enää voi määrätä asioistaan

Vierailija
10/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ilmoita mihinkään, niin ei ole edes jonossa.

Vierailija
11/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun soitit.  Soita vaan aina uudestaan, kun aihetta on.

Vierailija
12/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai..."hortoili alasti aamuyöllä kahden aikaan...päivämäärä ja osoite"

niitä vaan menemään ja itelle kopio!

"Huoli-ilmoitus on suomalaisia kuntia velvoittava ilmoitus, jonka voi tehdä kuka tahansa Suomessa oleskeleva, jos tuntee huolta aikuisesta ihmisestä ja hänen hyvinvoinnistaan. Käytännössä kyseessä on yli 18-vuotiaisiin kohdistuva lastensuojeluilmoituksen muunnelma, jonka tarkoituksena on auttaa esimerkiksi kehitysvammaisen, sairaan tai iäkkään henkilön selviytymisessä.[1][2] Vanhusten toimintakykyä ja hyvinvointia kyseenalaistavissa tapauksissa huoli-ilmoituksen perusteet määritellään vanhuspalvelulaissa.[3]

Huoli-ilmoituksiin liittyvät käytännöt vaihtelevat kunnittain.[4]"

Vierailija
13/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku teistä tantoista vielä kerran kirjoittaa että tEE hUolI-iLmoiTus. Huoh!

Oletko ap??

Vierailija
14/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on itsemääräämisoikeus eli jos isäsi on oikeustoimikelpoinen, ei häntä tietenkään voi pakottaa (onneksi) mihinkään. Sinuna lähtisin hakemaan hänelle edunvalvontaa, jos tilanne on noin huono. Sitä kautta hän ei itse enää voi määrätä asioistaan

Kenelläkään ei ole oikeutta häiriköidä muita. 

Vierailija
15/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ valehtele!

Tekevät ja sopivat kotikäynnin!

Nojaa, oli se yks kunta missä laiminlyötiin LAKISÄÄTEISET, mutta ne ovat poikkeuksia.

Vierailija
16/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et soittanut, panit varmasti sitä ensin!

TÄMÄ kertoo enemmänkin sinusta!

Vierailija
17/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei

Kuten sanoin, jos isäsi tilanne on noin huono, keskustele edunvalvonnan mahdollisuuksista

Vierailija
18/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Way to go, mummeli. Mä alan tällaiseksi huolimummeliksi vanhana. Köpötän alasti rapussa ja teen kaikkea hullua. Kaikki menee sen piikkiin, että olen vanha ja höperö.

Kannattaa perehtyä mitä tarkoittaa M1 ja M3 lähete.

Vierailija
19/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Way to go, mummeli. Mä alan tällaiseksi huolimummeliksi vanhana. Köpötän alasti rapussa ja teen kaikkea hullua. Kaikki menee sen piikkiin, että olen vanha ja höperö.

Kannattaa perehtyä mitä tarkoittaa M1 ja M3 lähete.

En vakuuttunut tästä myyntipuheesta. 

Lähinnä ystävällinen vinkki, jota ei tietenkään tarvitse noudattaa 😌

Vierailija
20/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo alasti hortoileminen riitä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi