Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin mummo hortoili rapussa alasti. Soitin TAAS hätänumeroon mummon puuhista

Vierailija
07.07.2025 |

Ja kysyin taas kerran,eikö tätä henkilöä ole mahdollista saada mihinkään hoitokotiin. Välillä.on muutaman päivän poissa,mutta kohta taas kotona.

Vaikuttaa siis olevan alkoholisti,jolla ehkä joku alkavat muistisairaus.  En tiedä. Koko rappu joutuu nyt hyysäämään sekaisin olevaa mummelia Jolla ei vaattetkaan pysy päällä.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee huoli-ilmoitus, soten sivuilla ohje. Ja jatka poliisille soittelua. Olet hyvä ihminen, kun välität

Huoli ilmotus vähä turha jos ei tiedä paljoa

Eiköhän tuo alasti hortoileminen riitä?!

Riittää ja sitten kotikäynti ja muut asiaankuuluvat!

Vierailija
22/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitetaan TASS

??? 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee huoli-ilmoitus, soten sivuilla ohje. Ja jatka poliisille soittelua. Olet hyvä ihminen, kun välität

Se on turha vaikka tietäisi ns. kaiken. Kokemusta on oman isän kohdalla. MITÄÄN ei tapahdu, jos henkilö itse ei halua. Sosiaalityöntekijä soittaa joka ilmoituksen jälkeen omaisille ja voivottelee ja toivottelee voimia. Siinä se. 

Voivottelee toimia ja toivottelee voimia.

Vierailija
24/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on turha vaikka tietäisi ns. kaiken. Kokemusta on oman isän kohdalla. MITÄÄN ei tapahdu, jos henkilö itse ei halua. Sosiaalityöntekijä soittaa joka ilmoituksen jälkeen omaisille ja voivottelee ja toivottelee voimia. Siinä se. 

Suomessa on itsemääräämisoikeus eli jos isäsi on oikeustoimikelpoinen, ei häntä tietenkään voi pakottaa (onneksi) mihinkään. Sinuna lähtisin hakemaan hänelle edunvalvontaa, jos tilanne on noin huono. Sitä kautta hän ei itse enää voi määrätä asioistaan

Itsemääräämisoikeutta ei edunvalvonta kumoa.

Vierailija
25/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on itsemääräämisoikeus eli jos isäsi on oikeustoimikelpoinen, ei häntä tietenkään voi pakottaa (onneksi) mihinkään. Sinuna lähtisin hakemaan hänelle edunvalvontaa, jos tilanne on noin huono. Sitä kautta hän ei itse enää voi määrätä asioistaan

Kenelläkään ei

No toteutuuko apn ja apn naapureiden itsemääräämisoikeus?

Vierailija
27/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläsen voi kuitenkin tehdä.

Vierailija
28/76 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään. Joskus lapsi tai (alkoholisti?) vanhus voi olla vahingossa ilman vaatteita. Ja kesällä tulee kuuma. Miten osaa käyttää hissiä, suihkua, patteria, ikkunaa tai hellaa - ettei pala tai jäädy.

Vierailija
29/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kun hoivakotiin ei pääse.

Vierailija
30/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Way to go, mummeli. Mä alan tällaiseksi huolimummeliksi vanhana. Köpötän alasti rapussa ja teen kaikkea hullua. Kaikki menee sen piikkiin, että olen vanha ja höperö.'

Iäkäs vanhus poistuu vaatteetta yleisiin käytävätiloihin. Ohhoh. Jopas teillä velmu kerrostalo.

Hänellä on varmaan kunnan/k:gin kotihoivan palveluilta räätälöity paketti? Eli esim. 2 x käynti per pvä? Perussetti hänen ikäryhmässään..

On olemassa monenlaista teknologista back uppia oven suhteen muustisairaille: esim. ovi alkaa hälyttää äänekkäästi, kun vanhus sen avaa/se jää raolleen + tästä lähtevä reaaliaik. tieto välittömästi eteenpäin. Jokin tämänkaltainen oviratkaisu voisi olla hätäapu, niin tulee kontrolli käytävällä ilkosillaan pyörimistouhuihin. 

// Trållaus 2/5. //

Vierailija
31/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalot täynnä yksinäisiä vanhuksia, joiden paikka olisi palvelutaloissa, ent. vanhainkodeissa, mutta eivät pääse kun muka liian hyvässä kunnossa. 

Vierailija
32/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoivalla moni 85-90 veekin vielä asuu. Laitokseen aikalailla vasta siinä vaiheessa, kun hän ei enää tunnista omaa 65 vee poikaansa, 36 vee pojantytärtään, tai tämän 13 vee tytärtä. Karrikoidusti sanoen.

Toki rahalla aina saa ja hevosella pääsee; vaikka vasta 67 vee äitimuori, jos kupeesta löytyy yli 6 tonttuu hoivalaitoksen kuukausimaksuihin.

Vierailija
33/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokotiin ei voi päätyä ellei joku (joko ihminen itse tai ihmisen omainen) hae hoitokotipaikkaa JA ole valmis maksamaan kuukausimaksut. 

Vierailija
34/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vain halusi osoittaa olevansa valmis yhdyntään. Olisit ottanu kun kerranki sais.

Vierailija
35/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kun porukka tosissaan kuvittelee, että jollain huoli-ilmoituksella on merkitystä. Siellä käy sossut katsomassa kerran ja jos mummeli on sillä kertaa edes 2% tolkuissaan, todetaan ettei tarvetta tukitoimille ole. 

Vierailija
36/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksiin on todella kova tunku. Nimenomaan siksi/silloin tehdään tietyt toimenpiteet aka kiinnitetään huomiota oven avautumiseen. Olen (ennen koronaa) itse nähnyt/koetestannut muistisairaan vanhuksen kotiovella; kuinka signaali lähti hänen koettaessa poistua käytävään. Systeemi pelitti. 

Oikein hyvä lisäturva ja mielenrauhabooster myös muistisairaan huolehtiville läheisille.

Vierailija
37/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen tämän kevään käsittämättömät uutiset hoiva-alan miestyöntekijästä, joka r@iskannut ikäihmisen tämän kotona. Oliko näitä ikäihmisten hyväksikäyttöjä peräti useita.

Jossain päin maata oli vanhuksia taloyhtiön pesutuvassa r@iskaava miekkonen. 

Pk-seudulla taksikuski ajanut asiakkaan metsään ja r@iskannut. Näitäkin useita.

Suomi 2025. 🙏

Vierailija
38/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vielä mieleen tämän kevään käsittämättömät uutiset hoiva-alan miestyöntekijästä, joka r@iskannut ikäihmisen tämän kotona. Oliko näitä ikäihmisten hyväksikäyttöjä peräti useita.

Jossain päin maata oli vanhuksia taloyhtiön pesutuvassa r@iskaava miekkonen. 

Pk-seudulla taksikuski ajanut asiakkaan metsään ja r@iskannut. Näitäkin useita.

Suomi 2025. 🙏

#31, 33, 37, 38 

ja tämä minulta.

🙏 Poistun.

__

Vierailija
39/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ihmisten olla rauhassa, mitä kyyliä täällä oikein on 

Vierailija
40/76 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapussa häiriköinnistä voi saada häädön. Asunnottomana voidaan sijoittaa johonkin päihdeyksikköön. Mutta alkava muistisairaus tai juopottelu eivät ole syitä siirtää ketään hoivakotiin vasten omaa tahtoaan. Pitää olla niin dementoitunut, ettei kykene enää itse päättämään, mikä on itselleen parasta, jotta voi tehdä päätöksen ilman omaa suostumusta. Mutta tee vain huoli-ilmoitus, ja jos on häiriöksi niin ilmoita isännöitsijällekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi