*** Enskat torstaina ***
Kommentit (16)
Ihan vaan vaunujen kanssa keskiovista sisään, jätät lapsen vaunuihin ja itse seisot siinä vaunujen vieressä. Näin mä ainakin toimin, en ota lasta syliin. Näin homma menee ainakin näissä busseissa, millä mä liikun. Vai kuljetko aurora jollain pitkänmatkanbussilla? Niissä en ole lapsen kanssa kulkenut enkä tiedä miten niissä toimitaan.
AURORA, samaa olin sanomassa mitä NapNap, että sisään vaan vaunujen kanssa ja seisot siinä vaunujen vieressä (tai voihan sitä istuakin, jos siinä lähellä sattuu olemaan vapaita penkkejä). Ei noin pientä kannata ottaa turhaan vaunuista pois, varsinkin jos nukkuu. Tietty jos kuljet pitkänmatkanbussilla, niin siellä ei taida olla paikkaa vaunuille... Silloin varmaan täytyy vauva pitää sylissä matkan ajan.
Tänään meillä onkin jännä päivä, kun ollaan mukana sellaisessa rotavirus- ja aivokalvontulehdusrokotetutkimuksessa (pitkä sana! :O). Sampoon pistetään sekä rotavirus- että aivakalvontulhedusrokotteet (ja kaikki perusrokotteet samalla), otetaan jotain verikokeita jne.. Vähän kyllä jänskättää, että mitenköhän sujuu... Varsinkin ahdistaa se verikokeiden ottaminen vauvalta, tuntuu inhalta ajatella, että oon antanut luvan kiduttaa lastani! :(( Mutta ajattelin, että kun kerran tällaisia tutkimuksia tehdään, niin hyvä niissä olla mukana, jos/kun se edistää terveydenhoitoa yleisesti! Näin painajaisia viime yönä tästä :/ Siis Sampon takia ahdistaa koko homma, ei toinen voi ymmärtää, että hyvässä tarkoituksessa häntä pistellään ja kiusataan :( Reppana. Vaan voihan se olla, ettei poju oo moksiskaan. Ainakaan sairaalassa ollessa, kun otettiin niitä verikokeita kantapäästä (bilirubiiniarvot yms.) niin Sampolla ei ilmekään värähtänyt. Mutta hieman eri asia ottaa sieltä kyynärtaipeesta noita verikokeita kuin kantapäästä. Kyllä tätä äitiä ahdistaa! :p Sanokaa, että en oo tehnyt väärin, kun annan kiusata omaa lasta tuollaisilla verikokeilla ynnä muilla, vaikka mikään pakko ei olisikaan (tutkimukseen osallistuminen oli vapaaehtoista).
Jaahas, pitäis mennä pukemaan ja laittautumaan vähän, kun Sampo nukkuu aamutorkkuja. Eilen nukkui tähän aikaan vielä yöunia, mutta tänään heräsi taas tapansa mukaan jo ennen seitsemää :)
Han ja Sampo 1kk 3vko
Mulla taitaa olla joku unitauti, kun niiin väsyttää, vaikka yölläkin nukuin ihan hyvin ;) Tai sit Aino lähetti mullekin unihiekkaa, kun meni päikkäreille tunti takaperin...
Hanille verikokeista kommenttia; viime viikolla sairaalakeikalla kun Ainolta otettiin kyynertaipeesta verikoe, neiti ei inahtanutkaan, hymyili vaan hoitsutädeille ;)) Eli jos ja kun on ammattilaiset asialla, ei se oo ollenkaan niin paha juttu pikkuiselle! Joskus vuodenvaihteen tienoissa me käytiin labrassa verikokeessa 2 kertaa, eka kerralla oli koetta ottamassa joku vanha kääkkä, joka oli itekin ihan paniikissa, ja eipä Ainokaan siitä kauheesti muistaakseni tykännyt. Sit toisella kerralla samassa paikassa oli taas joku keski-ikäinen, tosi kokenut hoitaja, joka jutteli ja leperteli vauvalle ym. Verikoe olikin sitten piece of cake sillä kertaa. Mut noissa rokotetutkimuksissa on taatusti myös tosi kokeneet ammattilaiset asialla, hehän vallan ottavat kokeita vauvoilta! Joten hyvin kaikki menee, eikä Sampo siitä oo moksiskaan :)
Hmm... Amy oli ollut ahkerana pihalla. Mä kans kattelen, että jotain tarttis tehdä, mutta laiskamato on ollut toistaiseksi esteenä täällä :) Ikkunat kyllä pitäis ehdottomasti pestä ensitilassa, syksylläkin jäi vähän heikoille... Meillä vaan on suurin osa ikkunoista etelään, eli ovat auringossa koko päivän... Eikä suorassa porotuksessa voi tietenkään pestä, eli täytyy varmaan odottaa joku sopiva pilvipoutainen päivä.
Hullujen päivillä mekin käytiin eilen sekä päivällä kaksistaan Ainon kanssa että illalla koko porukka uudestaan. Hiukan oli ahdasta vaunujen kanssa... Illalla Aino olikin kantoliinassa, tosin ajoitus oli huono, kun tyttö olis halunnut nukkua, mutta ei enää osannut/ malttanut nukkua liinassa. Varsinkin kun tietysti heräs, kun turvakaukalosta siirrettiin liinaan :/
ÄDEstä; taitaa olla aikas pahana taas mullakin :) Eilen olin hakenu postin jo päivällä, kun tultiin kaupungilta, mutta iltapäivällä menin sit hakemaan uudestaan ;) En onneks ihan laatikolle saakka ehtinyt, kun tuli mieleen :)
Eilen käytiin sit 5 kk neuvolassakin piikitettävänä. Aino ei ainakaan tällä kertaa ollut moksiskaan rokutuksesta, hiukan vingahti kun pistettiin, mutta se onneks meni äkkiä ohi. Muuten oli koko illan tyytyväinen ja iloinen tyttö. Ja hyvin oli taas kasvanutkin, ihan käyrillä jo mennään! Painoa oli siis 6440 g, pituutta 63 cm ja pipo 41,8 cm.
Alkuviikosta ostin Ainollekin aurinkolasit, BabyBanzit. Tyylikkäät ovat, tosin varsinainen käyttö on ollut vielä vähäistä, kun tyttö käytännössä nukahtaa alta aikayksikön liikkuvissa vaunuissa ;) Paitsi eilen Stockalla, mutta sielläpä ei arskoja tarviikaan :D
Miten olis muuten rehvit jossain pk-seudulla viikolla 16? Keravalaisten kanssa mä ainakin haluun treffailla, eli pankaas korvantaakse Kandi ja AA ja muutkin lähistöllä majailevat! Se on siis se viikko, kun me Ainon kans tullaan " hoitoon" Vaarin ja Mummin luokse, ainakin ollaan maisemissa ma-pe, luultavasti lähdetään jo sunnuntaina. Olis kiva tavata naamakkain enskoja, etenkin kun mun vanhoja kavereita ei taida siellä enää liiemmin olla, tai mä en oo ollu liiemmin yhteydessä ;) Hesaakin voitais ehkä joku päivä lähteä... tai Jumboon, sinne kun ois helppo tulla autollakin!
No joo, nyt poistun tekemään jotain järkevää välillä :)
Aurinkoista torstaita!
t. Ope ja Aino 5,5 kk
Ihana ilma tuolla pihalla. Harmi vaan kun joutuu täällä sisällä kökkimään kun Eetu edelleen kuumeessa... Jospa se siitä laskis huomiseen... Meillä olis peliin liput...
Mulle ainakin käy lähes tulkoon kaikki lauantait, ei oo hirveesti menoja suunniteltu, pitäiskö olla huhtikuun lopussa, jos sillon olis vaikka jo lämmin. Tai no, onhan nyttenkin, mutta kun ei tuosta ilmasta voi olla varma.
Täällä kanssa odotellaan kovasti Quun uutisia...
Osse, mä kävin siis tuossa tammi-helmikuussa omalla lääkärillä (tk) muista jutuista, ja siinä samalla sitten kysäisin että mitenkäs kauan " yritetään" kotikonstein toista vauvaa... Ja kysyi, että koskas ollaan aloitettu, elokuussahan me... Joten sanoi, että uusien K-HKS:n lappujen mukaan vuosi täytyy olla yritystä ennenkuin ottavat tutkimuksiin/hoitoihin tässäkin tapauksessa... Mä käytin siis hormooneita (eka et sain menkat " kuriin" , sit et ovuloin, ja sit et vielä kasvais munasolut, ja sit irrotuspiikin... nimiä en kyllä muista ollenkaan noiden lääkkeiden...) Näin siis sai meidän Eetuska alkunsa.
Mä kyl mietin että mitäs jos soittaisin suoraan tuonne K-HKS:llä ja kysyisin sieltä... Täytyy nyt viel miettii...
Juu, niinkuin huomasitte yksi jahkaaja ilmoittautui!
Ope oli käynyt hulluilla päivillä kanssa. Munkin tekis mieli lähtee, mutten viitti tuota 100kilsaa johonkin isompaan kaupunkiin ajella... Mutta ens viikolla sit pääsen shoppaamaan...
Juu, mutta nyt ei taas muuta.
napero ja Eetu 1v1,5kk
ps. luittekos kun sain " selkääni" kun vastasin yhteen pinoon, mitä oli kysytty... Blääh!
Meitin poika nyt kerranki tyytyväisenä yksikseen tuolla lattialla touhuaa, niin äitikin pääsee vähän koneelle :D
Aurora oli lähössä leffaan, mukavaa leffapäivää! Toivottavasti se bussimatkakin sujui hyvin :)
Han, älä pelkää, en usko että sä mitään traumoja aiheutat Sampolle. Minä ainakin nostan hattua kaikille, jotka jaksaa noihin tutkimuksiin osallistua!
Ope oli käyny Hulluilla Päivillä, mä kävin Sokoksen 3+1-päivillä ja samantien ku astuin kauppaan niin iski armoton päänsärky. Ja sit vaunuilla ei tosiaan ollu niin yksinkertaista puikkelehtia siellä väentungoksessa. Joten taidan jättää väliin Hullut Päivät :)
Voi Eetua kun on pipinä, toivottavasti paranee pian!
Jaahas, mä en sit taas jaksanu lukee viikon pinoja, joten pyydän anteeks ku en nyt muuta kommentoi.
Joo, eipä Eemeli kovin kauaa tyytyväisenä viihtyny. No, uusia leluja kehiin, niin jaksaa naurattaa taas vähä aikaa.
Mä oon niin väsyny. Eemeli on nukkunu kolme edellistä yötä aivan surkeesti. Herää n.tunnin välein itkemään ja kitisemään. Rauhottuu kyllä, kun saa tutin suuhun. Mut ite nukun sit aivan onnettomasti. Päätä särkee ja muutenki aivan kökkö olo. Muutenki tuntuu, että oma terveydentilani ei oo kyllä ihan hyvä. Koko ajan särkee jotaki paikkaa. Mut kai se tästä...
Jee, tänään mennään taas katsomaan yhtä asuntoo. Viime viikolla käytiin Kangasalla katsomassa halpaa asuntoo ja tehtiin tarjous, mutta sit se toinen pariskunta vei sen :( No, en mä täältä Pirkkalasta kovin mielellään pois muuttaiskaan :D Mut ei sitä vois uskoo, että yhen asunnon löytyminen on näin vaikeeta! Tai joo, kyllä löytyis jos ois varaa pistää 200 000e siihen. Mut kun ei oo :(
Käytiin muuten eilen neuvolassa, 7470g ja 69cm. Paino huitelee koko ajan siellä alakäyrillä. Ja muuten, Eemeli on nyt kääntyilly ihan omasta aloitteestaan mahalleen. Ja nyt se seisookin kun sitä pitää kainaloista, siis vau!
Jees, mutta nyt tais meidän poika vääntää kakat, tulee niin tukeva tuoksu.
Aurinkoista torstaita kaikille!
-Larsku ja Eemeli 5,5kk
Vai on enskat käyneet shoppailemassa. Mäkin mietin tuota Hulluille Päiville menemistä, mutta pitää odotella, että mies tulee töistä, vauvan kans en kyllä viitsisi sinne ryykätä :p
Käytiin nyt pisteltävänä. Tällä kerralla otettiin verinäyte ja annettiin rotarokote, joka annettiin suun kautta. Ens käynnillä annetaan aivokalvontulehdusrokote piikkinä. Käyntejä on yhteensä 6, ja ne on n. kuukauden välein. Se verikokeen ottaminen oli HIRVEÄÄ!! :(((( Sampo alkio kitistä jo siinä vaiheessa, kun häntä pideltiin paikoillaan. Rauhoittui kyllä, mutta kun piikki painui pikku käsivarteen, alkoin sellainen huuto, etten tiennyt pojasta lähtevän sellaista ääntä (naama tietty tulipunainen eikä edes henkeä vetänyt välillä, huusi vain huutamistaan). Pojalla aivan silmätkin kostui, samoin äidillä :´( Yritin silitellä poikaa ja olla oikein lähellä, mutta ei varmaan yhtään lohduttanut, kun itsekin olin purskahtamaisillani itkuun! Vaan onneksi se on ohi nyt, huomiseen mennessä Sampo on varmaan jo unohtanut tuon episodin, mutta äidin muistossa säilyy varmaan pitkään, kun oma vauva huusi kauhuissaan :(((( Ja tuo verikoe otetaan vielä uudemman kerran jossain vaiheessa, saa kyllä olla sillä kerralla mies hoitamassa hommat kotiin.
Jaah, valitan varmaan turhasta, on sitä maailmassa pahempiakin asioita, mutta tuntui vaan niin pahalta pienen puolesta, ihan fyysisestikin.
Pitääpä painua kotihommiin.
Han ja Sampo
Ultrassa on nyt käyty, ja tuliaisina on pelkkiä hyviä uutisia!!! Ihana pikku toukka sieltä löytyi heti, samoin kuin vahva ja säännöllinen syke. :))))))))) Pituutta miniquulla oli nyt minimaaliset 11mm, mikä vastaa viikkoja 7+2. Olin itse laskenut varman päälle, että olis ollut tänään 7+0, mutta nyt pompsahtikin kaksi päivää lisää, jee jee! LA on näillä näkymin sitten 15.11. On tää kyllä uskomatonta! Viimeksi kun kävin siellä gynellä ja näin tyhjän kohdun, niin mahassa oikein muljahti, kun tuntui niin TYHJÄLTÄ. Nyt taas mahassa muljahti, mutta ihan toisenlaisesta syystä. :) Voi että tätä onnenpäivää!!!!!!!
Oli kiva tavata taas jenni ja Karssuli ja Osse sekä pienokaiset tänään! Sain vähän ajatuksia pois illan ultrasta.
Napero, huomasithan, että se sut " lytännyt" henkilö oli pyytänyt sulta anteeksi ihan erillisessä viestissä, jonka otsikko on " napero79" .
Onnesta mykkyrällä -Q- ja -q- 7,5kk ja miniquu " jo" 7+2
Oltiin pikku-quun kanssa tänään siellä lastenlääkärissä kontrollissa sen muutaman viikon takaisen korvatulehduksen vuoksi. Toisessa korvassa on nyt sitten joku ihme liimakorva. Pitää kaikin tavoin välttää flunssia, että se lähtis pois. Muuten tulee varmasti uusi korvatulehdus ja joudutaan laittamaan putket korviin. :(
-Q-
pitäis vissiin vähän useammin kirjoitella kun alkaa olla taidot ruosteessa ja liipasinsormi turhan herkässä...piti siis jotain muutakin kirjoittaa kuin iltaa toivotella :)
Olitko Aurora leffassa? Me jätettiin nyt tuo leffa väliin...harmittaa, kun ne on niin samperin aikasin. Miten meni se bussimatka?
Han - musta on hienoa, että ihmiset osallistuu hyvän asian puolesta tutkimuksiin ym.! Tuosta voi olla suuri hyöty monelle - ja Sampo kyllä unohti tuon " kiusaamisen" varmaan hyvin pian tapahtuneen jälkeen :) Voin kyllä uskoa, että oli sulle inhottava tilanne. Yäk, mua pelottaa meidän eka rokotus (koska sellainen muuten annetaan?).
Voi Ope kun mainitsit nuo ikkunat...huoh. Mä aion ehdottaa miehelle, että tilataan joku alan ammattilainen ne pesemään. Ja meille ainakin sopinee treffit vkolla 16!
Jänskä lukea Naperon pohdintoja, itsestä tuntuu vielä niin kaukaiselta tuo lisääntyminen (yllätys yllätys :). Ihanaa, että täällä on toisaalta kaikki niin samassa tilanteessa, mut toisaalta kuitenkin eri vaiheissa! Tsemppiä teille!
Q:lle onnitteluja hienoista ultrakuulumisista!!! Hui sentään, ens jouluna teillä onkin kaks pikkuista...! Ja Pikku-Q:lle toivottelen nuhatonta eloa ettei pienet korvat joudu kärsimään!
Larskulle voimia, kuulostaa kyllä raskaalta nuo teidän yöt. Ei ihme, että olo on vähän toistaitoinen! Ei auta kuin ajatella, että nuo ovat ohimeneviä kausia vaan...
Kirjoitin tässä joku päivä pitkän rimpsun mutta kaikki katos jonnekin bittiavaruuteen...en muista siitä enää muuta kuin että Viiperolle piti sanoa, että meillä on samanlaiset vihkarit sitten! Mullakin on ikäänkuin kelta- ja valkokultainen päällekkäin, ja alla keltakultainen kihla.
Meillä mies lähti neljäksi päiväksi reissuun, pieni itku pääsi lähdön hetkellä. Oon yrittänyt järkätä tekemistä näille päiville, ettei iske yksinäisyys. PikkuNakkihan täällä on kyllä seurana, eiköhän me tytöt pärjäillä :)
Makkara & Nakki 5vkoa1pvä
Ottipas Helsingin reissu mamman voimille, typy sen sijaan porskuttaa n. 2,5 h unisaldolla tuolla lattialla ja pyörii lelun perässä ympäri olkkaria. Siis kierii mahalta selälle ja takas. Tais tänään vihdoin hokata kunnolla, että niin pääsee liikkumaan. Ihanan näköinen kun on ihan tohkeissaan pelkässä kesäbodyssä ilman vaippaa... :)
Kiitos tosiaan jennille, Karssulille, Auroralle ja Q:lle hauskasta päivästä! Leffassa oli populaa ihan hirveesti, mut onneks muut oli ajoissa paikalla ja saatiin hyvät istumapaikat. En löytänyt Helsingistäkään sitä takkia, jota olen täällä kaupoista hakenut, joten sen suhteen oli turha reissu. Mut muuten ei. Mut kyllä mä olin ihan poikki ku kotiin pääsin.
-Tauko-
Typy meni jo nukkumaan, oli reppana ihan poikki kylvyn jälkeen...
Han, toivottavasti sulle ei nyt tule traumoja tuosta tutkimuksesta, Sampolle tuskin tulee... :) Ei vaan, onhan se hirveetä katsoa vierestä, mutta usko pois, suurin osa huudosta johtuu siitä, ettei saa vapaasti liikuttaa kättään ja jälkeenpäin poika ei muistakaan, et äsken piti itkeä.
open Aino on jo iso tyttö! Eikä oo moksiskaan rokotuksista.
Koosta tuli mieleen, et oli kyllä ihana nähdä Karssulin Ainoa, kun hän on niin siro neiti! Tosiaan eri mallisia ovat Iitukan kanssa. :)
napero, mä kyllä huomasin sen jonkun ärtyneen, mut tosiaan oli pokkaa sit tulla myöntämään tyhmä käytöksensäkin. pisteet siitä. Mut tuosta hoitojutusta, ei teidän mun mielestä tartte toista kertaa vuotta yrittää, kun kerran tiedetään, ettei ilman hoitoja vuodessa tärppää! ainakin sen käsityksen mä olen saanut ja tää on käytäntö ainakin Tampereella. eli jos vauvakuume on jo kova, niin otapa asia uudelleen puheeksi ihan K-HKS:n kanssa.
Larskulle vilkutukset, älkää nyt ihan heti muuttako Pirkkalasta ku mä ootan niin sitä, et mulla olis joku lenkkiseuraks! Mut toivottavasti Eemelin yöt helpottaa pian.
Quulla oli ihania uutisia ultrasta! Mähän sanoin, et sulla on jo niiiin ihana vauvamaha... :D
Makkaraa ja opea harmittaa ikkunat - meilläpä kävi mummo pesemässä (siis mun äiti)! Mä oon ihan surkee ikkunanapesijä ja äiti taas rakastaa sitä hommaa, joten ei tarvinnut kauheesti houkutella.
Jaahas, pitää mennä kattomaan Iidolsia.
-Osse ja typykkä unten mailla
Joo, kiitti vaan! Niin onhan mulla tää vauvamaha - siis se mitä on jäljellä pikku-quusta! ;) Mutta siinä ei kyllä ole mitään ihanaa. :/
Jaahas, takas Idolsin pariin...
-Q- taas
Ja suuret kiitokset jennille ja osselle leffaseurasta ja erityskiitos vielä karssulille kun ostit mulle lipun!=) (Laitoin jo sulle rahaa tulemaan tilille) Daniel oli jo kova vipeltäjä ja niiiiin suloinen että! Ja oli kiva nähdä Ossenkin typykkä ja siro Aino tyttö.
Tosin vähän sai hävetä ton meidän Oliverin kans kun kiskoin sen kesken unien aamulla sängystä, niin johan oli kiukkuinen sit leffassa:( *nolottaa* Kun muuten niin kiltti ja " itkuton" poitsu. Mut onneks ei ollut ainoa joka siellä ääntään availi;) Seuraavaan leffaan sit taas mukaan!
Bussimatka meni hyvin, nukkui molempiin suuntiin. Eli vaunut meni tavaratilaan ja Oliver oli mun sylissä matkan. Hassua kun ei ole kaukaloa, mut kaipa toi ihan normaalia on että ilman mitään turvajuttuja matkustellaan...
Nyt jännätään Idolsin tuloksia, kyllä tolla Arilla on hyvä ääni. Ehdoton ykkönen. Peukut pystyyn sille bdbdbbd!
Jeps, mut nyt takaisin miehen kainaloon! Makkaralle vilkutukset, koskas treffit keskustaan et säkin tulet?
Aurora & Oliver ~1,5kk
Q, se on se pieni ihmisenalku siellä, joka hohkaa ja tekee susta niin kauniin! En mä mitään pikkuquun aikaisia mahoja nähnyt, etkös sä eilen hikoillut ne salilla pois?
Typy sai ihme itkukohtauksen, oli pakko hakee sängystä olkkariin rauhottumaan. Nyt se tuolla istuu ja nauraa ja jokeltelee iskälle... saapa nähdä, nukutaanko meillä enää yölläkään.
kaikki nolous pois, Oliverhan nukkui nätisti suurimman osan ajasta! Kaikki vauvathan siellä ilmaisee itseään tavalla jos toisella. Sulta jäi kuulematta meidän neitin ruokailukiljunnat... jotka siis jatkuu vähän vieläkin...
Q:lle piti vielä onnittelut sanoa ihanista ultrakuulumisista!=) Olis ollut kiva nähdä, meidän pitikin tulla Amarilloon mut sit mun kaverin aikatauluun tuli muutos ja käytiin vaan pikaruokaa syömässä:(
Koskakohan alkaa " Tonskien" määrä kasvaa, kuka seuraavaksi?!;)
Täällä ylhäällä aamuvirkkuna ja ajattelin lähteä leffaan keskustaan jos vaan sopiva bussi löytyy, eli lukeekohan vielä joku leffaanlähtijöistä tätä?? Kaipailisin puhelinnumeroa meiliin aauroraa79(at)hotmail.com, jotta saan jonkun teistä siellä kiinni!=)
Ja mitenköhän toi bussimatkailu pienen kanssa kun ei busseissa turvaistuimia? Kokemuksia??
Nyt pukemaan ja katsomaan josko löytyi joku bussi mihin ehditään...
Aurora & Oliver