Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret eivät pysty maksamaan vuokriaan

Vierailija
06.07.2025 |

Niin surullista, että nuorilla ei ole enää mahdollisuutta maksaa asumistaan.

https://yle.fi/a/74-20171240

Kommentit (593)

Vierailija
81/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin nuorena ensin kimppakämpässä ja sitten tosi rupusessa yksiössä narkkien naapurissa. Nykyään ei taida tuollaiset kelvata, vaan pitää päästä suoraan lapsuudenkodista kaksioon. Paitsi että narkkeja on nykyään joka talossa eli niiltä on lähes mahdoton välttyä.

Mille vuosikymmenelle sinä haluat asuomen viedä?

Miten tämä kysymys liittyy siihen ihmetykseen miten valtiolla on ennen ollut varaa tähän? Nyt on hyvä, että tulee muutoksia kaikkeen älyttömään entisaikojen rahantuhlaukseen. Kämppis-/soluasuminen nuorilla on ihan normaalia, yhteiskunnan varoista maksettavat omat vuokrakämpät taas eivät.

Haluat viedä Suomen kymmenien vuosien taas. Koskeeko eli

Ei käy erituisherkille lumihiutale nepsyille. Ahdistaa liikaa. Tämä on kuultu ihan tällaisen vanhemmalta

Vierailija
82/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan jos tästä uudesta sukupolvesta kouliintuisi vähän paremmin pärjäävä ja elämänhallintataitoisempi kuin vanhempiensa sukupolvi, joka on tottunut loputtomiin yhteiskunnan tukiin ja ilmaiseen elämiseen, jos työt eivät sattuneet huvittamaan tai työelmän aikataulut ahdistivat liikaa.

Velkaantuneista ja asunnottomista nuorista ei tule enää veronmaksajia, heidät on syrjäytetty pysyvästi.

Velkaantuminen, tukiloisiminen ja paska taloustaito on sieltä vanhemmilta opittua. Kotikasvatus on heidät syrjäyttänyt, jos joku on. Toki yhteiskunta on tuon osaltaan mahdollistanut, olisi pitänyt jo ajat sitten saada rotia siihen touhuun. 

Tämä on uusi ilmiö. Täysin hallituksen päätösten seurausta. Sosiaaliturvaleikkaukset osuivat nuoriin ja nyt on asumisesta johtuvia maksumerkintöjä ja häätöä.

Täysin hallituksen syytä.

Suomella ei ole varaa tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eli niille runsasluilusille sosiaaliturvaturisteille sentään löytyy sosiaaliturvaa ja asunnot  kelan piikkiin....mitä suomalaisista...ne joutaa rintamalle

Vierailija
84/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuota asumistukeakaan saa esim. Jyväskylässä kuin max 299 euroa yksinasuva vaikkei olisi edes opiskelija.

Vierailija
85/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä -sukupolvet ovat päätyneet tilanteeseen, jossa pitäisi laatia oman elämänsä ja taloutensa suunnitelmat eikä vain hedonistisesti bailata, matkustaa ja juhlia muiden varoilla välittämättä mitään velvollisuuksistaan. Voi voi voi

Opena ole joutunut katsomaan näiden sukupolvien kehittymistä, ja kauhuissani ole maamme tulevaisuudesta.

Vierailija
86/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno on aina vaihtoeho

Töitä ei ole.

Kiitos Satatonnia!

Niin, itse ajattelen että opintovapaan ja vuorotteluvapaan poisto vei mahdollisuuden monelta nuorelta päästä kiinni työelämään. Itsekin olen aikanaan aloittanut työelämäni opintovapaan sijaisuudesta. 

Vierailija
87/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakoon telttaan

Talvella? Taidat olla kiva ihminen.

Vierailija
88/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että oodinit menevät viimeinkin töihin ja että heidän mielilukemistossaan avoimesti värvätään.

-winner-

Vierailija
89/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa orpopurra sai asunnottomuudesta nousuun.

Samoin työttömyyden, konkurssit ja valtion velan.

Ennätyshallitus!

Vierailija
90/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret alkaa nyt tutustumaan toisiinsa paremmin, hankkivat hyviä kaveruksia ja ottavat kimppakämpän. Lisäksi hallitus vaihtoon. Rahatta ei elä kukaan.

Terkkuja töistä

Tuskin kukaan haluaa kaverikseen asunnontonta asuntoonsa, vaikka kyseessä olisi kuinka hyvä tyyppi hyvänsä. Oma opiskeleva lapseni ei edes pystynyt ottamaan väliaikaisesti asuntoa vailla olevaa kaveriaan muutamaa yötä pitemmäksi aikaa luokseen sen vuoksi, että elää minimineliöopiskelijayksiössä, johon mahtuu jääkaappi, keittolevy, tiskiallas, mikro, sänky, vaatekaappi ja sänky sekä max 1,5 metriä leveä kulkuväylä niiden välillä. Kaveri piti laittaa siten patjalle jääkaapin ja tiskialtaan viereen nukkumaan, koska kylpyhuoneeseen ei iljennyt majoittaa ja olla käymättä yöllä vessassa ja repiä kaveria ylös kukonlaulun aikaan päästäkseen suihkuun. 

Tuokin järjestely toimi vain lyhyen hetken sen vuoksi, että lapseni pystyy osittain opiskelemaan lukusalissa. Silloin kun joku on hänen luonaan, hän ei tietenkään pysty keskittymään lukemiseen jne.

Vierailija
91/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noilla monilla nuorilla elämänhallinta hukassa .

Kun saadaan 200 euroa rahaa niin niillä ostetaan yhdet Nike. Lenkkarit

Vierailija
92/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa orpopurra sai asunnottomuudesta nousuun.

Samoin työttömyyden, konkurssit ja valtion velan.

Ennätyshallitus!

Taas projisoit itseäsi :(

Hirmu surullinen oon puolestasi, kun sulle ei koko netistä löydy silti ketään parempaa ja roikut minussa :DDDDDD

-winner-

Vierailija
93/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä-minä-minä -sukupolvet ovat päätyneet tilanteeseen, jossa pitäisi laatia oman elämänsä ja taloutensa suunnitelmat eikä vain hedonistisesti bailata, matkustaa ja juhlia muiden varoilla välittämättä mitään velvollisuuksistaan. Voi voi voi

Opena ole joutunut katsomaan näiden sukupolvien kehittymistä, ja kauhuissani ole maamme tulevaisuudesta.

No et sinäkään mikään penaalin terävin kynä ole aikoinasi ollut kun et tuon parempaan ammattiin ole päässyt. Loisit yhteiskunnan rahoilla pahemmin kuin nuo nuoret joita et kunnioita yhtään.

Vierailija
94/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista että opettajana on tällainen ihminen, joka halveksuu nuoria.

Vierailija
95/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä, että oodinit menevät viimeinkin töihin ja että heidän mielilukemistossaan avoimesti värvätään.

-winner-

Niin ...mihin töihin

Vierailija
96/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin eka noin 12m2 ja sit noin 15m2 soluhuoneessa kolme ekaa opiskeluvuotta. Ei tipu myötätuntoa, jos joku muukin jatkossa solussa asuu. 

Vierailija
97/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Niin ...mihin töihin

Se, että sinä tarvitset sanoituksiin chatGPT:tä ja minä en, on kannaltasi jotenkin niin... surullista. Omat aivot käyttöön, pliis!

-winner-

Vierailija
98/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintalainalla ennen maksettiin asuminen jossain kimppa-asunnossa. Sitä lainasta saa nytkin jopa jotenkin edullisella korolla opiskelijat.

Kun aikaisemmin jopa akateemiset opiskelijat saivat päähänsä, että lainaa ei tarvitse maksaa takaisin (olihan siinä kyllä helpotuksia), niin KANNATTAA ottaa opintolainaa, vaikka ei tarvitsikaan. Sittten reissattiin kesä ulkomailla bilettämässä. Oli hirveä järkytys, että lainaa pitääkin maksaa takaisin.

Minkälaisia ääliöitä nämä nuoret oikein ovat.

Omani opiskeli asuen kimppakämpässä (oma huone oli kuitenkin) ja sen vuokra sain maksettua opintotuella. Kesät ja lomat kävi töissä, niin ei tarvinnut lainaa lainkaan, eikä juuri kotoakaan ollut varaa avustaa. Vaatteet osti (on jonkinlainne luonnosuojelija) aina kirppaleilta.  Harrasti kyllä monenlaista ilmaista. Opisekeli alaa, jossa on hyvä työllisyys ja pääsi heti töihin.

Vierailija
99/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noilla monilla nuorilla elämänhallinta hukassa .

Kun saadaan 200 euroa rahaa niin niillä ostetaan yhdet Nike. Lenkkarit

Tai tilataan Woltista siipiä ja colaa.

Vierailija
100/593 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sosiaaliturvaturisteille järjestetään ilmaiset kämpät ja disko rahaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi