Tuleeko enää kesää ?
Tai jatkuuko tällainen sateinen ja viileä sää kunnes syyskuu alkaa ?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tulee. Minulla on loma vielä edessä. Heinäkuun lopulla alkavat lämpimät säät.
Joka vuosi kesäkuussa sataa ja joka vuosi sama valitus.
Hyvin valittu lomaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koska nyt on jo alkusyksy, koska päivän pituushan on lyhentynyt 21.6. lähtien joka päivä.
Ei se pimeä aika sitä määritä. Etelämmässä on pidemmät yöt kuin täällä kesäisinkin, ja silti lämmintä.
Sinun logiikkasi mukaan kevät alkaa joulusta, koska jouluna päivät alkavat pidentyä.
Noinhan se meneekin. Syksyllä päivät lyhenee, joten syksy on 21.-22.6. - 21.-22.12. Keväällä päivät pitenee, joten kevät on 21.-22.12. - 21.-22.6.
Merivirrat ja ilmavirrat ovat muuttuneet ehkä pysyvästi. Tästä lähin on aina kylmä ja sateinen kesä ja vielä kylmempi talvi.
Helsinkiin ei helteitä tule. Keski-Suomessa nautitaan helteistä viikon päästä. Tulee ihana Heinäkuu ja Elokuu.
Suomen kesän keskilämpötila vaihtelee alueittain, mutta tyypillisesti eteläisessä Suomessa kesäkuukausien (kesäkuu, heinäkuu, elokuu) keskilämpötila on noin 17 astetta ja pohjoisessa noin 15 astetta. Lämpimin kuukausi on yleensä heinäkuu.
Onhan tämä ankeaa kun kesää ei tullut tänä vuonna. Pientä harmia tuo on politiikan rinnalla. Suomessa menee huonosti ja maailmalla on mennyt aivan hulluksi puten ja rumpan takia.
Vierailija kirjoitti:
Koko kesä on ollut hieno säiden puolesta. Tänäänkin täällä Köyliössä paistaa aurinko. Lämpöä oli päivällä 24 astetta. Nyt ehkä 22. Järven vesi on lämmintä, oli kiva käydä uimassa.
Köyliössä +16, lopeta valehtelu vässykkä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin ei helteitä tule. Keski-Suomessa nautitaan helteistä viikon päästä. Tulee ihana Heinäkuu ja Elokuu.
Tulee helteitä myös helsinkiin mutta myös ukkoskuuroja.
Vierailija kirjoitti:
Merivirrat ja ilmavirrat ovat muuttuneet ehkä pysyvästi. Tästä lähin on aina kylmä ja sateinen kesä ja vielä kylmempi talvi.
Tätä ennustettiin 70-luvulla.
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/jyv%C3%A4skyl%C3%A4?forecast=long
Ihana viikko tulossa perjantaista lähtien.
Tämä on kesä. Minulla on viimeinen kesälomaviikko. Olen laihduttanut pari kiloa ja on ollut aikaa lenkkeillä tai käydä salilla - ole joka päivä liikkunut ihan reippaasti. Olen paremmassa kunnossa kuin vuosiin ja ulkoa on tarttunut väriäkin.
Lisäksi saatiin perheen kanssa siivottua ullakko ja kellarikomerot ja siivosin omia tavaroitani. Olen todella tyytyväinen lomaan vaikka sää on yrittänyt masentaa minua.
Se on kesä nyt! Vaihtelu virkistää. Kesä on vaa kerran vuodessa mut joulu joka vuos..
Vierailija kirjoitti:
Se on kesä nyt! Vaihtelu virkistää. Kesä on vaa kerran vuodessa mut joulu joka vuos..
Eikö joulu lopu vasta vuodenvaihteen jälkeen 6.1. tai 13.1.? Niin tai näin, se on kaksi kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mieleen nousevat vuodet 1696-1700. Kylmää ja nälänhätä, joukkokuolema ja päälle 21 vuotta kestänyt sota.
Ja 1860- luvun 3 lumista kesää ja nälänhätä ja joukkonääntymys jota muisteltiin kauhulla vielä 1918.
No nyt ei tarvitse ainakaan nälänhätää pelätä. Jengi voi olla vaikka talven syömättä ja sulatella rasvojaan.
No mä en jaksa joulua enää viettää uuden vuoden jälkeen.
mitä horiset, koko ajan on kesä, ei vielä edes heinäkuun puoliväli!
Vierailija kirjoitti:
No mä en jaksa joulua enää viettää uuden vuoden jälkeen.
Vietät siis tänä vuonna joulua viimeisen kerran?