Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

80-luvun lapset: dokasivatko yläastekaverinne viikonloppuisin?

Vierailija
06.07.2025 |

Minun luokkakaverini dokasivat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni eivät.

Vierailija
2/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kasarin lopussa ja ysärin alussa omassa nuoruudessa oli ihan normi, ja jossain välissä tuli melkeinpä joka viikonloppu itsekin juotua vuosikausia. Onneksi minua ei ole alkoholismigeenillä paiskattu, ja vanheneminen korjasi asian ihan itsestään. Monille ei käynyt yhtä hyvin, onpa sen aikaisia tuttuja jo mullan allakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kasarin lopussa ja ysärin alussa omassa nuoruudessa oli ihan normi, ja jossain välissä tuli melkeinpä joka viikonloppu itsekin juotua vuosikausia. Onneksi minua ei ole alkoholismigeenillä paiskattu, ja vanheneminen korjasi asian ihan itsestään. Monille ei käynyt yhtä hyvin, onpa sen aikaisia tuttuja jo mullan allakin. 

Tämä.

Vierailija
4/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lähes kaikkihan silloin ryyppäsi. Minäkin vaikkei pahemmin maistunut, mutta sosiaalisista syistä oli vähä pakko. Oli toki joitain parempien piirien nuoria, jotka ei ryypänneet, mutta eihän mulla köyhäläisellä ollut mitään mahiksia niihin piireihin.

Vierailija
5/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki dokasi.

Vierailija
6/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni joi.

Itse join ensikerran amiksen yleisjakson aikana 16-vuotiaana.

Nykynuoriso on paljon raittiimpaa.

18 täytettyäänkään lapseni eivät ole alkaneet juomaan humalahakuisesti.

Tiedän kyllä, että osa nuorista käyttää päihteitä paljon, tässä asiassa nuoriso on polarisoituneempaa kuin ennen.

Vierailija
7/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ryyppäsivät ja niin tein itsekin, lähes joka viikonloppu. Golden Capin päärynäsiideriä lipitettiin. Kyllä se oli meidän normaali. Sitten kun ikä riitti niin joka viikonloppu pe ja la yökerhossa klo 04 saakka ja arki-illan opiskelijailtana sama.

Vierailija
8/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sanoudutaan irti vastuusta, "koska muutkin". Hyi.

Vierailija
9/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se oli yleinen tapa silloin. Joskus saatoimme olla viikonloppuna esim. partioleirillä tai vaikka seurakunnan tapahtumissa, mutta muuten sitten ryypättiin.

Vierailija
10/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja oli sitäkin porukkaa, joka notkui vapaatunneilla lähibaarissa.

Vierailija
11/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kukan joka viikonloppu. Lukiossa alkoi. Ja ei se silloinkaan monella ihan joka viikonloppuista ollut.

Vierailija
12/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sanoudutaan irti vastuusta, "koska muutkin". Hyi.

Mistä vastuusta? Se vaan oli sellaista meillä. Ihan vastuullisia, perheellisiä veronmaksajia meistä tuli.

Vierailija
13/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla olin lapsi, silloin ei juotu paitsi mietoa prosenttia juhlissa. 90-luvulla teini. Kyllä jotkut joivat 90-luvulla, enemmän tai vähemmän.

Vierailija
14/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, lähes kaikkihan silloin ryyppäsi. Minäkin vaikkei pahemmin maistunut, mutta sosiaalisista syistä oli vähä pakko. Oli toki joitain parempien piirien nuoria, jotka ei ryypänneet, mutta eihän mulla köyhäläisellä ollut mitään mahiksia niihin piireihin.

Olin köyhä, en ole vieläkään kännäillyt. Ei ole aikaa eikä kiinnosta. Ja itsesuojeluvaisto toimii. 

Vierailija
15/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin pössyttelivät koska piti opiskella ja ryyppäily haittasi oppimista.

Vierailija
16/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kasi-ysiluokalla se alkoi. Jostain aina löytyi yli 18v, joka haki alkoholia pientä korvausta vastaan. Meillä oli luokkabileitä, vuokrattiin mökki ja kaikki oli kännissä. Toki jostain aina ilmestyi kuokkavieraitakin. 

Lukioaikana oltiin muka sivistyneempiä ja oltiin kännissä baarissa. Yliopistossa ei edes yritetty vaikuttaa sivistyneeltä ja kännättiin missä vaan.

Vierailija
17/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Yhden ystäväni veli dokasi mutta sitä ei kai lasketa tähän mukaan kun se veli ei kuitenkaan ollut minun ystäväni.

Vierailija
18/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Itse aloitin muita aiemmin. En pitänyt siitä meteliä. Naureskelin vain hiljaa itsekseni kun koulun ns. kovikset rehenteli ekoilla kännikokemuksillaan.

Vierailija
19/19 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ystäviä tuolloin eikä nyt.