120 euron tuntupalkka ei riitä enää lakimiehille
Asianajajat eivät halua hoitaa oikeusapujuttuja, joissa tuntitaksa on 120 euroa ja asiakas usein pienituloinen
Oikeusavun saaminen on vaikeutunut. Osa asianajajista kieltäytyy hoitamasta juttuja, joissa palkkio tulee valtion kirstusta.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysyimmät asianajajat ole ikinä hirveästi ottaneet oikeusapuasiakkaita. Oikeusaputoimistosta saa varmasti!
En ainakaan minä saanut koska siellä ilmeni eturistiriita joten sain valita sen yksityisen minkä halusin oikeusaputoimiston piikkiin tietenkin.
Ei se mene sen oikeusaputoimiston piikkiin, vaan ihan yleisesti valtion varoista. Edelleen se valtion maksama tuntiliksa. Riippuu, mistä vuodesta oli kyse eli oliko tuo aikaisemmin kirjoittamani 110 vai nykyinen 120.
Sinulla kävi tuuri. Tuuri sen vuoksi, että haluamasi yksityinen suostui ottamaan tuolla hinnalla. Tänä päivänä ei niin välttämättä ole. Kuten kirjoitin aikaisemmin, niin minäkin luovun noiden hallinto-oikeudellisten asioiden hoitamisesta enää oikeusapuliksalla. Mikäli itse maksava, niin hoidan.
Kun asiakka
Eli pitää saada 240 euron tuntipalkka paperienpyörittelystä. Ok. Minä pelastan henkiä oikeasti 20 euron tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Lakimiehellä ei ole mitään tulosvastuuta. Saman se veloittaa - voitti tai hävisi.
Tottakai minun pitää saada maksimaalinen tulos vaikka en onnistuisi edes siinä mitä lupaan ainoa mikä merkitsee on se että saan rahani. Te olette vain tulonlähde
"Eli pitää saada 240 euron tuntipalkka paperienpyörittelystä. Ok. Minä pelastan henkiä oikeasti 20 euron tuntipalkalla."
Tässä sen näkee ettei kenenkään elämää kannata pelastaa kun siittä saa vain tuon 20€/tunti kun ihmisten elämän tuhoamiselle saa 240€/tunti.
Kaikki paha kokonaisuudessaan mitä suomen yhteiskunnassa tapahtuu on lähtöisin lakimiehistä
Lakimies, poliitikko ja autokauppias. Kome ammattiryhmää joissa ainoa asia mihin voi luottaa on se että mitään mitä ne sanoo ei voi luottaa kun kaikki on pelkkää valehtelua
Miten ihmeessä joku vetää noin herneet nenään? Todella aggressiivista porukkaa!
En jaksaa enää kommentoida.
Olen eilen mielestäni erittäin laajamittaisesti selittänyt tilannetta ja yrittänyt myös taustaa selittää tähän 120 e ongelmaan. Mutta kun niitä ei lueta. Poimitaan yksi kommentti, johon sitten näppäimet viuhuten näpytellään eikä edes yritetä ymmärtää ongelmaa.
Pakko tämä kyllä vielä kysyä.
Kertokaa viisaammat palstalaiset. Miksi meidän yrittäjien pitäisi työskennellä 120 e palkkiolla, josta sitten tuomioistuimesta ja tuomarista riippuen maksetaan sattumanvarainen määrä? Ilman mitään perusteluita. Tekisitkö itse töitä 40 h ja työnantaja sanoo, että maksetaan 25 h????
Toteat vain tyytyväisenä, että näin kävi... Sitten seuraavalla viikolla teet jossain asiassa 20 h ja saat palkkaa 17 h. Taas toteat, että hups heijaa....
Tämä on tosiasia meidän työssä. Sitten kun vielä mietitään seuraavaa asiaa, josta jo kirjoitin aikaisemmin.
Oikeusaputoimistojen tehtävä on palvella vähävaraisia. Ei yksityisten. MUTTA. Valtio ei palkkaa siinne riittävästi juristeja, joten resurssit ei riitä. Toisekseen. Valtio ei kykene tarjoamaan oikeusaputoimistojen palveluja tuolla laskennallisella 120 e hinnalla, sillä ne juristit maksaa enemmän. Joten. Sitten meidän yrittäjien pitää työskennellä halvemmalla. Syystä että ??
En tiedä.
Kun edes saisi sen 120 työtunneista, niin sekin kestettävissä. Mutta, kun aina otetaan pois työtunteja.... Niin....
asianajaja, yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Ei tuntipalkka. Se on laskutus per tunti. Jää siitä ehkä yrittäjälle 20 e tunnilta netto.
Wolt kuskeille riittää alle 20 euron tuntipalkka ja ovat myös yrittäjiä.
Kaikki on suhteellista, normi tuntitaksahan noilla pyörii jossakin 400 - 800 huitteilla. Miksi pitäisi polkuhintaan ei välttämättä kovin miellyttäviä asiakkaita sietää?