Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sun tarvitsisi tehdä ateria 6 - 8 aikuiselle, mitä tekisit?

Vierailija
06.07.2025 |

Reseptejä kaipailen isompaan satsiin. Ja helppoutta tekemiseen eli ei mitään pikkupiiperryksia vaan rouheeta ruokaa.

Kommentit (315)

Vierailija
161/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunilohta. Mutkat suoriksi. 

Ei ole köyhän ruoka tämä.. 8lle aikuiselle lohta on min 1.6kg, mieluummin reilu 2kg, 

Eikai sitä nyt pihistelemään ryhdytä jos vieraille illallinen kokataan.

Ryhdytään. Me kotiväki syödään keskenämme kalliit raaka-aineet.

Vieraille tarjotaan halvempaa. Vaikka possun ulkofileetä.

Vierailija
162/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on just nyt 8 aikuista. Lounaalla oli kasvissosekeittoa, jälkkäriksi pannari.

Päivällisellä on savumuikkuja, naapuri lupasi savustaa aamulla saamiaan muikkuja, uunilohta, perunoita ja salaattia. 

Huomenna rakennetaan lounaalla hampurilaiset, käydään rantakahvilassa vohveleilla. Päivälliseksi on varattu porsaan ulkofilettä, joka laitetaan uuniin, tarjotaan perunoiden, kantarellikastikkeen ja salaatin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kuoritut perunat keittäisin.

Reilu satsi lihakastiketta. Kastikepohja kaupasta.

Väriä antamaan keittäisin parsakaalta ja porkkanoita salaatin sijaan. Näitä saa pakastepusseissa.

Vierailija
164/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uuniruokaa esim. kinkkukiusaus ja lisäksi salaattia.

Vierailija
165/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohikeitto on kyllä paras ehdotus isommalle joukolle ja tähän vuodenaikaan.  Ja ruisleipää. Kannatan.

Kala-allergisille se ei sovi, siksi ehdotin lihakeittoa. 

Lihattomia ihmisiä alkaa nykyään olla jo tosi paljon. Siksi pitää miettiä myös vaihtoehto, jos liharuoka on pääruoka. 

Allergia on eri asia kuin vapaaehtoinen nirsoilu. Yllättävän usein nirsoilijatkin voivat syödä jotain nälkäänsä. Puolen päivän / päivän paasto ei ole ketään perustervettä ihmistä tappanut. Perussairailla on konstinsa ja lääkkeensä.

Kukin tulkoon uskollaan autuaaksi. Jos ovat maksavia asiakkaita, ei voi mitään. Muuten kannattaa valita kestittävänsä huolellisemmin seuraavalla kerralla.

Vierailija
166/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kattilallinen kunnon perunamuusia ja siihen kaveriksi uunilohi ja jotain vihersalaattia.

Perunamuusin kanssa käy myös vaikka uunimakkara eli pari lenkkiä ja viiltoihin tavallista koskenlaskijaa ja tomaattia. Lisukkeeksi voi paistaa sipulirenkaita.

Vierailija
167/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väriä antamaan keittäisin parsakaalta ja porkkanoita salaatin sijaan. Näitä saa pakastepusseissa.

Parhaaseen kasvisaikaan pakasteita?

Vierailija
168/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun laatikkoruuan 

Vierailija
169/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kyllä surkeeta menoa keittiöissä kun ehdotetaan aikuisille ihmisille uunimakkaraa, tortilloja, kasvissosekeittoa, valmiskastikepohjia jne. 

En itsekään piperrä mitään söpöä instagram-ruokaa, mutta hävettäisi tarjota mitään tuollaista, ellei kyse ole jostain yllätysvierailusta johon ei ole voinut varautua. 

Ja jos menisin kutsuttuna jonnekin syömään niin kyllä vituttaisi jos vastassa olisi sosekeitto tai uunimakkara. 

Vierailija
170/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaaseen kasvisaikaan pakasteita?

Kyllä. Ne on valmiiksi sopivan kokoisina paloina pussissa. Helppoutta haettiin.

Vierailija
171/315 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokailijoilla ei ole erityisruokavalioita ja syövät lihaa: 

Jamie Oliverin kanafajitat https://www.jamieoliver.com/recipes/chicken/chicken-fajitas-with-homema…

Moni suomalainen on tottunut kokoamaan itse tortillan. Tämä kokonaisuus on suunnitellumpi ja sisältää paljon ihania kasviksia. Voi hyvin tehdä myös tofusta tai muusta kasviproteiinista.

Jos suurin osa ruokailijoista syövät mieluummin kasvispainotteisesti:

Melanzane alla parmiagiana

Halpa lasagnea tuntemattomampi tapaus, joka on onnistuessaan erinomainen ruoka. Lihaa ei jää kaipaamaan.

Vierailija
172/315 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisin tortilloja. Jokainen voi koostaa annoksensa halunsa ja ruokavalionsa mukaan. Tämä toimii aina! Loput kasaan meheväksi salaatiksi seuraavalle päivälle. Tapaan pilkkoa tuotteet isolle tarjottimelle. Kuumat liha/kana/kasvis-täytteet sekä soossit erikseen. Salaattimix omaan kulhoon

Vierailija
173/315 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkihernekeittoa. Jos ei kelpaa niin syököön kotonaan.

Vierailija
174/315 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokailijoilla ei ole erityisruokavalioita ja syövät lihaa: 

Jamie Oliverin kanafajitat https://www.jamieoliver.com/recipes/chicken/chicken-fajitas-with-homema…

Moni suomalainen on tottunut kokoamaan itse tortillan. Tämä kokonaisuus on suunnitellumpi ja sisältää paljon ihania kasviksia. Voi hyvin tehdä myös tofusta tai muusta kasviproteiinista.

Jos suurin osa ruokailijoista syövät mieluummin kasvispainotteisesti:

Melanzane alla parmiagiana

Halpa lasagnea tuntemattomampi tapaus, joka on onnistuessaan erinomainen ruoka. Lihaa ei jää kaipaamaan.

Aika tyhmä kasvistarjoilu jos se ei sovi vegaaneille.

Vierailija
175/315 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettua lasagnea. 

Vierailija
176/315 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeitto 

Vierailija
177/315 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ihmiset olemme vaan erilaisia. Minä ymmärrän ettei piperrystä vaan rouhea ruokaa niin, että aloittaja ei ole valmis ryhtymään itse susheja tekemään tai perunamuusiruusukkeita pursottelemaan enkä niin, että hän haluaa ostaa kaiken valmiina, ei suostu kuorimaan, pilkkomaan tms. Ainakin minulle nuo ovat ihan perusasioita päivittäisessä ruuanlaitossa, eivät mitään pipertämistä tai vaivalloista.

En tarjoaisi vieraille ikinä mitään valmislasagneita, pakastekasviksia enkä peruna-sipulisekoituksia, en tarjoa niitä edes omalle perheelle, keittojuureksia lukuunottamatta. Myöskään sosekeitto ei mielestäni ole vieraille tarjottava pääruoka, enkä ruokavieraita mitään tortilloitakaan tarjoaisi, ihan saisivat valmista ruokaa, ei sitä tarvitsisi itse tehdä. Jos kyse tosiaan on jostain talkooruokatarjoilusta, silloin esim lohikeitto ja tuore ruisleipä kävisi hyvin. Tuollainen maininta rouheaa ruokaa tarkoittaa minusta kunnon ruokaa, muttei mitään kolmen ruokalajin illallista. Tähän aikaan vuodesta minä tarjoaisin uusia perunoita, savulohta, graavilohta, lihapullia, silliä, oikeaa voita, coleslowta, vihersalaattia, porkkanatikkuja uusista porkkanoista, fetakuutioita, oliiveja. Kallista sanoo joku. Hintaan AP ei ottanut kantaa, eikä lohi taas tällä hetkellä ole kovin kallista, savustan ja graavaan lohet itse. Miksi ihmeessä kutsuisin ihmisiä syömään, jos pitäisi jollain minibudjetilla ruokaa laittaa, grillimakkaraa tai nakkisoppaa.

Vierailija
178/315 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikiusaus, karjalanpaisti, savuporokiusaus ovat melko helppoja ja valmistuvat lähes itsekseen.

Vierailija
179/315 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa Marry Me Chicken ja sen lisäksi paahdetut kasvikset uunissa pellillä

Höpö,höpö! Spagetti bologneeseä peliin, helppoa ja edullista, vähän vihreetä kylkeen sekä leipää..a vot!

Vierailija
180/315 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkkihernekeittoa. Jos ei kelpaa niin syököön kotonaan.

Tyly tyyppi!   :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi