Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei kukaan auta koskaan

Vierailija
06.07.2025 |

Hyökätään vain päälle

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinguti vinguti🥱

Kuulostat sydämelliseltä ihmiseltä.

Kukaan ei jaksa jatkuvalla syötöllä vinkuvaa ja kitisevää aikuista ihmistä, olkoon vaikka minkälainen mielenterveysongelma hällä. 

Kaikella on rajansa, myös sillä vinkumisella, mutta sitähän te rajattomat vinkujat että kykene ymmärtämään. 

Tjiisus mikä tyyppi! 🥹

Toi jatkuvasti täällä vinkuva? No NIIN ON!!! Sama kaikki hörhöt jotka menevät sen vipuun joka kerta kun se inahtaa ton saman aloituksesa ilmoille. 

Vierailija
42/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa miten empatiakyvytön kansa somimaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apua tarvitset ja onko siis näin, että kukaan ei ole tällaista apua tarjonnut, jos olet pyytänyt?

Vierailija
44/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Minutkin on jätetty jostain syystä aivan yksin. Kukaan ei soita. Ei kutsuta rientoihin.

Vierailija
45/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Minutkin on jätetty jostain syystä aivan yksin. Kukaan ei soita. Ei kutsuta rientoihin.

Soitatko itse? Odotatko vain muilta.

46/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän ei olekaan mitään auttamista, kun avuntarvitsijaa kierrellään ja kaarellaan. Suoraan ei haluta tavata ja auttaa.

Avun tarvettakin on erilaista. On ihan eri juttu auttaa vaikka naapuria Ikean lasivitriinin kasaamisessa kuin tarjota jotain sellaista apua, mikä on jatkuvaa tai edes usein toistuvaa. Tai vaikka käydä pari kertaa viikossa kastelemassa naapurin pihakukat tai hoitaa viikon ajan naapurin kissaa naapurin ollessa lomareissusa. Ap kertoi, että työttömyys on yksi ongelma, mutta harva tavallinen kansalainen on sellaisessa asemassa, että voisi järjestää jollekin toiselle työpaikan. Eikä auta, vaikka joku laupias samarialainen irtisanoutuisi omasta työpaikastaan, koska se on kuitenkin työnantaja, joka päättää, kenet palkkaa tilalle vai palkkaako ketään. Ap luetteli muutaman asian, joissa häntä ei ole autettu, ja yksikään niistä ei ollut sellainen, että mä voisin auttaa. 

Ja mitä tulee tuohon sun jälkimmäiseen lauseeseesi, niin en mä kutsu ystäviänikään tänne kahville ja sitten, kun ovat tulleet, pyytäisin heitä maalaamaan mun olohuoneen seinäni. Jos tarvitsen seinän maalaamiseen apua, niin ensisijaisesti palkkaan jonkun maalaamaan ja mikäli mulla ei olisi varaa maksaa kenellekään mitään, niin ainakin pyytäisin ystävääni avuksi maalaamaan se seinä mun kanssani eikä niin, että kutsun sen kahville ja sitten teettäisin sillä seinän maalaamisenkin. Jos toimisin jälkimmäisellä tavalla, ihan takuulla muakin alettaisiin hyvin nopeasti kiertelemään ja kaartelemaan. 

Vierailija
47/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinguti vinguti🥱

Kuulostat sydämelliseltä ihmiseltä.

Kukaan ei jaksa jatkuvalla syötöllä vinkuvaa ja kitisevää aikuista ihmistä, olkoon vaikka minkälainen mielenterveysongelma hällä. 

Kaikella on rajansa, myös sillä vinkumisella, mutta sitähän te rajattomat vinkujat että kykene ymmärtämään. 

Miksi ihmeessä oletat että ap toimis noin?!? Kertominen surusta ei ole vinkumista vaan normaalia keskustelua ihmisten välillä.

Kyllä, mutta pitää kertoa mistä on kyse, ei antaa arvailla. Vain Ap llä on tietoa omasta tilanteestaan. 

48/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon voi olla syynä se, että et ole ollut vastavuoroinen. Et ole itse oma-aloitteisesti soitellut etkä itse järjestänyt muille rientoja. Olet vain osallistunut muiden järjestämiin rientoihin näkemättä itse lainkaan vaivaa rientojen järjestämisessä. Silloin on ihan loogista, ettei soittoja ja kutsuja enää tule. 

Vierailija
49/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitatko itse? Odotatko vain muilta.

Kyllä minulle pitäisi soittaa tai laittaa viestiä. Onkohan sitten niin että olen pelottavan älykäs ja hyvännäköinen?

Vierailija
50/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vain ongelmia ja valittamista

Vierailija
51/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin onkin kivempi rämpiä 

Vierailija
52/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
53/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hakenut apua vääristä paikoista. Kelasta ei haeta apua yksinäisyyteen, naapureilta ei apua työttömyyteen, sossusta ei apua maalittamiseen jne. 

Vierailija
54/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt lueskelet tässäkin ketjussa olevia joitakin tietyn asenteen värittämiä viestejä, niin eiköhän niistä voi tehdä johtopäätökset mahdollisuuksista saada apua, olkoon tilanne sitten mikä tahansa. Toisaalta, etpä sinäkään sitten ole velvollinen auttamaan ketään. Näin se vaan menee.

Vierailija
55/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt lueskelet tässäkin ketjussa olevia joitakin tietyn asenteen värittämiä viestejä, niin eiköhän niistä voi tehdä johtopäätökset mahdollisuuksista saada apua, olkoon tilanne sitten mikä tahansa. Toisaalta, etpä sinäkään sitten ole velvollinen auttamaan ketään. Näin se vaan menee.

Suomessa ei saa apua vaikka menisit hattu kourassa mihin tahansa virastoon tai palveluun. Leipäjonostakin loppuu leipä kesken. Se on sitä hyvinvointia.

Vierailija
56/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan ole autettu. Minä olen auttanut muita. Ajattelin nyt loppuelämän keskittyä itseni auttamiseen ja rakastamiseen.

Ja siis haistatan pitkät viulut muiden pyyteille.

Vierailija
57/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaan heitetty aloitus, monia tulkintoja aikaansaava. 

Yksi provotekniikka, nähty niin N kertaa täällä ja monella jopa muuten asiallisella keskustelupalstalla. Paljon peen jauhamista saadaan aikaan jo sillä, kun arvaillaan mistä muka on kysymys. Sitten kun tämä uhkaa laantua, provoilija alkaa tiputtaa "yksityiskohtia" kuvitteellisista murheistaan.

"Kuvitteellinen" murhe. Puhutaan ihan oikeasta hädästä. Sitä on työttömyys, yksinäisyys, kavereiden hylkääminen, maalittamiseksi joutuminen jne.

Aloittaja ei mitään luettelemistasi kyllä maininnut. Puhut nyt yleisellä tasolla, et aloittajasta.

Vierailija
58/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä apua, yleensä löytyy kun on rahaa millä maksaa.

Vierailija
59/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset auttaisi itse itseäsi?

Vierailija
60/64 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muakaan ole autettu. Minä olen auttanut muita. Ajattelin nyt loppuelämän keskittyä itseni auttamiseen ja rakastamiseen.

Ja siis haistatan pitkät viulut muiden pyyteille.

Hienoa että autat itse itseäsi. Se onkin jokaisen velvollisuus numero 1. Mutta aina kun voit, auta myös muita. Siis, siten että auttamisesi ei ole itseltäsi liikaa pois. Aina kun vaan voit auttaa kärsimättä siitä itse kohtuuttomasti, kannattaa auttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme