Mies ei enää halua katsoa elokuvia ja sarjoja kanssani kun "spoilaan" ne logiikallani :D
Mies spekuloi aivan kaiken ääneen, mutta niissä harvoin on mitään järjen hiventä ja menee siten melkein aina pieleen. Minä taas osaan "lukea rivien välistä" ja ymmärrän sanattomatkin vihjailut. Eilen miehellä meni viimein kuppi nurin kun "spoilaan" asioiden oikean laidan hänelle ja pilaan koko katselukokemuksen eikä enää halua katsoa kanssani mitään. Katsottiin erästä sarjaa missä etsivät tärkeää tavaraa X ja mies oli "se on varmasti tyypillä Y, koska... eikun paikassa Z..." ja minä vaan tokaisen "niin sehän on paikassa Ö kun kuvakulma ja sivulause meni liian hyvin yhteen" ja siellähän se oli. Tuntuisi tyhmältä olla sanomatta mitään kun toinen suu papupatana haluaa keskustella asioista. Tästedes taidetaan katsoa vaan jotain reailityjä tai dokkareita kun niissä ei voi spekuloida logiikalla :D
Muilla samaa ongelmaa, että ovat "liian hyviä" poimimaan pienetkin vihjailut? Aivan sama milloin sarja on tehty niin harvemmin tulee mitään yllätyksiä, tosin nykysarjoista nämä on liiankin helppo huomata.
Kommentit (37)
Haha. Mun mies osaa ton saman, tietää kaiken etukäteen. Minä en, sillä en juuri koskaan katso mitään tv:stä tai suoratoistosta.
Ratkaisuna tosiaan on, että ei katsota mitään ja jos katsotaankin, ollaan hiljaa.
En siis itsekään pohdi ääneen mitään. Apn miehelle se ei taida onnistua.
Sama. Olen kai lukenut tai katsonut dekkareita niin paljon, että arvaan syylliset helposti. En enää katso mieheni kanssa dekkareita yhdessä, koska tietysti haluaisin keskustella niistä hänen kanssaan, mutta en halua pilata häneltä viimeisen jakson loppuyllätystä, jonka itse arvaan jo 2-3 jakson kohdalla. Jälkeenpäin jos keskustelemme, voin kertoa, mistä asiasta tai lauseesta arvasin lopputuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et luulen olevasi mitenkään erityisen fiksu koska 99% elokuvista ja sarjoista tietää kaikki mitä tapahtuu ja miten jne...
Me heitetään miehen kanssa arvaukset kehiin jo heti alusta klisee kerrallaan vuorotellen.😂
Ehkä ap pitäisi päästää tämä prinssi ratsastamaan kohti auringonlaskua ja etsiä tasoistaan seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sinua simppelimpi mies, mukaudu siihen kotirauhan nimissä.
miehillä on PUTKIAIVOT eivät OSAA etsiä merkityksiä!
Älä siis spoilaa!
Vierailija kirjoitti:
Haha. Mun mies osaa ton saman, tietää kaiken etukäteen. Minä en, sillä en juuri koskaan katso mitään tv:stä tai suoratoistosta.
Ratkaisuna tosiaan on, että ei katsota mitään ja jos katsotaankin, ollaan hiljaa.
En siis itsekään pohdi ääneen mitään. Apn miehelle se ei taida onnistua.
Riittää kun seuraa ympäröivää maailmaa, eli ei se vaadi juurikaan sarjojen, jne seuraamista.
Eilen oli kyllä (oliskohan ollut History-kanavalla) huikea dokkaripotpuri, se kesti monta tuntia ja koko meillä oleva porukka katsoi innostuneena. Osa siitä oli jotain "yliluonnollisia" ilmiöitä, joita ihmiset ovat kokeneet, mutta suurin osa ihan oikeita uskomattoman ja jännittäviä tapahtumia ja luonnonilmiöitä. Ja mitä niistä tiedetään. Mutta paljon on vielä selittämätöntä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et luulen olevasi mitenkään erityisen fiksu koska 99% elokuvista ja sarjoista tietää kaikki mitä tapahtuu ja miten jne...
Me heitetään miehen kanssa arvaukset kehiin jo heti alusta klisee kerrallaan vuorotellen.😂
Ehkä ap pitäisi päästää tämä prinssi ratsastamaan kohti auringonlaskua ja etsiä tasoistaan seuraa.
Meilläkin esim sarjat yleensä pyörii ihan vaan siellä taustalla kun ne ovat niin ennalta arvattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin parisuhde olisi sota, josta selviää vain yksi voittaja. Vastapuolen voi laulaa suohon ja tulla juhlimaan voittoaan ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle.
Mikä sota tässä on ollut ja mitä voittoa tässä juhlitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ilmeisesti halua enää katsoa sarjoja ja leffoja miehen kanssa. Mikäs siinä, yksinkin voi katsoa ja päteä ihan itsekseen.
Eli mielestäsi pitäisi vaan kuunnella toisen loputtomia spekulointeja, mutta niihin ei saa vastata mitään? Pitäisi vaan myhäillä, että joo joo niin niin.
Toki voi itsekin spekuloida ja arvailla murhaajaa, se vähän kuuluu mielestäni dekkarien katsomiseen, mutta ei tarvi päteä ja haukkua miestään, jos on oikeassa.
Kuka on ketään haukkunut? Enemmänkin huvittuneisuutta tämä on.
Huvittuneisuus on sama asia, aliarvioit!
Nimim kokemusta naureskelusta on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sinua simppelimpi mies, mukaudu siihen kotirauhan nimissä.
miehillä on PUTKIAIVOT eivät OSAA etsiä merkityksiä!
Älä siis spoilaa!
Mielenkiintoista tosiaan on, ettei naisilla ole intuitiota, minkä takia naiset eivät koskaan keksi mitään uutta. Sigmund Freud sanoi jo aikoinaan ettei naiset pysty tuomaan mitään uutta tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ilmeisesti halua enää katsoa sarjoja ja leffoja miehen kanssa. Mikäs siinä, yksinkin voi katsoa ja päteä ihan itsekseen.
Huomasit kai, että ap:n puoliso yrittää myös päteä, mutta ei vaan ole riittävän fiksu. Ehkä ratkaisu olisi, että molemmat katsovat hiljaa.
Ap ei ole vielä niin fiksu että itseänsä hilliten rakentavan positiivisesti mukautuisi tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, munkin mies aina kiukkuaa ja väittää et oon kattonut ohjelman etukäteen tai lukenut ratkaisun. Sama reaktio melkein missä tahansa kun mun pienet harmaat aivosolut päihittää omansa. Uskomattomin on kun yhdessä pähkäillään ongelmaa ja sanon, "Et kokeillaan tehdä X, jos se toimis..) Mies (Hiljaa! Yritän keskittyy.) Minuutin päästä mies: (Mehän voidaan tehdä X! Se toimii!) Ihan niinkuin ois ite keksinyt asian. Aargh.
Miksi Aargh? Sä voisit sanoa ihailevalla äänellä 'Hienoa, sä sait sen toimimaan' (ehkä voisit hieman taputtaa miestäsi, ja jos ongelma ollut vaivalloinen niin kenties aivan pieni kehräävä pusukin poskelle).
Aloitus on yhtä kliseinen kuin esim etsiväsarjat. Miesten päätelmät menee metsään ja nainen ratkaisee jutun ylivertaisella päättelykyvillään. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kuka juttelee jonkun laatuelokuvan aikana jatkuvasti? Jotain höpöhöpösarjoja toki voi tuijotella ja höpötellä, mutta kyllä lentäisi sellainen kumppaniehdokas kuin leppäkeihäs joka kokoajan spekuleeraa elokuvataiteen ääressä. Toki silloin tällöin voi lyhyesti kommentoida. Ne analysoinnit ja arviot sitten elokuvan jälkeen, kiitos.
Jos mahdollisuus, niin sopikaa aina välillä katkaista katselu pientä spekulointi- ja arviointihetkeä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi tekee tämän tahallaan jotta pääsisi tuskasta katsella seidaa kanssasi.
Miksi sitten mies itse valitsee sarjoja mitä ei oikeasti halua katsoa?
Hän ei halua katsoa mitään kanssasi. Olet ahdistavaa seuraa, etkö nyt tajua?
Miestä harmittaa olla väärässä. Kannattaisi opetella negatiivisten tunteiden käsittelyä.
Ikään kuin parisuhde olisi sota, josta selviää vain yksi voittaja. Vastapuolen voi laulaa suohon ja tulla juhlimaan voittoaan ajanvietteenä käytettävälle keskustelupalstalle.