Haluaako kokoomus sellaisen yhteiskunnan jossa köyhät palvelevat pientä palkkaa vastaan joukkoa rikkaita?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole valmis opiskelemaan ja jättäytyy suorittavaan työhön, on se ihan vapaaehtoista. Kaikki työ on kuitenkin arvokasta. Tiedän monta onnellista putkimiestä ja sen sijaan monta onnetonta yritysjohtajaa.
Putkimiehillä on yllättävän hyvä palkka, voittaa tuloissa monesti valkokaulus näpertelijät.
Ulkomailla syntyneiden tietoja ei huomioida Suomen syntyvyystilastoissa, joissa tarkastellaan koulutusastetta. Mutta Suomessa syntyneillä synnyttäjillä vuonna 2023 vain 25 % äideistä oli ylempi korkeakoulututkinto eli kyllä se on liian vähän ja tähän tulisi jo herätä, että tämä joukko synnyttäisi lisää lapsia.
Ihme valittajia. Suurin osa haluaisi rikkaaksi tekemättä mitään. Heikoksi on mennyt porukka.
Pääosin vain sellaisen,missä ihmiset elättävät itsensä työnteolla,kukin kykyjensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole valmis opiskelemaan ja jättäytyy suorittavaan työhön, on se ihan vapaaehtoista. Kaikki työ on kuitenkin arvokasta. Tiedän monta onnellista putkimiestä ja sen sijaan monta onnetonta yritysjohtajaa.
Minä tiedän monta korkeasti koulutettua, jotka tekevät pienellä palkalla töitä, koska eivät ole saaneet oman alan töitä. Nämä ihmiset ovat siis opiskelleet pitkälle, eivätkä todellakaan ole halunneet vapaaehtoisesti jäädä pienipalkkaisiksi.
Mitä tulee putkimiehiin, niin hehän yleensä kuuluvat hyväpalkkaisiin duunareihin. Yritysjohtajilla taas on kovat paineet tehdä tulosta, mutta jos pää kestää, niin työn tuloksen näkee omalla pankkitilillä ja parhaimmillaan kultaisena kädenpuristuksena (jonka jälkeen voikin tehdä työstä harrastuksen erilaisissa luottamustoimissa ym.).
AP on Persaukinen huonosti koulunsa käyny pummi joka koittaa perustella miks muiden ihmisten pitäs elättää sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän monta korkeasti koulutettua, jotka tekevät pienellä palkalla töitä, koska eivät ole saaneet oman alan töitä. Nämä ihmiset ovat siis opiskelleet pitkälle, eivätkä todellakaan ole halunneet vapaaehtoisesti jäädä pienipalkkaisiksi.
Mitä tulee putkimiehiin, niin hehän yleensä kuuluvat hyväpalkkaisiin duunareihin. Yritysjohtajilla taas on kovat paineet tehdä tulosta, mutta jos pää kestää, niin työn tuloksen näkee omalla pankkitilillä ja parhaimmillaan kultaisena kädenpuristuksena (jonka jälkeen voikin tehdä työstä harrastuksen erilaisissa luottamustoimissa ym.).
Mun ex-tyttöystävän isä oli putkari ja näin sen verokortin kerran nii tienas 32000 euroa vuodessa. Haha onko hyvä palkka
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto haluaa , että ihmiset pysyy köyhinä. Muuten äänestäjät loppuvat. Suomesta valuu ulkomaille osaajia. Tiedän lääkäreitä, jotka lähteneet paremman palkan perässä Suomesta muualle töihin. Voihan sitä itse kukin lähteä, jos elämä täällä mättää.
No, itse äänestän sdp tai vasemmisto, koska haluan että työnteolla voi elää asiallista keskiluokkaista elämää.
Siksi, että työntekijällä on jokin oikeus ja suoja ja ettei yrityksen kaikki tulos mene osakkeenomistajille vaan työntekijä ja yhteiskunta saa myös osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto haluaa , että ihmiset pysyy köyhinä. Muuten äänestäjät loppuvat. Suomesta valuu ulkomaille osaajia. Tiedän lääkäreitä, jotka lähteneet paremman palkan perässä Suomesta muualle töihin. Voihan sitä itse kukin lähteä, jos elämä täällä mättää.
No, itse äänestän sdp tai vasemmisto, koska haluan että työnteolla voi elää asiallista keskiluokkaista elämää.
Siksi, että työntekijällä on jokin oikeus ja suoja ja ettei yrityksen kaikki tulos mene osakkeenomistajille vaan työntekijä ja yhteiskunta saa myös osansa.
Nii mut noiden puolueiden johtamana sitä just ei saa ku on nii kova verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan ja moni muu
Onko sulla varaa kivilinnaan ja yksityisiin vartijoihin?
Ei ne vartijat takaa sitä ettei mitään käy.
Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa kohti 1917 aikoja
Kyllä, Suomi takas itsenäiseks ja etnisesti homogeeniseks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että työntekijällä on jokin oikeus ja suoja ja ettei yrityksen kaikki tulos mene osakkeenomistajille vaan työntekijä ja yhteiskunta saa myös osansa.Nii mut noiden puolueiden johtamana sitä just ei saa ku on nii kova verotus.
No, ainakin oma verotukseni on kokonaisuutena noussut tämän hallituksen myötä, kun huomioi mm. alv:in, kiinteistöveron ja työmatkakulujen vähennyksen. Lisäksi monet työntekijän edut viety esim. aikuiskoulutusraha. Ja esim. terveydenhuollon maksut nousseet.
Ainoa asia joka tulojani on hieman nostanut on AY-liiton neuvottelemat palkankorotukset. Ja nykyhallitus yrittää tuhota liittoja parhaansa mukaan.
Oikeasti, työntekijöiden kannattaisi ottaa laskukone käteen ja katsoa rehellisesti mikä on oman edun mukaista politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus tekee politiikkaa, josta hyötyy n.10 prosenttia kansalaisista.
30% työssäkäyvistä tienaa yli 46000€ vuodessa. On kai se yli 10% kansalaisista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että työntekijällä on jokin oikeus ja suoja ja ettei yrityksen kaikki tulos mene osakkeenomistajille vaan työntekijä ja yhteiskunta saa myös osansa.Nii mut noiden puolueiden johtamana sitä just ei saa ku on nii kova verotus.
No, ainakin oma verotukseni on kokonaisuutena noussut tämän hallituksen myötä, kun huomioi mm. a
Miten sä voit samaan aikaan nostaa aikuiskoulutusrahaa ja käydä töissä, ja miks sä maksat jotain terveydenhoitomaksuja etkä käy työterveydessä 😂
Mä en oo eläessäni maksanu yhtään terveydenhoitomaksua ja 40 ikävuoden ikään oon päässy.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen tavoitteena myös yhteiskunta missä lapsia hankkivat vain keski- ja hyvätuloiset. Pienituloiset hankkivat vain yhden lapsen tai ei ollenkaan lapsia.
Tämäkin tavoite alkaa olla ns. maalissa.
Eli oletus on, että omien resurssien mukaan lisäännytään ja vanhemmat huolehtivat lähtökohtaisesti itse perheestään. Ei tehdä lapsia jos ei kyetä edes itseään elättämään, ei tehdä suurperhettä jos edellisetkin elätetään muiden palkalla. Onpa kohtuuton oletus. Nythän on vuosikaudet opetettu tyhmimmälle sakille, että mistään ei tarvitse ottaa itse vastuuta, sen kun tekee tai jättää tekemättä työt, opiskelut, elää ja rällästää miten lystää, joku muu kuittaa laskun. Sen mukaista onkin jälki.
Näyttävät haluavan, että työstä saisi enemmän rahaa kuin tukien varassa elävät, koska ne työssä käyvät ne tuetkin maksavat. Ei minusta kohtuuton asia, koska kotona ollesssa kulutkin on pienemmät, kun on aikaa juosta tarjousten perässä , eikä tarvitse työmatkaa kustantaa ja työvaatteita.
Miten sä voit samaan aikaan nostaa aikuiskoulutusrahaa ja käydä töissä, ja miks sä maksat jotain terveydenhoitomaksuja etkä käy työterveydessä 😂
Mä en oo eläessäni maksanu yhtään terveydenhoitomaksua ja 40 ikävuoden ikään oon päässy.
Enpä voikaan enää, koska aikuiskoulutusraha on viety. Kiitos nykyhallituksen. Joo, ja en itsenikään just tänään ja tällä hetkellä tarvitse terveydenhoitomaksuja, mutta se ei tarkoita sitä että tilanne olisi aina sama.
Mutta se on positiivista että sinä olet ilmeisen tyytyväinen nykymenoon, olet ilmeisesti saanut sitä mitä äänestämällä halusit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen tavoitteena myös yhteiskunta missä lapsia hankkivat vain keski- ja hyvätuloiset. Pienituloiset hankkivat vain yhden lapsen tai ei ollenkaan lapsia.
Tämäkin tavoite alkaa olla ns. maalissa.
Eniten Suomessa lisääntyvät tulottomat ja koukuttamattomat ja vähiten lapsia saavat korkeasti koulutetut naiset. Joten ei mennyt noin. On suuri ongelma, jos yhteiskunnassa ei lisäänny määrällisesti eniten ne korkeimmin koulutetut, joilla on parhaimmat edellytykset tarjota lapsille hyvä elämä.
Aivan ja tulokset näkyvät, koulut tursuavat säälivitosia saavia tapauksia ja keskiarvot ovat romahtaneet, kuten toivo paremmasta huomisestakin, suuntahan jatkuu pahempana ja pahempana, päivä päivältä...
Kun kaksi elämönkallua lyö geeninsä yhteen, ei voi odottaa mitään mensalaisia jälkeläisistäkään.
Nämä eniten lisääntyvät eivät yleensä osaa suomea hyvin.