Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoinen n. 50-vuotias!Mitä syöt päivässä?

Vierailija
05.07.2025 |

Olen 48-vuotias nainen. 

Paino alkaa hiipiä ylöspäin. Millaisella ruokamäärällä (ja laadulla) sen saisi pysymään normaalina? Normaali paino on minun mielestäni bmi alle 25.

Mitä syöt päivässä, ja millaisia määriä? Itse syön n. 3 dl kaurapuuroa raejuustolla ja mustikoilla. 3 kuppia maitokahvia koko päivänä. Lautasellinen lounasta(puolet salaattia), ei leipää. Lautasellinen päivällistä. Pari leipää illalla. Juomana vesi. Toimistotyö, aika aktiivinen vapaa-aika. Joskus saatan syödä paljon leipää, esim puolison leipomaa uunituoretta. Alkoa, makeisia tai mehuja en käytä. Ja paino senkin nousee! 

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosien lähestyessä ja siitä eteenpäin on kiinnitettävä aiempaa tarkemmin huomiota siihen mitä suuhunsa pistää. 

Kuitu, proteiini ja fytoestrogeenit joita saa esim soijapavuista, kikherneistä, tofusta,linsseistä, seesamisiemenistä, bataatista jne ovat todella tärkeitä. 

Lisättyä sokeria ja alkoholia kannattaa välttää tai ainakin vähentää.

Mun päivän ruuat esim tänään on tällaiset:

Aamulla: proteiinisoijajogurtti, marjoja ja siemenrouhetta, kuppi vihreää teetä. 

Mustaa kahvia 2kupillista

Lounas: (asiakkaan kanssa ravintolassa) Punajuuri carpaccio ja vuohenjuustoa, pihvi ja vihreät pavut, pari ranskalaista ja bearnaisekastiketta, espresso

Illallinen: Paahdettuja kasviksia, fetaa ja quinoaa. Ehkä lasi viiniä.

Ei välipaloja. 

Normipäivänä lounas olisi ollut salaatti tai edellisen illan tähteitä ja illallinen isompi, vaikkapa joku curry riisillä, pastaruoka, keitto tai laatikko. 

N54 172cm ja 68kg, olen ollut samanpainoinen jo varmaan kymmenen vuotta.

Vierailija
102/102 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koko aiemman elämänsä ollut normaalipainoinen, jotain on tehty jo aiemmin oikein. Itselleni pienet korjausliikkeet ovat riittäneet keski-iässä: Höttöleivät ja rasvaiset juustot ovat jääneet harvinaisiin herkutteluhetkiin. Makeista syön vain itselleni todella mieleisiä herkkuja - en siis ota jotain kuivaa pullapalaa, vaikka sitä olisi töissä tarjolla. Alkoholia hyvin niukasti, eikö kaloripitoisia juomia muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän