Auttakaas minua tässä erikoisruokavalioasiassa!
Meillä on kesäjuhlat ensi viikonloppuna perheessämme ja yksi hieman vaikea sukulainen ei ole vielä ilmoittautunut niihin. Ilmoittaa kuulemma myöhemmin, että pääseekö. Ei sinä muuten olisi mitään, mutta hän on juhlien ainoa gluteiiniton osallistuja, jos tulee paikalla. Valmistan juhliin tarjottavaa tulevan viikon aikana ja nyt mietin, että mitä ihmettä teen, kun hän ei osaa kertoa, että tuleeko paikalle? En haluaisi kaikkea leipoa gluteeinittoma, mikä on minulle haastavampaa ja uusi asia, vain sen takia että ehkä hän tulee. On hyvin todennäköistä, että hän ei tule, mutta mitä jos sitten tuleekin, niin sitten kyllä pahastuu, kun joka lajia ei voi ottaa. Mitä sinä tekisit tilanteessani?
Kommentit (43)
En leipoisi mitään gluteenitonta. Varaisin erilaisia hedelmiä, joita voi syödä, jos tulee. Miksei lumihiutale ilmoita ajoissa
Aikoinaan pidin pidot, 2 vierasta kasvissyöjiä, niin tarjolla ensin lihakeitto ja kun he tulivat laitoin tarjolle kanttarellikeiton. Muuten se olisi syöty kun kasvissyöjät tulivat myöhemmin. Häissäni oli kasvis voileipäkakku ja toinen kalavoileipäkakku. Kyllä nykyään ei ole vaikea soveltaa tarjottavia, on myös vegaani karjalanpiirakoita ym.
Niin, ostaisin valmiiksi jonkun gluteenittoman tarjottavan, jos hän ei tule niin voihan sen joskus syödä itse pois.