Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuriin koronavuosina avattu K-Market lopetti koska ihmiset ajavat mielummin puolen tunnin matkan päähän Prismaan

Vierailija
05.07.2025 |

Kumma juttu. Halutaan palveluita mutta niitä ei sitten käytetä.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään Cittarissa katsomassa naisten alevaatteita. Ihan hirveitä. Yhtään en ostanut. Prismasta ostan.

Että on siellä vikaa muussakin kuin kovissa hinnoissa. Esim. valikoimassa.

Vierailija
22/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupias itse?

K-market on kalliimpi. Niin yksinkertaista se on.

Oikeastiko joku murehtii niitä muutaman sentin hintaeroja?

Monta euroa hintaeroa per tuote. 

esim.painekattilan hinta muutama vuosi sitten oli yli 40e kalliimpi sittarissa kuin prismassa, kyseessä täysin sama laite, ei mikään halpis.Hintavertailu kannattaa aina tehdä täysin samasta tuotteesta, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotenkin sellanen kutina, että kohta ei ole jäljellä kuin Prisma, Lidl ja halpakaupat.

Vierailija
24/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihassa on s- ja k-marketit ja kohta Tokmannin Spar. Kolmen kilsan päässä on pari LIDL:ä eri suunnissa ja käyn vain niissä, koska LIDL on edullisin..

Vierailija
25/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupias itse?

Tämä! Mää meen bussilla kaupunkiin ja vaihdolla tuun takas ja jo yhdessä ostoksessa säästän sen bussirahan, muista ostoksista puhumattakaan. Prisma ja Lidl ovat halpoja.

Sun pitää laskea omalle ajallesikin arvo, esim 30 € / h.

Eri. Voi kun minunkin ajalleni voisi laskea tuollaisen arvon. Itse työttömänä käytän todella paljon aikaa hintavertailuun, kirppareiden ilmaislaatikoiden tonkimiseen ja tori.fi nettikirppiksen selailuun hankintoja tehdessä. Ennen kävin myös lähikaupan -60% ilta-alessa, jonne kannatti mennä hyvissä ajoin, jotta jotain sai. Eli siihenkin meni aikaa. Lähikaupassa ei enää ilta-alea ole, eikä se lopulta niin halpaa ollutkaan, kun ostin sieltä ale-eineksiä. Nyt ostan vain halpoja raaka-aineita Lidlistä ja teen ruuat itse. Toisinaan kyllä ostan Lidlin -50% paistopistesämpylöitä. Olisi mukavaa tienata töissä tuollaista tuntipalkkaa niin voisin vaan mennä kauppaan ja ostaa kaiken uutena, mitä tarvitsen.

Vierailija
26/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupias itse?

Tämä! Mää meen bussilla kaupunkiin ja vaihdolla tuun takas ja jo yhdessä ostoksessa säästän sen bussirahan, muista ostoksista puhumattakaan. Prisma ja Lidl ovat halpoja.

Sun pitää laskea omalle ajallesikin arvo, esim 30 € / h.

Mää oon työtön, ei mulla muuta olekaan kuin aikaa;)

Vierailija
27/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa lähteä täältä pikkukylästä ajamaan vähän yli puolen tunnin päähän isompaan kauppaan. En tykkää isoista kaupoista enää nykyisin kun mielestäni on rasittavaa kävellä niissä ja etsiä tuotteita.

Vierailija
28/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ajoin tänään 22km päähän cittariin enkä 10-12 km päähän s-markettiin (3 kpl), k-supermarkettiin (1), lidliin (2),  k-markettiin (4) tai prismaan (1) ihan vaan palvelun (=valikoima) vuoksi.

Vierailija
29/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen ja kyllä v*tuttaa jos pitää joskus käydä kiireen takia lähimmässä kaupassa eli K-marketissa. Jos kävisin vain siellä, meillä oltaisiin aina kuun viimeinen viikko syömättä.

Vierailija
30/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähimmässä k-marketissa osa tuotteista on jopa puolet kalliimpia kuin citymarketissa! Useimmiten 20-30% enemmän hintaa. Tyrmistyin kun lemppari suklaapatukka oli puolet kalliimpi, jäi kauppaan se.

Vierailija
31/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähimmässä k-marketissa osa tuotteista on jopa puolet kalliimpia kuin citymarketissa! Useimmiten 20-30% enemmän hintaa. Tyrmistyin kun lemppari suklaapatukka oli puolet kalliimpi, jäi kauppaan se.

Ruokakulut saattaa olla K-Marketia suosivalle jopa halvemmat, kun turhat herkut jää hinnan takia ostamatta. Lisäksi vyötärönympärys pysyy helpommin terveellisissä mitoissa. K-Market rules!

Vierailija
32/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lähikaupassa, kun liikkumiseni oli vaikeaa pitkien syöpähoitojen aikana. Minulla ei ole autoa.

Vierailija
33/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupias itse?

Yhden tuotteen hintaero on jopa euroja. Esim. hunaja

Vierailija
34/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavuosia tehtiin monia aivan liian hätiköityjä päätöksiä ja uskottiin sen tilanteen keston tai sen tilanteen aiheuttaman muutosten keston olevan pitkäkestoisia tai jopa pysyviä, mitä valtaosa muutoksista ei kuitenkaan ollut. Kun korona-ajan kupla puhkesi, niin valtaosassa asioista, vastoin monia tai vastoin joitakin odotuksia, palattiinkin vanhaan normaaliin. Sitten huomattiin, ettei nämä monet korona-ajan asiat oikein toimikaan vanhassa normaalissa.

Vierailija
35/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tässä on Prisma reilun kilsan päässä enkä todellakaan mene sinne ruokaostoksille, kun lähimarketista saa kätevämmin kulkematta kilometrejä hyllyvälejä.

Prismaan menen vain, jos tarvitsee jotain erikoisempaa tavaraa.

Tämä on kyllä totta. Lähikaupasta on viidessä minuutissa ulkona, hypermarketissa voi mennä puolikin tuntia ennen kuin pääsee edes kassajonoon.

Vierailija
36/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri näyttää käyvän ahkerasti tien toisella puolella olevassa K marketissa. Itse menen aina Prismaan,joka on kilometrin päässä.

Vierailija
37/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat syyt on aivan tolkuttomat hinnat ja pieni valikoima. Isosta marketista saa ison valikoiman edullisemmin ja samalla mahdollisesti tarvittavia käyttötavaroita. Miksi pitäisi ostaa samat ruokatuotteet ylihintaisina omalta kylältä?  

Vierailija
38/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupias itse?

Yhden tuotteen hintaero on jopa euroja. Esim. hunaja

Montako purkkia hunajaa syöt vuodessa?

Hunajassa on kyllä sellaset laatuerot, että kalliimmasta usein kannattaa maksaa. Mutta se halpa ja kallis on kumpikin siellä saman kaupan hyllyssä.

Vierailija
39/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asioin vain K-Marketissa joka on tuossa vieressä. Täällä Helsingin keskustassa ei edes ole Prismaa. En viitsi käyttää edes Citymarketia kun se on niin iso että siellä tuhlaantuu aikaa.

Vierailija
40/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupias itse?

Suurin osa ihmisistä joutuu (ainakin pyrkii) syömään jotain joka päivä. Ei siinä isoa eroa tarvitse olla että summa alkaa alkaa vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan