Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuriin koronavuosina avattu K-Market lopetti koska ihmiset ajavat mielummin puolen tunnin matkan päähän Prismaan

Vierailija
05.07.2025 |

Kumma juttu. Halutaan palveluita mutta niitä ei sitten käytetä.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on k market 100 metrin päästä asunnostani. Poljen mielummin 3.5 km prismaan. K market on paljon kalliimpi enkä koskaan käy siinä. Käyn varmaan 4 kertaa viikossa prismassa ostamassa jotain. Ei voi edes maitoa ostaa k marketista tai banaaneja.

Vierailija
42/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupias itse?

K-market on kalliimpi. Niin yksinkertaista se on.

Tämä! Mää meen bussilla kaupunkiin ja vaihdolla tuun takas ja jo yhdessä ostoksessa säästän sen bussirahan, muista ostoksista puhumattakaan. Prisma ja Lidl ovat halpoja.

Sun pitää laskea omalle ajallesikin arvo, esim 30 € / h.

Mää oon työtön, ei mulla muuta olekaan kuin aikaa;)

Mee siten töihin niin saat rahaa K-markettiin tai vaikka keräämään pulloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn lähikaupassa kun bensaankin menisi jo aika lailla rahaa jos lähtisin isompaan kaupunkiin ostoksille ja näin kesällä lämpimässä autossa monet tuotteet menisi huonoksi.

Vierailija
44/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-marketti on kallei kauppa Suomessa. Ruoka kassi maksaa melkein tuplat siitä mitä prismassa joten kyllä sinne prismaan kannattaa autoilla. Tuossa tulee ilmi myös se ettei autottomilla ole ostovoimaa. 

Vierailija
45/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupias itse?

Oikeastiko joku murehtii niitä muutaman sentin hintaeroja?

Yhden tuotteen hintaero on jopa euroja. Esim. hunaja

Montako purkkia hunajaa syöt vuodessa?

Hunajassa on kyllä sellaset laatuerot, että kalliimmasta usein kannattaa maksaa. Mutta se halpa ja kallis on kumpikin siellä saman kaupan hyllyssä.

Pienessä marketissa menekki on vähäisempää ja päiväykset on hunajan tapaisissa tuotteissa huonot. Maksat enemmän hintaa nopeammin vanhentuvasta tuotteesta.

Vierailija
46/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma on tosiaan työmatkan varrella ja siellä tulee käytyä, vaikka K-marketiin on lyhyt kävely puoli kilometriä. Säästö jotain luokkaa 20% riippuen tuotteesta.

Vierailija
47/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tässä on Prisma reilun kilsan päässä enkä todellakaan mene sinne ruokaostoksille, kun lähimarketista saa kätevämmin kulkematta kilometrejä hyllyvälejä.

Prismaan menen vain, jos tarvitsee jotain erikoisempaa tavaraa.

Tämä on kyllä totta. Lähikaupasta on viidessä minuutissa ulkona, hypermarketissa voi mennä puolikin tuntia ennen kuin pääsee edes kassajonoon.

Jos hypermarketissa kestää noin paljon kauemmin, kannattaa katsoa peiliin. Hypermarketissa joutuu tietysti kävelemään enemmän (mikä on kuitenkin hyväksi terveydelle!), mutta kyllä sieltäkin pääsee nopeasti pois jos tahtoo. Se on ihan omaa tyhmyyttä, jos jää haahuilemaan joka hyllyväliin vaikka on kiire.

Vierailija
48/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajakelusta saa oikeastaan vain k kauppojen myymättä jääneitä aletuotteita. S kauppojen aletarrat ovat harvinaisempia.

Vierailija
49/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn lähikaupassa kun bensaankin menisi jo aika lailla rahaa jos lähtisin isompaan kaupunkiin ostoksille ja näin kesällä lämpimässä autossa monet tuotteet menisi huonoksi.

Oletko kuullut kylmälaukuista? Niissä ruoka pysyy kylmänä tuntitolkulla.

Vierailija
50/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin varaa ajella tunnin verran mennen tullen ja saastuttaa samalla?

Mikä nyt sitten taas on oikein ja mikä ei..

Vierailija
51/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmälaukut on keksitty. Eikä ne ruuat muutamassa minuutissa mene pilalle, kun kylminä pitävät toinen toisensa kylminä. Kaupassa ne on purettaessakin helposti yli vartinkin lämpimässä, jos on iso lava. Oon ollut ruokakaupassa töissä niin tiedän, mitä sellaisen ison lavan purkamiseen menee aikaa, varsinkin jos joutuu välillä aina juoksemaan kassalle. Tänä kesänä on ollut yksi hellepäivä täällä.

Vierailija
52/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä ei kannata katsella hintoja edes s-marketilla kun näyttävät jotain halvempia prisman hintoja. Sitten kun menee paikalliseen pikku s-markettiin niin se 3 euron tuote maksaakin kummallisesti 4 euroa.

Vierailija
53/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin peltomarket prismaan kuin kaupungissa mihinkään muuhun. Ei ole pentulaumoja aikaa kuluttamassa, ei narkkeja, ei juoppoja eikä muitakaan häiriköitä ikinä. Koska on mentävä autolla, niin nuo häiriötekijät puuttuu täysin.

Ja tietenkin ne edullisimmat hinnat.

Vierailija
54/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä käyn k marketissa myös. Yleensä on lyhyemmät jonot kuin supermarketissa. Lisäksi k ketjulla tarjoukset usein kiertää. Ensin on Citymarketissa heviä eurolla, kohta supermarketissa ja lopulta k marketissakin. Saan siis samat tarjoukset useampana viikkona jos jaksan kiertää ja hakea.

Vuoden sisään saanut nyt yli 500€ alennuksina. Ei huonosti yhden hengen taloudessa.

Vierailija
55/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaupias itse?

Oikeastiko joku murehtii niitä muutaman sentin hintaeroja?

Yhden tuotteen hintaero on jopa euroja. Esim. hunaja

Montako purkkia hunajaa syöt vuodessa?

Hunajassa on kyllä sellaset laatuerot, että kalliimmasta usein kannattaa maksaa. Mutta se halpa ja kallis on kumpikin siellä saman kaupan hyllyssä.

Pienessä marketissa menekki on vähäisempää ja päiväykset on hunajan tapaisissa tuotteissa huonot. Maksat enemmän hintaa nopeammin vanhentuvasta tuotteesta.

aito hunaja ei vanhene ikinä

Vierailija
56/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma on jussikoiden ja junttien kauppa.

Itse menen joko cittariin tai lidliin.

Vierailija
57/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on k market 100 metrin päästä asunnostani. Poljen mielummin 3.5 km prismaan. K market on paljon kalliimpi enkä koskaan käy siinä. Käyn varmaan 4 kertaa viikossa prismassa ostamassa jotain. Ei voi edes maitoa ostaa k marketista tai banaaneja.

Sitten kun kauppa lopettaa ja sinä sairastut niin ettet pääse sinne Prismaan, alat vinkumaan miksi se k market piti lopettaa? Miksi muut ei käyneet siellä?

Vierailija
58/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipikkukauppa on just hyvä jos maito loppuu tai leipä. Myös paketit voi lähettää ja noutaa sieltä. Isompaan kauppaan sitten kerran viikossa isoille ostoksille.

Vierailija
59/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. K-marketit on sietämättömän kalliita. Meillä on täällä vain Sale ja K-market ja tänään poikkeuksellisesti kävin Koossa, yhden tuotteen takia. Samalla tein muut ostokset ja kassalla todella kadutti, koska summa oli niin paljon. Jatkossa teen jälleen niin että haen Koosta vain tietyt harvat jutut, ja ajan Saleen tekemään loput. 

Prisma on vielä halvempi kuin Sale.

Vierailija
60/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähiössä on kaksi pientä kauppaa, K ja S. Käytän molempia, vaikka hinnat kalliimmat kuin marketissa. Mulla ei ole autoa ja tykkään viiden minuutin kävelymatkasta kauppaan. 

Aina on näissä asiakkaita kun käyn. Onneksi. Toivon ettei lopeteta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan