Naapuriin koronavuosina avattu K-Market lopetti koska ihmiset ajavat mielummin puolen tunnin matkan päähän Prismaan
Kumma juttu. Halutaan palveluita mutta niitä ei sitten käytetä.
Kommentit (104)
Kukaan missään kookaupassa halua käydä.
Vierailija kirjoitti:
Netistä ei kannata katsella hintoja edes s-marketilla kun näyttävät jotain halvempia prisman hintoja. Sitten kun menee paikalliseen pikku s-markettiin niin se 3 euron tuote maksaakin kummallisesti 4 euroa.
Minä en enää edes löydä netistä s kaupan hintoja. Joku sovellus lakkasi toimimasta parisen vuotta sitten ja totesin että helpompihan tuossa k kaupassa on käydä kun saa hyviä tarjouksia ja on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
K-market on kalliimpi. Niin yksinkertaista se on.
Oikeastiko joku murehtii niitä muutaman sentin hintaeroja?
Yhden tuotteen hintaero on jopa euroja. Esim. hunaja
Montako purkkia hunajaa syöt vuodessa?
Hunajassa on kyllä sellaset laatuerot, että kalliimmasta usein kannattaa maksaa. Mutta se halpa ja kallis on kumpikin siellä saman kaupan hyllyssä.
Pienessä marketissa menekki on vähäisempää ja päiväykset on hunajan tapaisissa tuotteissa huonot. Maksat enemmän hintaa nopeammin vanhentuvasta tuotteesta.
aito hunaja ei vanhene ikinä
Hunajan päiväys on sille (muovi)purkille. Vesikään ei vanhene, mutta muovipulloista liukenee ajan mittaan muovia sekaan.
Tykkään käydä mielummin pienessä kaupassa. Kätevämpää, nopeampaa ja vähemmän ihmisiä.
Eihän pikkukauppa ole edes tilaa isolle valikoimalla. Eivätkä ne saa tuotteita samaan hintaan. Itse saan Prismassa jalat kipeäksi, enkä ole edes ylipainoinen tai huonokuntoinen. Siinä lattiassa vain on jotain. Samat kengät jalassa voin ulkona kävellä vaikka tunnin kipeytymättä.
Onko se kaikkialla muuten sama että ne k-kauppiaat ajelee jollain hienomman puoleisella autolla? Mistähän voisi johtua.
Meillä lähin kauppa on Sale. Se on kallein eikä juurikaan tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
Tämä! Mää meen bussilla kaupunkiin ja vaihdolla tuun takas ja jo yhdessä ostoksessa säästän sen bussirahan, muista ostoksista puhumattakaan. Prisma ja Lidl ovat halpoja.
Sun pitää laskea omalle ajallesikin arvo, esim 30 € / h.
Kyllä, minun aikani on kallista, joten silloin kun en tilaa ruokaostoksia kotiin, käyn lähikaupassa. Samassa ajassa olen kassalta ulkona kuin hypermarketissa olisin vasta puolessa välissä maitohyllylle. Samasta syystä en käy Lidlissä, koska siellä täytyy seistä puoli päivää jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko se kaikkialla muuten sama että ne k-kauppiaat ajelee jollain hienomman puoleisella autolla? Mistähän voisi johtua.
Kyllä alta löytyy aina joku premium-merkki ja asuvatkin jossain lukaalissa. Sitten ihmetellään kun kaupoissa kalliit hinnat ja kauppa ei kannata kun kauppias kiskoo katteita ylläpitääkseen hulppeaa elämänlaatuaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähiössä on kaksi pientä kauppaa, K ja S. Käytän molempia, vaikka hinnat kalliimmat kuin marketissa. Mulla ei ole autoa ja tykkään viiden minuutin kävelymatkasta kauppaan.
Aina on näissä asiakkaita kun käyn. Onneksi. Toivon ettei lopeteta.
Joskus k marketissa on edullisempaa kuin supermarketissa, esimerkiksi tällä viikolla tomaatit ja porkkanat, syön molempia paljon. Ostin myös keräkaalin jota ei supermarketissa ollut ollenkaan. Kannattaa tarkastaa ne pikkukaupat myös.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa on monipuolisempi valikoima ja halvempaa. K-kaupan lopetti luonnon laki.
Luonnonlaki on olemassa syystä, eikä siihen ihmisen pidä puuttua esim. tukijärjestelmällä.
Vierailija kirjoitti:
Koska hieno vaimonsa istuu kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Netistä ei kannata katsella hintoja edes s-marketilla kun näyttävät jotain halvempia prisman hintoja. Sitten kun menee paikalliseen pikku s-markettiin niin se 3 euron tuote maksaakin kummallisesti 4 euroa.
Kerran kysyin henkilökunnalta että miksi yhdellä ja samalla tuotteella on kolme eri hintaa. Hyllynreunassa, sovelluksessa ja vielä eri hinta selaimen kautta katsottuna. Eivät osanneet vastata. Eipä kannata hintavertailuja tehdä kotona kun ei mikään pidä paikkaansa kaupan kassalla. Aika epärehellistä, koska luonnollisesti kallein hinta oli kassalla maksaessa, kuinkas muuten.
K kaupoissa ei tätä ongelmaa ole, toimii kuin rasvattu ja hinnat on kassalla sitä mitä sovelluksessa ja hyllynreunassa sanotaan. Olkoon sitten vähän kalliimpaa, syön vähemmän jotta on varaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Prismajohtajien palkat on näemmä 19500 e/kk. Millaisen auton sillä saisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
Tämä! Mää meen bussilla kaupunkiin ja vaihdolla tuun takas ja jo yhdessä ostoksessa säästän sen bussirahan, muista ostoksista puhumattakaan. Prisma ja Lidl ovat halpoja.
Kyllä, minun aikani on kallista, joten silloin kun en tilaa ruokaostoksia kotiin, käyn lähikaupassa. Samassa ajassa olen kassalta ulkona kuin hypermarketissa olisin vasta puolessa välissä maitohyllylle. Samasta syystä en käy Lidlissä, koska siellä täytyy seistä puoli päivää jonossa.
Et osaa käyttää itsepalvelukassaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
Siis oikeestiko seisot puoli päivää jonossa? Taidat valehella tai sit olet vaan jotenkin va jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Alepa viereisessä korttelissa, mutta en koskaan käy siellä vaan kävelen lähes kilometrin päähän Lidliin ja raahaan ostokset sieltä. Välillä joudun paluumatkalla istumaan ylämäen levähdyspenkeillä keräämässä voimia, jos sattuu iskemään rytmihäiriö.
Muut perheenjäsenet käyttävät kyllä myös lähi-Alepaa, kun eivät viitsi aina kävellä kauemmaksi.
Pakko säästää kaikessa.
Alepa on ihan järkyttävän kallis. Lomalla kävin vieraassa kaupungissa, kun oli pakko. Normaalisti shoppaan Prismassa. Alepa vois vaihtaa nimensä.
Alepa oli kai joskus oma halpakauppaketjunsa, mutta nykyisin ei ole lähelläkään sitä, vaan päin vastoin kallis S-kauppojen miniketju.
Vaan samasta inexin varastolta tulevat tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme. K-marketit on huomattavasti kalliimpia ja pienessä kaupassa valikoimakin pieni.
Ja monesti valikoima on myös huono. Tänään katsoin babypinaattia, pari pussia oli ja molemmat jo huonoja. Olisin tarvinnut paprikan, kaikki pehmeitä. Maanantaille olisin ostanut erään eineksen työevääksi, päiväykset huomenna. En ostanut mitään.
Meidän lähi k-kaupassa riittää asiakkaita ja kauppa käy. Vaikka Prisma on 2km päässä.
Haluan halvat hinnat ja hyvän valikoiman mutta en tarvitse mitään palvelua.