Mikä teille on totaalinen no, no täytekakuissa?
Mulle aidot kukat koristelussa. Meillä on tapana käyttää kukille maljakkoa.
Kommentit (134)
Varokaa valmiskahvi espressoja tupla määrä kofeiinia veren paineet nousee sydän hakkaa .
Liiallinen kostutus. Joskus tulee vastaan täytekakkuja, joiden pohjaa on kostutettu niin runsaasti, että hetken seistyään kakun alin kerros alkaa vettyä lössöksi. Se on vastenmielistä. Asiaa pahentaa ja korostaa kuohukermalla tehty kuorrutus, koska kuohukermasta tehty vaahto alkaa ajan kanssa nesteytyä.
Katsokaas teidän kirkoissa sukujuttuja NIITÄKIN ON VÄÄRENNETTY . KUIN TYÖKKÄREISSÄ TYÖJUTTUJA KUIN TERV. HOIDOSSA TERV. ASIOITA. OTTAEN HUOMIOON YKSITYISET TERV ASEMAT SOTKEE LISÄÄ . Mustikka ei sovi kuin piirakkaan ja leivokseen. Me kun ostettiin Bella keksipaketti niin siinä välissä on ei tiedä mitä mutta se marmeladi venyi 20 senttiä kun irrotti osat .
Liimaa tai liisteriä. Ei sovi mutta salmiakki sopii !!!
Tuoreet marjat.
Ekinokokki mietityttää ja muutenkin puhtaus ja ovatko suomalaisia.
Kookos ja marsipaani. Pahinta on kookoshiutaleilla kuorrutettu marsipaanikakku, jonka välissä oli kookosta ja mansikkaa. Palanen pääty lautasliinan välistä roskiin. Tekijä kutsui sitä trooppiseksi.
Mun mielestä banaani on aivan ihanaa täytekakussa. Jos joku ei siitä tykkää niin ei haittaa, jääpähän mulle enemmän kakkua.
Mulle on jopa sanottu, että jos sä laitat banaania siihen kakkuun niin mä en sitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Kookos ja marsipaani. Pahinta on kookoshiutaleilla kuorrutettu marsipaanikakku, jonka välissä oli kookosta ja mansikkaa. Palanen pääty lautasliinan välistä roskiin. Tekijä kutsui sitä trooppiseksi.
Marsipaani on hyvää, mantelia.
Kokkareiseksi vispattu kermavaahto päälle läästittynä.
Jos kakkukahville tulee kutsu peukku-emojin kanssa 👍
Banaani niin kuin monella muullakin.
Säilykepersikka ja säilötyt kirsikat (ne kirkkaanpunaiset tai vihreät sokeriliemessä) kakun koristeina.
Kaupan mansikkahillo.
Ei ole ehdoton ei, mutta lakan ja vadelman siemenistä en täytekakussa piittaa. Marjojen paseeraaminen ei ole niin iso työ, etteikö voisi kakkua varten tehdä.
Pelkkä hillo kermakakun välissä. Turhan makea.
Mulla on 2 eksää, jotka molemmat ilmoitti, etteivät tykkää kermakakusta. Heille kermakakku oli juurikin tuo hillokakku.
No puoliksi pakotin maistamaan mun tekemää kakkua ja sen jälkeen ovat tykänneet kermakakuista - ainakin mun tekemistä, kun ne ovat hyvin kostutettuja eivätkä liian makeita.
Liivatteet yms hyytelöt. Oksettavaa limaa. En muutenkaan tykkää tavallisista kermakakuista. Niissä ei ole mitään kivaa tai hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rupesin miettimään, millaisia kakkuja Alko tekee...
Esim legendaarinen Gambiinahyydekaakku!
Alko ei taida itse tehdä, mutta muistan takavuosina nauttineeni itsetehtyä Salmiakkikossuhyytelöä.
Ohje Nautitaan ohuina siivuina sai ihan uuden merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jopa sanottu, että jos sä laitat banaania siihen kakkuun niin mä en sitä syö.
Sitä enemmän jää mu(i)lle. Nam.
Anjovis vaatii totuttelua. Acquired taste niin kuin ulkomaalaiset sanovat. Sama koskee myös hapansilakkaa. Kummankaan liemi ei sovellu kakun kostukkeeksi.
Myös strykniini on voimakas mauste, joka helposti pilaa koko kakun.
GLUGOOSISIIRAPPI JA KOSTUTUS KAHVILLA EI KÄY ! EIKÄ MANTELIT. EIKÄ syötävät kukat ne on ruohoa. Eikä ne hopean väriset helmet. Niitä ei ikinä. Lakritsa vielä menettelee vaikka nostaa verenpainetta. Eikä mikään jauhettu siemen eikä PUUJAUHOT. Luomua.
Säilykehedelmät 70-luvun tapaan.