Olenko ainoa nainen, joka ei halua kuulla sanaakaan vaihdevuosista ja inhoaa ajatustakin "mummoutumisesta"?
En todellakaan ole innoissani vanhenemisesta.
N43
Kommentit (88)
Estrogeenisuihketta aamulla ranteeseen ja elämä jatkuu
Pitää kuolla nuorena, jos ei halua vanhentua. Kaikki vanhenemme, mutta mummoutumiseen voi itse vaikuttaa.
En minäkään vielä tuossa iässä, mutta muutamaa vuotta myöhemmin alkoi kummasti kiinnostaa.
Olen aina lukenut asioista etukäteen. Esim. raskausjuttuja ennen kuin lapsenhankinta oli ajankohtaista.
Vielä ei ole minulla vaihdevuodet alkaneet, mutta tiedän jo, kuinka niitä sitten hoidetaan. Limakalvoja olen jo alkanut kosteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mutta me kaikki vanhenemme. Jokainen meistä. En ole tosin mummoutumassa aikomassa mutta vaihdevuodet on olleet jo joitakin vuosia. Tässä iässä osaa ja hyväksyä elämän realiteetit.
Olet sinäkin mummoutumassa. Pahinta minusta on se kuinka rumaksi iho muuttuu.
Ap
Miksi vaihdevuosista ei saa puhua?
Et ole ainoa. En kestä, että ikä alkaa kohta 5:lla kun mieli on jäänyt kolmeenkymppiin. Koetan vain olla ajattelematta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat itseäsi noin paljon?
Rakastan itseäni tällaisena kuin nyt olen. En halua, että mun ulkonäkö muuttuu täysin erilaiseksi.
Ap
Sinun vaihdevuotesi eivät jää tulematta vain siksi ettet halua kuulla niistä sanakaan tai hyväksyä tosiasiaa. Mutta voithan jatkaa itsepetostasi ja elää pää pensaassa, ei se minulle kuulu.
Et halua puhua mutta aloitit ketjun?
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. En kestä, että ikä alkaa kohta 5:lla kun mieli on jäänyt kolmeenkymppiin. Koetan vain olla ajattelematta asiaa.
Ja mitä se auttaa että koetat olla ajattelematta asiaa?
Olen sinua kymmenen vuotta vanhempi ja olin kauhuissani vaihdevuosista. Mutta ei se niin kamalaa nyt sitten olekaan. Menkat loppuivat, mutta mitään muuta en ole huomannut. En koe mummoutuneeni mitenkään erityisemmin tai sitten sitä ei vaan itse huomaa. En ole edes hommannut hormonikorvaushoitoa kun en tunne sitä tarvitsevani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mutta me kaikki vanhenemme. Jokainen meistä. En ole tosin mummoutumassa aikomassa mutta vaihdevuodet on olleet jo joitakin vuosia. Tässä iässä osaa ja hyväksyä elämän realiteetit.
Olet sinäkin mummoutumassa. Pahinta minusta on se kuinka rumaksi iho muuttuu.
Ap
En aio mummoutua. Ei se ole mikään pakollinen asia. Eikä mummoissa edes ole mitään vikaa, minun oli ihana😍
Vierailija kirjoitti:
Et halua puhua mutta aloitit ketjun?
Tämä ei ole mikään 'keskustellaan yhdessä vaihdevuosista' -ketju.
Ap
Kyllä se laittaa itsensä paikalle kun ihmiset tarjoavat istuinta esim bussissa. Silloin olet vanha ! Hyväksyttävä vaan.
Kulttuurimme on tehty hyvin julmaksi vanheneville naisille. Naisen arvo mitataan ulkonäössä ja seksikkyydessä enemmän kuin koskaan aiemmin elinaikanani. Viisaan vanhan naisen arkkityyppi puuttuu kokonaan. t. nainen 68v
Tuota asennetta kutsutaan denialismiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat itseäsi noin paljon?
Rakastan itseäni tällaisena kuin nyt olen. En halua, että mun ulkonäkö muuttuu täysin erilaiseksi.
Ap
Sun elämä tulee noin ajatellen olevan surkeaa, toivottavasti asenteesi muuttuu ajan mittaan
43-vuotiaana tunsin itseni vielä aika nuoreksi. Mutta 53-vuotiaana alkoi vanheneminen vauhdilla. Silloin jäi menkat pois kokonaan, mikä ei tietysti haitannut, mutta kaikki muu kylläkin.
Kuuskymppisenä elämä on taas vuorostaan helpompaa onneksi.