Olenko ainoa nainen, joka ei halua kuulla sanaakaan vaihdevuosista ja inhoaa ajatustakin "mummoutumisesta"?
En todellakaan ole innoissani vanhenemisesta.
N43
Kommentit (88)
Vaihdevuosioireita on monenlaisia, minä jäin ilman oireita, olen nainen.
Typerä kommentti.Jokainen nainen sen joutuu kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti.Jokainen nainen sen joutuu kokemaan.
Mutta miksi niin moni copettaa, että vanheneminen on ihanaa ?
En minäkään vielä nelikymppisenä miettinyt vaihdevuosia pätkääkään. Tunsin olevani kolmekymppinen. Tilanne muuttui 50-vuotiaana. Toki joillekin ei tule mitään vaihdevuosioireita koskaan. Toivottavasti ap kuuluu siihen harvinaiseen kastiin.
44-v. ja tunnen oloni vielä nuoreksi. Ainoastaan ihossa huomaan,että ohentunut. Muuten ei mitään eroa vaikka elämääni kolmikymppisenä. Harrastan liikuntaa. liikun luonnossa ja syön terveellisesti. Nukun hyvin.
Vierailija kirjoitti:
44-v. ja tunnen oloni vielä nuoreksi. Ainoastaan ihossa huomaan,että ohentunut. Muuten ei mitään eroa vaikka elämääni kolmikymppisenä. Harrastan liikuntaa. liikun luonnossa ja syön terveellisesti. Nukun hyvin.
Tuon ikäinenhän onkin vielä suht nuori tai aikuinen mutta ei vanhentunut.
Täällä yksi joka ei jaksaisi kuulla,olen 47v. N 45 vuotiaana minäkin hain tunnillusesti estrogeenin.
Se aiheutti unettomuuden, oksetelua,tärinää,pääkipua.
Tämä on tabu että estrogeenejä määrätään liian aikaisin. Lopetin 2 nukkumqttoman täri yön jälkeen.
Nyt syön keltarauhashormonia 10 päivää kuusta,en tosin tiedä miksi koska menkkani ovat säönnölliset 28 påivåå kuussa ja olen perusterve verenpaine 109/75.
Koen vain velvollisuudeksi syödä jotain.
Lisäksi käyn emdr terapiassa seksuaalirikosten uhriksi joutumisen vuoksi 2 2 vuoden sisään.
En voi käydä stressihäiriön vuoksi töissä,olin ennen vaikeahoitoisten lasten kanssa.
Ja some vielä pahentaa kaikkea tätä, nykyiset nuoret jo siellä kauhistelee kun ovat pian 30 v ja niiiiin vanhoja