Olenko ainoa nainen, joka ei halua kuulla sanaakaan vaihdevuosista ja inhoaa ajatustakin "mummoutumisesta"?
En todellakaan ole innoissani vanhenemisesta.
N43
Kommentit (88)
Toivottavasti tulevaisuudessa kaikki voi pysyä nuorina ja elinvoimaisina että ikääntyminen voidaan stopata tai estää/hidastaa jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurimme on tehty hyvin julmaksi vanheneville naisille. Naisen arvo mitataan ulkonäössä ja seksikkyydessä enemmän kuin koskaan aiemmin elinaikanani. Viisaan vanhan naisen arkkityyppi puuttuu kokonaan. t. nainen 68v
Vähän ohi mutta tartun tuohon viisaan vanhan naisen arkkityyppiin - tai sen puutteeseen. Esimerkiksi taloyhtiöissä riehuu näitä vähemmän viisaita ikääntyneitä naisia, jotka kohdistavat elämänpettymyksensä ja itsevihansa muihin ihmisiin . He terrorisoivat osin itse keksimiensä sääntöjen perusteella muita. Ilme ei koskaan taivu hymyyn, koko talo on laputettu naurettavin kielloin ja kehotuksin, muiden asukkaiden virheet raportoidaan auliisti hallituksen puheenjohtajalle.
Siinä katkeran vanhan naisen arkkityyppi, joka itse määritellyssä oikeaoppisuudessaan ja virheettömyydessään on kammottava.
Voi kauhistus. Muistan kyllä, että mun äidillä alkoi olla näitä piirteitä sen jälkeen, kun jäi leskeksi vähän alle kuusikymppisenä.
Alkoi seurailla ihmisiä, jotka liikkui kerrostalon pihassa. Aina oli jotain motkotettavaa. Sanoin sille monesti, että anna olla, ei ne sua haittaa. Se oli just sitä, että joku pysäköi väärälle paikalle ja miks toi oikaisi tuosta ja tuolla on ollut matot jo monta tuntia telineellä ja sen semmoista.
Meni onneksi ohi sitten, kun sai elämäänsä muuta ajateltavaa.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurimme on tehty hyvin julmaksi vanheneville naisille. Naisen arvo mitataan ulkonäössä ja seksikkyydessä enemmän kuin koskaan aiemmin elinaikanani. Viisaan vanhan naisen arkkityyppi puuttuu kokonaan. t. nainen 68v
Minusta taas tuntuu että viisaan naisen arkkityyppiä voi edustaa ainoastaan vanha nainen. Odotan kovasti sitä, että parhaat ominaisuuteni toisten mielestä ovat henkisiä ominaisuuksia.
No siinä oottelet. Kun olet vanha ja ainakin omasta mielestäsi viisas, kukaan ei kuuntele sua.
Jonain päivänä tulet sen kyllä huomaamaan. Ihan sitten takuuvarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat itseäsi noin paljon?
Miksi hän vihaisi itseään?
Onhan nuorempi yleensä vanhaa kauniimpi, poikkeuksia on.
Ei minustakaan ole kiva vanhentua kun mieli ei ole vanha.
Kun elämässä tapahtuu ikäviä, oikeita asioita, menee asiat oikeisiin mittasuhteisiin.
Et ole ainoa ja minä inhoan lisäksi sitä, kun jotain kohdistetaan tai suunnataan ikääntyville tai ikäihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat itseäsi noin paljon?
Miksi hän vihaisi itseään?
Onhan nuorempi yleensä vanhaa kauniimpi, poikkeuksia on.
Ei minustakaan ole kiva vanhentua kun mieli ei ole vanha.
Ja kuitenkin niin teet, siis vanhenet, ihan joka minuutti. Voi voi. 🥱
Elämä on kätevää yli 60-vuotiaana. Meni vaihdevuodet ohi huomaamatta. Voi tietysti olla, että tuli äksyiltyä ja kiroultua enemmän. Kuukautisten loppuminen oli helpotus, kun urheileminen helpottui. Ei tarvitse pelätä, tuleeko punaiset rajan yli, jos on valkoista yllä. Itselläni ainakin monipuolisesti erilaisten urheilulajien harrastaminen auttaa jaksamaan. Haistatan pitkät kaikille hormoonihoitojutuille. Kannattaa viettää aikaa nuorten kanssa, pysyy mieli pirteänä. Vanhenemisestaan vatvovat naiset ovat tuskastuttavaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulevaisuudessa kaikki voi pysyä nuorina ja elinvoimaisina että ikääntyminen voidaan stopata tai estää/hidastaa jotenkin.
Ei tule mitään. Muistihäiriöt tulevat lisääntymään ja vielä nuorempina kuin nykyisin. Tämä on ollut trendi jo pitkään.
Mitä se vaikeneminen auttaa? Tulee ne vaihdevuodet sullekin, vaikka miten tappelisit vastaan. Haloo. Tuskin kukaan niistä puhuu siksi, että niistä tykkää.
Mjoo ymmärrän varmaankin mitä tarkoitat, mutta itse olen kypsynyt siihen ajatukseen, että elämään se kuuluu. Ja hyvä että niistäkin puhutaan tänä päivänä eikä hyssytellä. Itse en ajatellut mummoontua kuitenkaan vielä pitkään aikaan. Toisaalta sellainen henkinen mummous on tosi jees - mummous on viisautta.💙
Minua ainakin vain nauratti, kun selvisi että varhaisvaihdevuodet jo alkoivat ennen kuin valmistuin koulusta :D
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle menopaussi saapuu vääjäämättä.
🍀
Tämä on hyväksyttävä. Ei auta itkut.
🍀
Äidilleni mp iski 58-59 välillä. Näillä näkymin olen hänen kiertonsa perinyt, joten vielä mennään säännöllisellä kierrolla pitkään, luomuna ilman itsehoito/reseptihorkkuja. Katson vuosi kerrallaan kehoani kuullostellen. 'Kuumia aaltoja' tai harmaita ei vielä ole. Iho ja hiukset hyvässä kuosissa.
🍀
Aika paljon kustannuksia erilaiset siteet, kuukupit, tamponit jne vuotovermeet tuovat kk-budjettiini. Hyvä vain, jos tämä kova kuluerä jäisi pikkuhiljaa jo pois.
🍀
Rakastakaamme kehojamme, me Suomen Naiset! 👋 🤍
Harmaat hiukset nyt ei liity vaihdevuosiin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos identitetti rakentuu vain oman ulkokuoren varaan, niin tuolta varmaan tuntuu.
Tämä on minusta todella outo ajatus, että jos välittää ulkonäöstään niin identiteetti rakentuu vain ulkonäön varaan.
Ei noin. Vaan se, miten kauniita käsitellään ja arvotetaan ulkopuolelta. Miten ulkonäkö auttaa esimerkiksi työ- tai avioliittomarkkinoilla. Muut rakentavat sen identiteetin sille kaunille ja kaunis sitten omaksuu sen identiteetin ilomielin ja kyseenalaistamatta sitä, eli esimerkiksi luulee, että hän on älykäs ja saa hyvän työpaikan älyllään ja lahjakkuudellaan. Ja totuus onkin se, että rekrytoijan mielestä kaunis hakija olikin kivampi silmille kuin rumempi mutta taitavampi hakija. Kaunis sai sen paikan ja ylennykset, kaikki on ihanaa kuin ruusuilla tanssisi, koska kaikki tykkäävät, miten kaunis se yksi onkaan.
Kannattaisi kuunnella aiheesta muutama sana, sillä kyllä ne vaihdevuodet myös sinulle tulevat. Monella alkaa nelikymppisenä esivaihdevuodet.
Suomessa ei arvosteta vanhempia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei arvosteta vanhempia ihmisiä
Ei arvosteta. Ovat ajat muuttuneet, ja todella paljon huonompaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noin mutta voi tän ajatella toisinkin. Naiset luovat nykyään uraa ja ovat tekijöitä ja osaajia. Heille kertyy omaisuutta jonka turvin nauttia elämästä, tehdä itsenäisiä päätöksiä itsensä hyväksi. Ei tarvitse enää kenenkään arvotusta. Miehet voivat työntää arvottamisen sinne minne ei aurinko paista koska ketään ei kiinnosta.
Eihän tuossa iässä vielä mitään tapahdu. Paras työikä ja uran huippuvuodet. Huolestu uudelleen vasta 20 vuoden kuluttua.