Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 50-vuotiaita, joilla tulee yhä kuukautiset eikä loppua näy?

Vierailija
05.07.2025 |

Täällä yksi.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppui 56-vuotiaana. Helpot ja niukat oli aina.

Vierailija
62/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55 v loppui. Mitenkään ihmeellistä ole yli viisikymppisillä, vaikka moni tuntuu  siitä tekevän ison numeron. 

Sama mulla tosin oli epäsäännölliset  ja runsaat loppua kohti .Synnytin  vielä 40 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaneet 13 v, milloin voisi odottaa loppuvan? 

Vierailija
64/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin just menossa hakemaan estrogeeniä pahoihin esivaihdevuosioireisiin, mutta tulikin rintasyöpädiagnoosi eli estrogeeni kielletty. Kärsittävä on. 

Vierailija
65/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin just menossa hakemaan estrogeeniä pahoihin esivaihdevuosioireisiin, mutta tulikin rintasyöpädiagnoosi eli estrogeeni kielletty. Kärsittävä on. 

Minkä ikäinen olet? Oliko suvussa syöpiä? Oletko käyttänyt pitkään hormonaalista ehkäisyä? Kuinka monta lasta? Imetitkö?

Tsemppiä! Kaikkea hyvää sinulle.

Jos vain viitsit niin vastaa noihin kysymyksiin. Nämä asiat mietityttävät itseänikin.

Vierailija
66/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkaneet 13 v, milloin voisi odottaa loppuvan? 

Ei voi tietää. Kuukautisten alkamisikä kertoo jotain mutta ei ennusta kaikkea. Miten säännöllinen kierto, kuinka monta raskautta yms yms...

Vierailija
67/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla loppui kuin seinään 49- vuotiaana , en ole kuullutkaan että menkat voisivat jatkua noin kauan. Tai siis onhan mullakin menkat tavallaan kun tyhjennysvuoto on täsmälleen samanlainen kuin oli menkatkin, yhtä runsaat ja hirveät. Mutta kestän, pitää poissa raivohulluuden😊

Vierailija
68/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milla loppui kuin seinään 49- vuotiaana , en ole kuullutkaan että menkat voisivat jatkua noin kauan. Tai siis onhan mullakin menkat tavallaan kun tyhjennysvuoto on täsmälleen samanlainen kuin oli menkatkin, yhtä runsaat ja hirveät. Mutta kestän, pitää poissa raivohulluuden😊

Voisit ehkä siirtyä jo vuodottomaan hormonikorvaus valmisteeseen? Jos luonnolliset kuukautiset ovat olleet vähintään vuoden poissa.

Vierailija
69/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei tajua että mekkojen loppuessa muuttuu moni muukin asia. Esim seksuaalisuus, ainakin minulla. Sellainen kokonaisvaltainen seksuaalisuus perhosineen vatsassa muuttui varmaankin miestyyppisempään suuntaan. Nykyään silloin tällöin panettaa ja sitten sen hoitaa pois. Se on tavallaan helpompaa ja nopeampaa, mutta myös huimasti yksiulotteisempaa. Kaipaan niitä perhosia ja seksuaalisuuden emotionaalisempaa puolta. Näköjään senkin tekee hormonit. Tai ehkä olen ainoa jolla kävi näin?

Vierailija
70/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosien tyhjennysvuotoja kuudetta vuotta. Ottaisin kuukautiset mielelläni, mulla oli runsaat mutta säännölliset menkat. Nää vuodot ovat todella randomit ja järjettömät suuret teuraat, klöntteineen päivineen.

N53

Miksi et ole siirtynyt vuodottomaan hoitoon? 

Vierailija
71/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

59-vuotiaana vasta loppui.

Vierailija
72/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jatkui yli 50-vuotiaaksi eikä loppua näkynyt, ennen kuin 54-vuotiaana yhtäkkiä loppui kuin seinään.

Vierailija
73/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui 2kk 50v-synttäreiden jälkeen. Ei vaan tullu enää. Oletin, että loppuu vasta vanhempana. 

Vierailija
74/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui 2kk 50v-synttäreiden jälkeen. Ei vaan tullu enää. Oletin, että loppuu vasta vanhempana. 

Aivan keskivertoikä. Kuukautiset loppuvat keskimäärin 51 vuotiaana, Suomalaisilla naisilla.

Vierailija
75/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Normaali" kuukautisten loppumisikä on 45-55v. Joillakin voi loppua jo 40-45 vuotiaana, ja joillakin vasta 55-60 vuotiaana, ja nämä vaihtelut ovat myöskin ok.

Vierailija
76/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitä luojaa jokaista kuukautisista. 

53 v loppui ja elämä helpottui kovasti. En kaipaa kuukautisia tippaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi