Muita 50-vuotiaita, joilla tulee yhä kuukautiset eikä loppua näy?
Kommentit (76)
Kiitä luojaa jokaista kuukautisista.
Mulla tuli tähän mennessä viimeiset kuukautiset 51 vuotiaana noin puoli vuotta sitten.
Olen kyllä hyäksynyt sen, että loppuvat ajallaan. t.ap
55 v loppui. Mitenkään ihmeellistä ole yli viisikymppisillä, vaikka moni tuntuu siitä tekevän ison numeron.
Onko muuttuneet epäsäännöllisiksi tai muuten erilaisiksi kuin ennen? Siitä menee vuosi tai kaksi niin loppuvat.
Se on ihan normaalia, että tulee kuukautiset tuossa iässä ja tulee vielä monta vuotta. Itsellä loppui vasta 56-vuotiaana, tosin epäsäännöllistyivät muutama vuotta ennen loppumista.
Loppui yks kaks 52-vuotiaana mitään siitä ennakkoon ilmoittelematta eikä vaihdevuosioireitakaan ole näkynyt.
Sehän on vain hyvä juttu ja suojaa sinua mm. osteoporoosilta, ihon rypistymiseltä, alzheimerilta.
Kellään ei ole jäänyt loppumatta ja on ihan yleistä, että jatkuvat yli 50-vuotiaana. Rauha vaan ja keskity muuhun elämääsi.
En tiedä tulisko kun on pillerit.
Minulla loppui 55-vuotiaana. 51-vuotiaana vielä munasolut kypsyi. Nyt on vaihtarit päällä.
Olen lokakuussa 55 v ja edelleen tulee valtavan runsaat kuukautiset joka kuukausi. Että mä inhoan ! Niin runsaat, että tulee suojista huolimatta housujen läpi työtuoliin ym. Joka kuukausi toivon ettei enää..
Käyttäisin riemumielin hormonijuttuja veren määrän vähentämiseen. Mutta sain keuhkoveritulpan leikkauksen yhteydessä vuosi sitten. Sekin vielä.
Ei ole ihme, jatka elämääsi. Ne vaihtarioireet sitten aikanaan ilmottaa että loppu lähenee. Eikä tule ikävä.
Sama! En malta odottaa, että loppuisivat. Selvästi niukemmat ovat kuin ennen, mutta yhdetkään eivät ole jääneet välistä, tulevat jämptin säännöllisesti. Voisko ne silti loppua lähes kertaheitolla? Sitä odotellessa!! Se tuntuu rasittavalta ajatukselta, että muuttuvat epäsäännöllisiksi. Että niitä aina odottaa tulevan, mutta ei tulekaan, kun tuntuu, että pitäisi töissä silti suojautua, ettei satu vahinkoja.
Suomessa naisilla kuukautiset loppuu keskimäärin 52v.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisilla kuukautiset loppuu keskimäärin 52v.
51v
Minulta loppuivat vasta 54-vuotiaana. Älä hätäile.
Vierailija kirjoitti:
Sama! En malta odottaa, että loppuisivat. Selvästi niukemmat ovat kuin ennen, mutta yhdetkään eivät ole jääneet välistä, tulevat jämptin säännöllisesti. Voisko ne silti loppua lähes kertaheitolla? Sitä odotellessa!! Se tuntuu rasittavalta ajatukselta, että muuttuvat epäsäännöllisiksi. Että niitä aina odottaa tulevan, mutta ei tulekaan, kun tuntuu, että pitäisi töissä silti suojautua, ettei satu vahinkoja.
Mitä sinä odotat? Vaihdevuosihelvettiäkö? Et voi olla tosissasi.
Täällä 56-vuotias, jolla säännölliset kuukautiset eikä vielä vaihdevuosioireita. Äidilläni ja hänen äidillään kestivät kuukautiset myös pitkään.
Ja täällä. Ei myöskään harmaita. Tai no, kaksi.