Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 50-vuotiaita, joilla tulee yhä kuukautiset eikä loppua näy?

Vierailija
05.07.2025 |

Täällä yksi.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

56v, ja hormonikierukka, joten kuukautiset ovat niin niukat, että välillä jää huomaamatta. Harvakseltaan tulee kuitenkin vielä pientä tiputteluvuotoa muiden menkkaoireiden kera. Tosin ne muutkin oireet ovat lieventyneet viimeisen 3 vuoden aikana.

Isäni siskolla tuli kuukautiset säännöllisesti vielä kuusikymppisenäkin.

Täällä toinen samanlainen 56 vee myöskin 

Vierailija
42/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

57-vuotiaana lopulta loppuivat. Nyt 62-vuotiaana alkaa kuumat aallotkin jo olla ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vaihdevuosihelvetti jo monta vuotta ennen kuin kuukautiset loppuivat. Olin silloin 54 kun loppui, yöhikoilu alkoi jo ennen kuin täytin 50. 

Vierailija
44/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 ja edelleen säännölliset, joskin kierto pidentynyt n. viikolla. Lisänä kaikki mahdolliset esivaihtarioireet.

Vierailija
45/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 v ja edelleen tulee. On vain runsaammat ja kierto pidentynyt. Mulla ollut aina tosi säännölliset kuukautiset. Melkein kellonlyömällä tiesin, milloin alkaa. Onko teillä muilla ollut rintakipua, yhtäkkiä rintoihin viiltää. Mietin liittyykö vaihdevuosiin. On nivelkipuja, kuumotusta, unettomuutta, päänsärkyä. Mulla ei ennen ollut pää kipeä, kuin kipeänä. Suupieliin ilmaantunut kutiavaa ihottumaa. Ajattelin mennä lääkäriin kyllä.

Vierailija
46/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se loppu alkaa kohta näkymään.

Vierailija
47/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alkamisiästä, myöhään alkaneet loppuvat myöhempään. Menee kuten äidinpuolen suvussa. 

On juuri  päinvastoin. Myöhään alkaneet loppuu aikaisemmin ja jne.

Vierailija
48/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi loppuivat 53-vuotiaana. Ei ole ikävä yhtään.

Vierailija
49/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kuulautivuoto lopu normaalista vasta + - 60 vuotiaana. Hedelmöistyskelpousia munasoluja ei tietenkään enää ole joukossa, mutta kalvot uusiutuvat siihen asti. 

+ - 50v on normaali kuukautisten loppumisikä, 45-55v. Googlaa.

51 v on keskiarvo naisilla, ei 50.

+ - 50 tarkoitta että 50v ympärillä, jos et ymmärtänyt.

Vierailija
50/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54 v ja edelleen tulee. On vain runsaammat ja kierto pidentynyt. Mulla ollut aina tosi säännölliset kuukautiset. Melkein kellonlyömällä tiesin, milloin alkaa. Onko teillä muilla ollut rintakipua, yhtäkkiä rintoihin viiltää. Mietin liittyykö vaihdevuosiin. On nivelkipuja, kuumotusta, unettomuutta, päänsärkyä. Mulla ei ennen ollut pää kipeä, kuin kipeänä. Suupieliin ilmaantunut kutiavaa ihottumaa. Ajattelin mennä lääkäriin kyllä.

Mulla tuli myös tuota ihottumaa, perioraalidermatiitiksi (POD) diagnosoitiin. Pirullinen ja pitkäkestoinen vaiva, pahimmillaan puoli naamaa hohti kirkkaan punaista, polttelevaa ihottumaa.

Vierailija
51/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on PCOS, niin voivat loppua myöhemmin, jopa yli 60-vuotiaana.

Runsaista vuodoista kärsivät: housumalliset kertakäyttövaipat ja lisäksi ob-super, niin eipä tule ohivuotoa!

Vierailija
52/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 54 ja edelleen säännölliset ja runsaat. Ärsyttävää.

Tiedän kyllä ettei vaihdevuodet ole yleensä ottaen mitään kivaa aikaa, mutta ei ole tämäkään. Minulla alkoi 11 vuotiaana ja jotenkin sitä kuvitteli, että nyt alkaisi jo olla ohi, mutta ei. Jos kuukautiset olisivat edes normaalivuotoiset, niin mikäs siinä, mutta runsaat ovat.

En tykkää käyttää tampoonia kuin pakon edessä. Jotenkin ne eivät pysy paikallaan, vaikka asettimella saa ne aluksi kunnolla, mutta valuvat alemmas ja tuntuvat ärsyttäviltä. Muistelin, että nuorenakin taisi olla vähän samaa. Joko vuoto on niin runsasta, että valuvat sen mukana tai sitten olen joko löysä tai muuten kummallinen..😂. Minulta on vaikea saada papanäytettä kun kohdunsuu taakse kallistunut ja "piilossa", en tiedä vaikuttaako tämä.

Siteet myös ärsyttäviä, koska ohivuotoja tulee jatkuvasti ja joka kerran takapuolelta. Eli minulla on takapuolikin kummallinen..

Vierailija
53/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alkamisiästä, myöhään alkaneet loppuvat myöhempään. Menee kuten äidinpuolen suvussa. 

Minulla alkoi 11-vuotiaana, loppui 53-vuotiaana. Sisarellani alkoi 14-vuotiaana ja loppuivat kun hän oli 48.

Vierailija
54/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On juuri  päinvastoin. Myöhään alkaneet loppuu aikaisemmin ja jne.

Totta. Kehon luontainen estrogeenitaso on korkeampi niillä joilla kuukautiset ovst alkaneet aikaisemmin.

Vierailija
55/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESTROGEENI PUUTE AIHEUTTAA NIVELKIVUPUJA .  Miehillä testosteronin lasku. Korvaus hoito auttaa toisille hyvin toisille vähän. Luomu tuotteet ja vesi . 

Vierailija
56/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kuukautiskierto aina 30 päivää. Ei yhteen heittelyä vaan täsmällisesti näin. Täytän kohta 48, menkat alkoivat 12 vuotiaana.

Mutta sietokykyni pms oireisiin on pahentunut. Olen aloitekyvytön ja zombie lähes kaksi viikkoa kuukaudessa.

Vierailija
57/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte opettaa pojille kouluissa ( tietyt uskonnot) ettei kuukautisten alkaminen tarkoita raiskaus oikeutta tai raskaaksi pakottamista kun on vielä lapsi eikä nainen ). 

Vierailija
58/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosien tyhjennysvuotoja kuudetta vuotta. Ottaisin kuukautiset mielelläni, mulla oli runsaat mutta säännölliset menkat. Nää vuodot ovat todella randomit ja järjettömät suuret teuraat, klöntteineen päivineen.

N53

Vierailija
59/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain hyvä juttu ja suojaa sinua mm. osteoporoosilta, ihon rypistymiseltä, alzheimerilta. 

Onko tosiaan näin? 52 v. ja edelleen on ihan säännölliset kk, tosin niukemmat kuin ennen.

Vierailija
60/76 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi 11-vuotiaana, loppui 53-vuotiaana. Sisarellani alkoi 14-vuotiaana ja loppuivat kun hän oli 48.

Sinulla siis kahdeksan vuotta kauemmin. On se aika iso ero sisaruksilla eli ei taida toimia väite "kuten äidin puolen suvulla".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi