Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Koska teillä kävi viimeksi Jehovan todistajia?

Vierailija
28.03.2007 |

Avasitko niille oven? Mistä puhuivat/toivatko jonkun lappusen? Miten suhtauduit.. keskustelitko, otitko lehtiä tai muuta mitä toivat?

Meillä kävi puoli tuntia sitten. Toivat jonkun kutsun johonkin heidän tilaisuuteensa.. kuulemma tärkeä juhla, jota viettävät Jeesuksen kuoleman muistoksi kerran vuodessa. Olen luullut, etteivät he edes usko Jeesukseen, koska eivät vietä joulua.

Otin kutsun vastaan, mutta en varmaan taida lähteä sinne..

Jättivät vain kutsun ja jatkoivat matkaa.

Vähän kyllä yllätyin, että kutsuivat sinne, koska minulla on ollut aikaisemmin käsitys, että ne tilaisuudet on jotenkin salaisia..

mutta kuulemma niihin voi mennä kuka tahansa ilmaiseksi, eikä siellä kerätä kolehtia.

Olen aikaisemmin joskus ottanut heidän lehtiään ja lukenutkin niitä.. varsinkin siinä herätkää lehdessä on ollut ihan mielenkiintoisia juttuja ympäri maailmaa ja ajankohtaisia. Olenkin käsittänyt, että he vievät noita lehtiään ympäri maailmaa? Koskaan eivät ole mitään maksua pyytäneet lehdistään.. mietinkin, että miten noin laadukkaita lehtiä joiden kirjoittamiseen on huomatenkin nähty vaivaa; viedään ihan ilmaiseksi.. ?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole tainnut ikinä käydä. Eikä tarvi tullakaan :D

Vierailija
2/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avannut ovea, mutta kurkkasin ovisilmästä... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimman koskaan eläneen ihmisen kuoleman vuotuiseen muistojuhlaan. jehiksien lappu. ketäköhän toi suurin sitten tarkoittanee...

Vierailija
4/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katukuvaan ihan hirveesti. aamullakin pari likkaa oli tossa pihalla pitkät tantut päällä. tekeekö noi työkseen oikeen mitään

Vierailija
5/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja muuttihan kerran heidän 10 000 mehiläistään pihapuuhumme : )

Vierailija
6/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ja ukki pistäytyivät meillä. ;)

ps. ne kokoukset eivät ole salaseuroja, käykää katsomassa ja ennakkoluulonne hälvenevät.

Vierailija
7/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani siis sanoi että painotuotteet jaetaan nyt loppuun eikä uusia paineta. Kiertämiset alkaa olemaan kierretty, ja nyt vain sit odotetaan sitä. . . mitä ne nyt sitten odottaakaan. Että Jumala tulee(?), maailmanloppu(?), tai jotakin sellaista. Kertokaa. Haluan tietää.

Vierailija
8/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuttavani siis sanoi että painotuotteet jaetaan nyt loppuun eikä uusia paineta. Kiertämiset alkaa olemaan kierretty, ja nyt vain sit odotetaan sitä. . . mitä ne nyt sitten odottaakaan. Että Jumala tulee(?), maailmanloppu(?), tai jotakin sellaista. Kertokaa. Haluan tietää.

Meille ainakin tuodaan joka kuukausi uudet lehdet, että eikai ne niiden painamista oo lopettaneet?

Ja se mitä ne odottaa ei ole maailmanloppu. Siis, että elämä häviäis maapallolta ja koko maapallo häviäis..

Ne vain odottaa, että Jumala ja Jeesus puuttuu tämän maapallon asioihin ja tuhoaa pahuuden täältä.. ja hyvät ihmiset saa elää ikuisesti onnellisina.. eiä olisi enää sairauksia eikä mitään sotia, nälänhätää, luonnononnettomuuksia tms pahaa. eikä kuolemaakaan.. mulle ovat raamatusta näyttäneet kohdat, joissa noin luvataan. Sanovat tätä uudeksi asianjärjestelmäksi, jonka vain Jumala voi saada aikaan. Ja näyttivät myös kohdan, jossa sanottiin, että maa pysyy ikuisesti.

Eivätkä usko, että vain he pelastuvat vaan uskovat, että Jumala näkee jokaisen ihmisen sydämeen, että onko siellä sellaista, mitä Jumala odottaa. Aika paljon olen jutellu heidän kanssaan ja todella mukavia ihmisiä ovat.

Vierailija
9/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkseen... Tottakai tekevät, milläpä muulla ihminen eläisi kuin töissä käymällä? Ihmisten ovilla kiertäminen tehdään vapaa-ajalla eli ihan tavallisen työpäivän lisäksi tai sitten viikonloppuna. Esim meidän perheessä itse olen lääkäri (pääsen siksi toisinaan myös ihan päiväsaikaan ihmisten oville) ja mieheni on it-alalla. Eli kyllä, aivan tavallista työtä tehdään ja sillä me eletään. :)

Vierailija
10/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nimittäin tehtyä erittäin selväksi, ettei meille kannata tulla uskoaan tuputtamaan. Lehtiä ei missään nimessä pidä ottaa, koska silloin on ainakin ihan varmaa, että jatkossa käyvät yhä useammin. Luulevat nimittäin, että nyt on jokin kiinnostus herännyt.

Vierailija
11/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen ehkä 2 viikkoa sitten.. Vanha pappa salkku kädessä kysyi, että mist mahtais saada parhaimmat vastaukset ongelmiin, joten hetki meni ennekun tajusin mistä kyse. Luki sitte raamattua siinä ja kyseli onko tuttu kirja ym. Mä olin ison vatsani kanssa ihan kyrsiintyny, kun kuopus istu vaatteet päällä vaunussa ja ootti et tulisin riisumaan ja yks vaan jatkaa...

Selostin sitte et oon joskus lukenu mut ei ollu mun juttu ja nyt ei mulla olis edes aikaa mihkää ylimääräseen. Jotenki ivallisesti vastas sitte ettei ollu mun juttu vai ja eikö ole aikaa. Äääh! Lehtiä vilautti ja sanoin sit et joo oon ennenki lukenu ja nnappasin julkasut ja vedin oven kii.

Vierailija
12/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutellaan niitä näitä ja Raamatun juttuja. Sitten he jättävät lehdet ja pääsiäisen alla aina kutsun kokoukseen. Ihan mukavia ja asiallisia tyyppejä.

Vierailija
13/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itseasiassa muksuna käynytkin juhlassa, kun suvusta näitä löytyy. Todistajia on aikuisiällä sattunu kavereiksikin ja heidän mukana oon kokouksissa joskus käyny, lähinnä kun merkitsee heille paljon. Ei vaan ole mun juttu ja ahdistaa kun on jotenki pakko oven takana käyville jutella. Kait sitä vois olla avaamattakin, mut..

13

Vierailija
14/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan tuossa kutsussa ollut pukeutumisesta puhuttu

Vierailija
15/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyllä uskon Jumalaan omalla tavallani, mutta tuollaista tyrkyttämistä inhoan yli kaiken.. Mulla ei ole henk. koht. kokemusta muista pienemmistä uskonnoista kuin adventisteista, mut ne (ketä tunnen) ainakin on rahanahneita tekouskovaisia.

Vierailija
16/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

suurimman koskaan eläneen ihmisen kuoleman vuotuiseen muistojuhlaan. jehiksien lappu. ketäköhän toi suurin sitten tarkoittanee...

eli Jeesusta ne tarkoittaa.

Vierailija
17/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut lehtiä, kun sanoin että menevät kuitenkin roskiin. Eivät onneksi enempää tuputtaneet ja lähtivätkin samantien pois. En tykkää yhtään jos joku alkaa mulle jotain oikein tuputtamaan. Vedän heti teräsverhon väliin. Piste.

Vierailija
18/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minäkin kyllä uskon Jumalaan omalla tavallani, mutta tuollaista tyrkyttämistä inhoan yli kaiken.. Mulla ei ole henk. koht. kokemusta muista pienemmistä uskonnoista kuin adventisteista, mut ne (ketä tunnen) ainakin on rahanahneita tekouskovaisia.

Tykkään, kun tuovat lehtiä aina silloin tällöin ja otan jos on kiinnostava aihe. Sanon aina suoraan jos ei joku asia kiinnosta.

Siskoni ei tykkää yhtään, kun Jehovan todistajat käy, mutta hän sanoi sen kerran heille suoraan. Eivät ole kuulemma enää käyneet.

Meillä käyvät koska tykkään ja olen pyytänyt tuomaan niitä lehtiä.

Vierailija
19/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on välillä kiva jopa väitellä heidän kanssaan, ihan hyvässä hengessä.

Vierailija
20/50 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mun mielestä se ei ole tuputtamista jos uskoo, kun toinen sanoo että ei halua.. kuitenkin lainkin mukaan jokaisella on oikeus levittää omaa uskoaan. Mieluummin kuuntelen Jehovan todistajia, kuin esim mattokauppiasta, koska Jehovan todistajat tekee vapaaehtoistyötä hyvän asian puolesta ilman, että silmät kiiltää rahan himosta

ap