Nyt faktat kehiin, menetänkö säästöt jos työpaikka menee?
Eli: Olen saanut kerättyä ihan kivasti säästöjä, 100ke osakesalkku ja iso omistusasunto on puoliksi maksettu.
Jos joudun nyt työttömäksi, pitääkö ansiosidonnaisen loputtua myydä omaisuus ja käyttää säästöt?
En ole eläissäni ollut työttömänä joten en tiedä miten systeemi toimii.
Kommentit (262)
Näimpä. Mulla on autossa kaskovakuutus ja mä maksan siitä kuten maksan yhteiskunnan tukipalveluita veroillani. Ei vakuutusyhtiö voi sanoa vaikkapa ilkivaltatilanteessa ettei me sulle mitään sun autosta korvata vaikka sulla täyskasko on koska sulla on tilillä rahaa. Pera persaukiselle me kyllä korvataan vaikkei se mitään vakuutuksia ole ikinä maksanutkaan
Persaukiset eivät ole koskaan maksaneet työttömyysvakuutusmaksuja eivätkä ymmärrä, että ei sellaista tilannetta voi tulla, että työssäkäyvä keskiluokka jätettäisiin etuuksitta työttömyyden varalta. Surkeudessaan kuvittelevat, että se raha tulee taivaasta muillekin samoin kuten heille ja heille jää enemmän millä mällätä, jos keskiluokka jätetään etuusmaailman ulkopuolelle. Työväki äänesti viime vaaleissa oikeistoa ja odottavat saavansa osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä tarvitse myydä omistusasuntoa, jos pystyy säästöillä maksamaan asumiskulut. Riippuu asunnon kuluista ja työttömyyden kestostakin. Muutaman kuukauden varmaan selviää helposti säästöjen varassa. Mutta jos työttömyys pitkittyy, asunto on kallis, eikä säästöjä ole tarpeeksi, niin kyllä se asunto täytyy myydä.
Siis lähinnä teoreettisesti kyselen.. toki muutaman kuukauden voin säästöillä elellä. Mutta jos meininki menee siihen että ei ole järkeä säästää niin alkaa houkuttaa Sveitsin tilit tai jopa maastamuutto.
-ap
Tunnen pari Sveitsiin muuttanutta. Kuulemma byrokratia oli valtava. Mutta ilmeisesti kannatti, kun siellä jo neljättä vuotta asuvat. (Hyvin varakkaita ja suurituloisia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän näitä aleta sitten veivaamaan taas takaisin jossain vaiheessa kun väki paalutalossa vaihtuu. Onhan tuota asumistuen varallisuusrajaakin ees taas venkslattu.
Rajoja voidaan vähän kosmeettisesti venkslata, mutta mitään isompaa lakikokonaisuutta ei ole peruutettu vielä koskaan. Hallitus pitää tätä suurena sosiaaliturvauudistuksena. Jos laki läpi menee, ei demaritkaan sitä muuta. Sotesopan kaltainen härdelli tästä luultavasti tulee, mutta se on helposti 30-40 vuoden projekti tehdä uusi kehityskaari entiseen. Eihän taksilaillekaan ole mitään tehty oikeasti. Paskalaki lienee ainoa edes jotenkin peruutettu laki ja sekin vain osittain. Ei sitäkään kokonaan kumottu, eikä kumota.
Jos sitä lakia voidaan muuttaa yhteen suuntaan niin kyllähän sitä voidaan toiseenkin muuttaa, mikä sen estäisi. Paitsi tiet
Teoriassa voidaan. Eduskunta toimii vaan omilla tavoillaan. Ei sinne mitkään Bergpumit mene sanelemaan, että nyt tehdään näin. Ei mene. Ne pannaan kuriin ja nuhteeseen ja opetetaan nulikoille nöyryyttä. Äänestäjä ei tähän voi vaikuttaa. Toisella kaudella ne ovat samanlaisia vätyksiä kuin joku Wallinheimo ja niitä ei vttujakaan kiinnosta sun tai mun asiat. Ne laskee kokouspalkkiot ja avustaja kertoo kuka tarjoaa lounaan ja toinen avustaja ottaa sitten poskeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kun oikein raivokkaasti yritän hoitaa sijoitussalkkuani ja myydä osakkeita kun hinta tuntuu sopivalta, osinkojen kanssa saa ehkä sellasen 6 tonnia vuodessä käteen. Just ja just vuokran maksaa mutta loput menee sitten yli ja pikku hiljaa potti ja sitä myötä pääomatulotkin pienenee. Lopulta olen köyhänä kelaloisena taas tukia nostelemassa."
Hei, mutta tervetuloa takaisin, kun olet ryhdistäytynyt ja mennyt töihin.
Kuvittelet etten hae töitä parhaillaankin ja sinne töihin vain mennään?
Hoh hoijaa.
Kerrohan sinä puolestasi vähän itsestäsi, oletko ollut paljon elämästäsi työttömänä vai oletko viettänyt nykyisessä työpaikassasi pitkän aikaa? Työttömyys tai työtila
Voisin kuvitella itsekin olevani samalla asenteella jos olisin jatkanut entisessä työpaikassani mistä minua ei todellakaan sairaana suorittajana olisi oltu koskaan potkittu pois. Siinä olisi ollut suojatyöpaikka loppu elämäksi tai kunnes firma menee nurin jos vaan pää olisi kestänyt itse työtä. Että joo menkäähän töihin vaan kun minäkin olen töissä täällä turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suomeksi sanottuna päädytään yleistukeen joka on harkinnan varainen tuki. Ja ihan kuten asumistukiuudistuksen kohdalla jo nähtiin tulee tuohon tukeen vaikuttamaan myös varallisuus, ei ainoastaan sen tuotto.
Miksi persaukisille sitten pitäisi maksaa, jos kenellekään muillekaan ei makseta?
Näimpä. Mulla on autossa kaskovakuutus ja mä maksan siitä kuten maksan yhteiskunnan tukipalveluita veroillani. Ei vakuutusyhtiö voi sanoa vaikkapa ilkivaltatilanteessa ettei me sulle mitään sun autosta korvata vaikka sulla täyskasko on koska sulla on tilillä rahaa. Pera persaukiselle me kyllä korvataan vaikkei se mitään vakuutuksia ole ikinä maksanutkaan
;D
Tää oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Yleistuki on harkinnanvarainen tuki. Kela siis harkitsee tarvitsetko tukea, jos pankissa on 20000 euroa rahaa. Jos kysymys esitetään gallupissa näin: Kuuluuko sossusta saada tukea, jos hakijalla on 20000 omaa rahaa? Mitäpä lottoatte, että onko vastaus kyllä vai
Eihän nytkään saa toimeentulotukea .jos on rahaa tilillä.Ja harkinnnanvaraisuus tarkoittaa ylimääräisiä tuloja ,jotka vähentävät tukea,ei omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistuki on harkinnanvarainen tuki. Kela siis harkitsee tarvitsetko tukea, jos pankissa on 20000 euroa rahaa. Jos kysymys esitetään gallupissa näin: Kuuluuko sossusta saada tukea, jos hakijalla on 20000 omaa rahaa? Mitäpä lottoatte, että onko vastaus kyllä vai
Eihän nytkään saa toimeentulotukea .jos on rahaa tilillä.Ja harkinnnanvaraisuus tarkoittaa ylimääräisiä tuloja ,jotka vähentävät tukea,ei omaisuutta.
Yleistuen lopullisessa muodossa se tarkoittaa myös omaisuutta kuten nytkin toimeentulotuessa. Yleistuki on sama kuin toimeentulotuki, mutta siihen tulee aktivointia ja vastikkeellista työtä, jos lait läpi menevät.
Tarkoittaako sitä, että yksin asuva työtön, joutuu myymään asuntonsa elätukseensa, mutta perheellinen saa jatkossa yleistukea, kunhan omaisuus on puolison nimissä?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako sitä, että yksin asuva työtön, joutuu myymään asuntonsa elätukseensa, mutta perheellinen saa jatkossa yleistukea, kunhan omaisuus on puolison nimissä?
Esimerkiksi noin asian voi kiertää. Helpointahan on laittaa työssäkäyvä asunnottomaksi autoonsa ja työtön saa sitten tuet asuntoon ja mahdollisesti lapsille.
Ihan vaan ohiksena, että mihinköhän ne ex-kansanedustajat tarvitsevat sopeutumisrahaa, jos kerran työttömillekään ei tarvitse mitään maksaa. Kaikille sitten vaatimus käyttää omaisuus ensin pois ennen kuin tukia tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan ohiksena, että mihinköhän ne ex-kansanedustajat tarvitsevat sopeutumisrahaa, jos kerran työttömillekään ei tarvitse mitään maksaa. Kaikille sitten vaatimus käyttää omaisuus ensin pois ennen kuin tukia tippuu.
Maailma olisi niin paljon parempi paikka jos tasan samat säännöt koskisi kaikkia. Mutta sen sijaan tällainen käsittämätön narsistinen härskiys saa rehottaa että säädellään toisille eri sääntöjä kuin itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma olisi niin paljon parempi paikka jos tasan samat säännöt koskisi kaikkia. Mutta sen sijaan tällainen käsittämätön narsistinen härskiys saa rehottaa että säädellään toisille eri sääntöjä kuin itselle.
Samoihin sääntöihin kuuluu myös se, että olisi kiva, jos jokainen elättäisi itse itsensä ettei tarvitse veronmaksajien pussille roikkua vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistuen lopullisessa muodossa se tarkoittaa myös omaisuutta kuten nytkin toimeentulotuessa. Yleistuki on sama kuin toimeentulotuki, mutta siihen tulee aktivointia ja vastikkeellista työtä, jos lait läpi menevät
.
missään ei ole sanottu,että yleistuki on sama kaikille.Eli ne jotka eivät saa toimeentulotukea,eivät saa sitä yleistuessakaan.Ja silloin ei omaisuus vaikuta.se on myös aika selvästi kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoihin sääntöihin kuuluu myös se, että olisi kiva, jos jokainen elättäisi itse itsensä ettei tarvitse veronmaksajien pussille roikkua vuodesta toiseen.
Juurihan niin sanoin eli joko kaikki sinne samoille tukirahoille tai sitten kenellekään ei mitään ilman poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kannustat jopa rikoksiin itsensä elättääkseen jos töitä ei löydy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kannustat jopa rikoksiin itsensä elättääkseen jos töitä ei löydy?
No eihän se ajatus niin kauas kantanut, olin vaan sillee et "menkää töihin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistuen lopullisessa muodossa se tarkoittaa myös omaisuutta kuten nytkin toimeentulotuessa. Yleistuki on sama kuin toimeentulotuki, mutta siihen tulee aktivointia ja vastikkeellista työtä, jos lait läpi menevät
.
missään ei ole sanottu,että yleistuki on sama
Tämä. Myöskään asumistukea ei kaikki tarvitse, joten ei vaikuta onko asunto oma vai ei.
Ei kukaan tiedä millaisena laki tulee ulos. Turhaan ulisette, vapaamatkustus loppu NYT.
Olen ihan tyytyväinen. Ärsyttää patalaiska puolinarkkari kaveri, joka ei ole eläissään kunnon työtä tehnyt vaikka työkkäri on suoraan tarjottimella antanut sopivia kevyitä hommia.
Nyt kaveri sai reilun perinnön ja nauran kun joutuu sillä elämään eikä voi kroisostella ja käydä samalla muitten pussilla.
Työhän ei siis hänelle ole vieläkään 🙄 vaihtoehto.