Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut miehet kuvittelee, että Suomessa miehet elättävät naiset ja naiset ovat vain rahan perässä?

Vierailija
04.07.2025 |

Kun todellisuus on se, että Suomessa naiset ovat aina tehneet jotakin työtä. Ei Suomessa ole koskaan ollut sellaista kotirouva-kulttuuria isossa mittakaavassa kuin joissakin muissa maissa. Ei se ole ollut mahdollista vaan naisten on pitänyt käydä töissä. Nykyäänkin suurin osa naisista osallistuu perheen elatukseen siinä missä miehetkin. Ei Suomessa naiset yleisesti juokse rahan perässä vaan on selkeä vähemmistö joka on tuollaisia. Suurimmalla osalla suomalaisista naisista on ihan tavallinen duunarimies ja se on ihan fakta.

Toinen tosiasia on se, että ei tavallisen suomalaisen miehen palkalla elätetä perhettä. Ei täällä ole niin isot palkat ja Suomi on kuitenkin kallis maa. Kyllä tarvitaan kahden tulot, että pystyy perheelle tarjoamaan muutakin kuin hikisen yksiön.

Jotkut on todella pahasti todellisuudesta vieraantunutta. Ja ei, tämä ei ole miesvihaa vaan ihmettelyä joidenkin miesten ajatusmaailmasta joka on täysin todellisuutta vastaan.

Kommentit (217)

Vierailija
41/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oppineet sen netin naisvihaporukoissa.

Kopioitu suoraan jenkeistä.

Vähän sama persujen juttujen kanssa.

Yksinkertaisiin ihmisiin vetoaa yksinkertaiset jutut ja vastakkainasettelu. Ja kun itsellä on paha olla öyhötys  ja uhoaminen uppoaa.

Vierailija
42/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina naisia on raha kiinnostanut. 

Kun naiset eivät tarvinneet enää fyysistä suojelua, astui tilalle taloudellinen suoja/turva.

Nytän aika harva nainen enää tuota taloudellista turvaa tarvitsee, mutta joka toinen teini tuntuu haaveilevan varakkaasta elämästä, jota ei saa kuin hankkimalla varakkaan miehen.

Teinit on lapsia. Se on yksi lysti, mistä he haaveilevat, kun heillä ei ole mitään tietoa aikuisen elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on tyypillinen tyttö jolle jos totuus ei sovi,  niin sitten keksitään valheita olkiukkiksi joihin itse uskotaan ja yritetään syöttää sitä paskaa totuutena myös muille.

🥱

Vierailija
44/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa pelkkä päiväkoti kahdelle lapselle maksaa helposti saman verran kuin yhden keskituloisen palkka. Siinä on oikeastaan turha toisen mennä töihin kun perheen talouden kannalta sillä ei ole mitään vaikutusta. 

Eri asia ovat sitten ne sijoituspankkiirien ja vastaavien edustusrouvat, joiden lapsilla on palkattu hoitaja ja jotka ehtivät viettää päivänsä tennisklubilla. Ne ihmiset ovat pieni vähemmistö.

Vierailija
45/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne kuvittelee? Siksi kun ne näin ajattelevat luuserit voimaantuu moisesta valheestaan jota toistavat itselleen.

Ja kyllä nainenkin voi olla rahan perässä, kyllä mä kehityskeskusteluissa kysyn palkankorotusta usein, ei sellaista muuten saa.

Vierailija
46/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne kuvittelee? Siksi kun ne näin ajattelevat luuserit voimaantuu moisesta valheestaan jota toistavat itselleen.

Ja kyllä nainenkin voi olla rahan perässä, kyllä mä kehityskeskusteluissa kysyn palkankorotusta usein, ei sellaista muuten saa.

On eri asia kysellä itselleen parempaa palkkaa kuin etsiä puolisoa vain raha mielessä tai olettaa kaikkien naisten olevan miesten rahojen perään.

Ap

Vierailija
47/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on tyypillinen tyttö jolle jos totuus ei sovi,  niin sitten keksitään valheita olkiukkiksi joihin itse uskotaan ja yritetään syöttää sitä paskaa totuutena myös muille.

Olen nainen enkä mikään tyttö. Ikävä, että sua tosiasiat noin kiukuttaa.

Ap

Nainen 😂😂🤣🤣.

Minua kiukuttaa tosiasiat 🤣🤣😂😂

Niin? Olen nainen ja mikä siinä muka naurattaa? Miksi koet naiset uhkana ja peität sen tuollaisen lapsellinen nauramisen taakse?

Ap

Ei vaan sinä tyttö minua nauratit ja olet vielä todella pelottava uhkakin 😂😂😂😂

Vierailija
48/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa miehet ovat nykyään prinsessoja ja kipuilevat sillä, että naiset eivät enää tarvitse heitä taloudellisesti ja ovat useasti miestä korkeasti koulutetumpia. Tämäkö ottaa miehen egolle,kun ei enää pärjää kehuskelemalla, että on kirvesmies,kun vaimo onkin kirurgi. Miehen pitää tuoda muutakin pöytään kuin leipä, jotta suhde olisi kannattavaa naisen kannalta.

Vierailija
49/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nainen 😂😂🤣🤣.

Niin? Olen nainen ja mikä siinä muka naurattaa? Miksi koet naiset uhkana ja peität sen tuollaisen lapsellinen nauramisen taakse?

Ap

Lopeta nyt jo kun et kerran pysty asialliseen keskusteluun etkä hyväksy tosiasioita. Olen 46v aikuinen nainen enkä mikään tyttö. Sä olet nyt kyllä todella lapsellinen. Hyvästi.

Ap

Vierailija
50/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän taitaa kyllä olla niin että nainen elättää miestänsä. Enemmän on näitä "rakkaus parantaa" naisia kuin miehiä, nainen kustantaa renttumiehen elämisen. 

Vierailija
51/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nainen 😂😂🤣🤣.

Ap

Ei vaan sinä tyttö minua nauratit ja olet vielä todella pelottava uhkakin 😂😂😂😂"

Olet todella rasittava trolli ja tuo hymiöiden tunkeminen joka vastaukseen on lapsellista. Kasva aikuiseksi. 

Vierailija
52/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän taitaa kyllä olla niin että nainen elättää miestänsä. Enemmän on näitä "rakkaus parantaa" naisia kuin miehiä, nainen kustantaa renttumiehen elämisen. 

Mä olen elämäni aikana elänyt kaksi kertaa yhdessä miehen kanssa. Kummankin kanssa yhdessä maksettiin talouden menoja. Ensimmäisen kohdalla toki yhdessä vaiheessa mä maksoin selvästi vähemmän, mutta se johtui siitä, että olin äitiyslomalla+hoitovapaalla. Toisen miehen kanssa mä maksoin välillä enemmän kun mies oli lomautettuna.

En ole koskaan ollut parisuhteessa niin, että olen olettanut miehen maksavan kaiken. Enkä edes kehtaisi tehdä niin vaan haluan itsekin maksaa elämisen menoja. Nyt asun yksin ja päätän itse mitä maksan ja miten elän.

Ap

Vierailija
53/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, siksipä suomalaiset naiset käyvät töissä.

Äläpä jauha paskaa. Miesten siivellä naiset loisivat nyt ja ovat loisineet aina.

Miehet on aina loisineet naisten kustannuksella. kautta historian. Pakottaneet ensin naiset hellan ja nyrkin väliin, pakottaneet synnyttämään lapsia, kieltäen työssäkäynnin tai tehden sen hyvin vaikeaksi. Ja sitten syyttäneet naisia loisimisesta vaikka naiset joutuivat synnyttämään noiden miesten lapset, antamaan pakkopillua että pysyisi katto paan päällä itsellä ja lapsilla. Suomessakin nainen oli ensin isän ja sitten aviomiehensä holhouksessa kun mennään 100 vuotta ajassa taaksepäin. 

Mies sai seksiä, perillisiä ja kotipiian joka teki kotityöt eli piti ilmaiseksi miehen huushollia pystyssä. Naisen osa oli olla ilmainen piika ja kotipillu. Mies on naiselle susi.

Vierailija
54/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että yhä isompi osa naisista haluaa elää yksin, myös nuoret naiset. Eikä lapsia enää juuri haluta. Johan se Tampereen keissikin osoitti että miehet vihaa naisia, joten miksi olla miesten kanssa tekemisissä? Valitettavasti miehet on naiselle edelleen uhka ja heitä pitää varoa

Vierailija
55/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kotiliesi.fi/ihmiset/nostalgia/1930-ja-1994-olivat-hyvia-vuosia…

1922 nainen voi solmia työsuhteen ilman aviomiehen lupakirjaa

1930 uusi avioliittolaki voimaan: aviovaimo vapautuu miehensä holhouksesta ja hänellä on oikeus omaan omaisuuteen

Vierailija
56/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastot osoittavat, että naiset pariutuvat ylöspäin, vaikka huomioitaisiin miesten vs naisten tuloerot ja synnyttämisen vaikutukset.

Voin taas linkata Tilastokeskuksen graafit.

Kotirouvakultturia ei juuri ole Suomessa, ainakaan kirjaimellisesti. Mutta ei se harvinaista ole, että mies tekee massia ja nainen puuhastelee jotain jolla ei kummoista elintasoa hankittaisi.

Vierailija
57/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, siksipä suomalaiset naiset käyvät töissä.

Äläpä jauha paskaa. Miesten siivellä naiset loisivat nyt ja ovat loisineet aina.

Miehet on aina loisineet naisten kustannuksella. kautta historian. Pakottaneet ensin naiset hellan ja nyrkin väliin, pakottaneet synnyttämään lapsia, kieltäen työssäkäynnin tai tehden sen hyvin vaikeaksi. Ja sitten syyttäneet naisia loisimisesta vaikka naiset joutuivat synnyttämään noiden miesten lapset, antamaan pakkopillua että pysyisi katto paan päällä itsellä ja lapsilla. Suomessakin nainen oli ensin isän ja sitten aviomiehensä holhouksessa kun mennään 100 vuotta ajassa taaksepäin. 

Mies sai seksiä, perillisiä ja kotipiian joka teki kotity

Väität siis, että miehen elämä oli helppoa?

Vierailija
58/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi edes kuvitella, koska se on niin ja totta.

Vierailija
59/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastot osoittavat, että naiset pariutuvat ylöspäin, vaikka huomioitaisiin miesten vs naisten tuloerot ja synnyttämisen vaikutukset.

Voin taas linkata Tilastokeskuksen graafit.

Kotirouvakultturia ei juuri ole Suomessa, ainakaan kirjaimellisesti. Mutta ei se harvinaista ole, että mies tekee massia ja nainen puuhastelee jotain jolla ei kummoista elintasoa hankittaisi.

Juuri näin. Ja melko usein se on hyvännäköinen nainen jolle tuo sallitaan. Nainen voi olla taiteilija, wannabe-ammattiurheilija, Life Coach, viherpiipertäjä tai muu tuuleen puhaltelija.

Vierailija
60/217 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teineinä ja parikymppisinä naisia ei tunnu paljon kiinnostavan miehen lompakko vaan jaetaan reikää kaikenmaailman rentuntuille. Sitten kolkyt vuotiaana ollaan niin vaativaa ja rahan perässä juoksevia vaikka reijät on venytetty jo käyttökelvottomaksi.

Katsoo näitä kommentteja niin ymmärtää, miksi yhä harvempi nainen haluaa minkäänlaista miestä missään vaiheessa. Saati että tekisi näitä lisää maailmaan.