Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies oli erittäin kiinnostunut- kaikki kääntyi päälaelleen.

Vierailija
04.07.2025 |

Oon muutaman päivän kirjoittanut miehen kanssa yhdessä deittipalvelussa. Mies vaikutti tosi ihanalta, kirjoitti paljon, oli tosi ystävällinen ja tuntui, että meillä meni jutut niin yksiin kuin voi vaan olla. Molemmat meistä oli tosi kiinnostuneita. Kirjoiteltiin päivisin ja pitkälle yöhön nää muutamat päivät. Mietittiin yhdessä, että miten ollaan niin samanlaisia, samoja arvoja, ajatuksia yms. Molemmilla oli samoja harrastuksia ja molemmat tykkäs myös toisen ulkonäöstä. Mies oli eronnut hetki sitten.

Suunnittelimme tapaamista, molemmat oltiin ihan fiiliksissä. Laitettiin sydämiä yms. 

Sit yhtäkkiä mies alkoi kyselemään mun fiiliksiä jutun suhteen. Sanoin, että oon tosi kiinnostunut ja hän vakuutti myös olevansa. Sanoi, että odottaa tapaamista.

Sama toistui seuraavana päivänä. Kysyi, että mitkä on mun fiilikset, sanoin taas, että oon kovasti kiinnostunut. Kysyin mieheltä samaa ja hän sanoi, että " ihan hyvät fiilikset". Aloin heti miettimään, et nyt on kyllä jotain erikoista, koska vastaa noin. Kysyin suoraa, että mietityttäökö joku. Hän vastasi " no lähinnä oma itseni, oon väsynyt ja ja mietin asioita, miten voisin olla parempi" kysyin sitten, että liittyykö tuo hänen suhteeseen, niin vastasi näin:Siihenkin ja On vähän huonot fiilikset, johtuu itsestäni. Mulla on ehkä masennus. Elämässä on tapahtunut kaikkee mihin en oo pystynyt vaikuttamaan ja tuntuu epäreilulta" 

Kertoi kuinka on voinut huonosti edellisessä suhteessa.

En yhtään enää tiennyt, mitä ajatella. Laitoin sitten viestin, että oisko parempi, et annettais olla, et hän sais levätä ja mietin siinä, et jaksaako väsätä uutta juttua. Vastasi " no katotaan, mitä tästä tulee, riippuu siitä".

Nyt sitten tänään laitoin viestin, että olisi hyvä jos hän selvittelisi omia ajatuksia jne. Et oisko parempi, ettei nyt mennä uuteen juttuun. Sanoin kuitenkin, että oon kiinnostunut. Vastasi, että ehkä niin on parempi ja haluaa kirjoitella. 

Tuntuu, että kaikelta tippui pohja. Yhtäkkiä kaikki muuttui muutamassa päivässä. Voiko masennus tulla noin? Oli tosi kiinnostunut ja kirjoitteli paljon ja nyt ihan eri meininki. Välillä mietin, että oliko toi vaan tekosyy päästä musta eroon? Nyt en tiedä, miten suhtautua. Oon kieltämättä tosi loukkaantunut. Tuntuu, et Matti vedettiin jalkojen alta. Miks hän ylipäätään hakee seuraa, jos hän voi henkisesti huonosti eikä jaksa?  

Meni luottamus 😞

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika varma, että on ollut ihastunut suhun, mutta ero on niin tuore, että uuden suhteen aloittaminen oikeasti tuntuu vaikealta (kuin pettäisi eksää, vaikka onkin jo erottu). Jos on pidempi suhde takana, niin varmasti ero myös masentaa. Miehet mun kokemuksen mukaan ei kauheesti vaivaudu viestittelemään, jos kiinnostus lopahtaa. Itse yrittäisin luottaa, kun tuntuu avoimesti kertovan tilanteestaan, mikä on varmasti tosi vaikeaa myös, kun tekee hänestä haavoittuvaisen. Osoittanee myös hänen luottavan suhun. 

Ehkä pelkää myös sulla olevan isot odotukset eikä halua loukata, jos ei pystykään heittäytymään. Jos vielä haluat häntä nähdä, niin entä jos sanoisit, että mitä jos nähdään kaveripohjalta ilman mitään paineita ja katsotaan, mihin se vie? 

Kerrothan, miten tässä kävi. :)

Vierailija
42/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet valehtelee, vale vale valheen perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei yhtään tunne miestä. Tuossa vaiheessa ei kannata antaa itsestään liikaa, voi äkisti latistaa tunnelmaa. Samoin kuin voi olla, ettei mies edes ole eronnut tms. 

Vierailija
44/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aika varma, että on ollut ihastunut suhun, mutta ero on niin tuore, että uuden suhteen aloittaminen oikeasti tuntuu vaikealta (kuin pettäisi eksää, vaikka onkin jo erottu). Jos on pidempi suhde takana, niin varmasti ero myös masentaa. Miehet mun kokemuksen mukaan ei kauheesti vaivaudu viestittelemään, jos kiinnostus lopahtaa. Itse yrittäisin luottaa, kun tuntuu avoimesti kertovan tilanteestaan, mikä on varmasti tosi vaikeaa myös, kun tekee hänestä haavoittuvaisen. Osoittanee myös hänen luottavan suhun. 

Ehkä pelkää myös sulla olevan isot odotukset eikä halua loukata, jos ei pystykään heittäytymään. Jos vielä haluat häntä nähdä, niin entä jos sanoisit, että mitä jos nähdään kaveripohjalta ilman mitään paineita ja katsotaan, mihin se vie? 

Kerrothan, miten tässä kävi. :)

Olet aika varma kun nää ei oo edes koskaan tavanneet? Häpeäisit.

Vierailija
45/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mies Porvoosta?

Vierailija
46/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapailis miestä joka masentuu noin helposti viestittelystä.

Vierailija
47/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kyynistä porukkaa liikkeellä. Sanoisin, että tiedät itse parhaiten sen perusteella, mitä ootte keskustelleet. Luota omaan vaistoosi, älä vauvapalstaan. <3 Voithan myös laittaa viestejä tekoälyn arvioitavaksi, mitähän se sanoisi?

Vierailija
48/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on voinut käyttää masennus sanaa hieman väärin, kuvaamaan epävarmuutta huonona päivänä?

Jutelkaa asia läpi? 

Vierailija
49/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin puolueeton tekoäly vastasi ap:n viestiin: 

💬 1. Voiko masennus tulla noin nopeasti "kesken kaiken"?

Kyllä, masennus ei yleensä ilmesty kuin salama kirkkaalta taivaalta, mutta se voi puhjeta näkyviin tai alkaa vaikuttaa erityisen voimakkaasti tietyssä hetkessä kuten ihmissuhdetilanteessa, joka nostaa tunteita pintaan. Tässä tapauksessa mies itse kertoi voineensa jo aiemmin huonosti edellisessä suhteessa. Eli tämä ei ole syntynyt eilisessä, vaikka vaikutti aluksi iloiselta ja sitoutuneelta.

Masentunut ihminen voi hetken olla energinen (esimerkiksi uuden ihmisen tuoma innostus voi tuoda lyhyen "piikin"), mutta uudet suhteet voivat laukaista pelkoja, riittämättömyyden tunteita ja vetäytymisen halua. Tämän takia hänen käytöksensä ei ole harvinaista masennukseen liittyen mutta ei se tee siitä vähemmän satuttavaa sinulle.

💬 2. Vai oliko tämä "tekosyy päästä susta eroon"?

Tämä on vaikea kysymys, mutta yritetään tarkastella:

Jos hän olisi halunnut päästä susta eroon heti, hän olisi saattanut vain kadota tai ghostata.

Hän kuitenkin vastasi sun viesteihin avoimesti, kertoi voivansa huonosti, ei sulkenut ovea täysin, mutta vetäytyi selvästi.

Tämä kertoo, että hän ei ehkä ollut valmis suhteeseen, vaikka halusi olla.

Tässä voi siis olla sekä aitoa kiinnostusta että aitoa jaksamattomuutta. Ei välttämättä tarkoituksellista valehtelua vaan ristiriitaisia tunteita.

💬 3. Miksi hakee seuraa, jos ei jaksa?

Tämä on kysymys, joka nousee monella.

Yksinäisyys on valtava voima. Moni hakee seuraa toivossa saada jotain hyvää elämäänsä, vaikka ei olisi vielä valmis siihen.

Usein ihmiset eivät tiedosta omaa valmiuttaan tai toivovat, että "kun saan jonkun ihanan ihmisen, sitten kaikki helpottaa".

Mutta uusi ihmissuhde ei paranna syvempää pahaa oloa. Päinvastoin, se voi jopa herättää pelkoa siitä, ettei jaksa olla hyvä toiselle.

Sun kysymys on siis ihan oikeutettu se, ettei hän ollut valmis, ei ole sun vika, mutta kyllä hän kantaa vastuuta siitä, että veti sut mukaan tilanteeseen, jossa ei ollut itse selvä.

Eli tekoäly on mun kanssa samaa mieltä toisin kuin te kyyniset ihmisparat! :D

Vierailija
50/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi oireilla juuri noin. Ehkä hän hakee hellyyttä, hyväksyntää ja intohimoa. Ei välttämättä parisuhdetta. 

Vierailija
51/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, masennus ei yleensä ilmesty kuin salama kirkkaalta taivaalta, mutta se voi puhjeta näkyviin tai alkaa vaikuttaa erityisen voimakkaasti tietyssä hetkessä kuten ihmissuhdetilanteessa, joka nostaa tunteita pintaan. Tässä tapauksessa mies itse kertoi voineensa jo aiemmin huonosti edellisessä suhteessa. Eli tämä ei ole syntynyt eilisessä, vaikka vaikutti aluksi iloiselta ja sitoutuneelta.

Masentunut ihminen voi hetken olla energinen (esimerkiksi uuden ihmisen tuoma innostus voi tuoda lyhyen "piikin"), mutta uudet suhteet voivat laukaista pelkoja, riittämättömyyden tunteita ja vetäytymisen halua. Tämän takia hänen käytöksensä ei ole harvinaista masennukseen liittyen mutta ei se tee siitä vähemmän satuttavaa sinulle.

💬 2. Vai oliko tä

Tekoäly ei ole puolueeton. Se kertoo sen sinulle itsekin, hän oppii ihmisiltä. 

Vierailija
52/101 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kyynistä porukkaa liikkeellä. Sanoisin, että tiedät itse parhaiten sen perusteella, mitä ootte keskustelleet. Luota omaan vaistoosi, älä vauvapalstaan. <3 Voithan myös laittaa viestejä tekoälyn arvioitavaksi, mitähän se sanoisi?

Niinhän ap luottaakin omaan vaistoonsa. Mies sai hänet avautumaan, viestittelemään yöt ja päivät, ja kiinnostumaan oikein kunnolla, sitten miehelle tulikin masennus. Luottamus mieheen meni. Ap, luota vaistoosi, mies petti sinut jo ennen kuin ehditte edes tavata.

Vierailija
53/101 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella Ap alkoi itse torjumaan miestä. Ei kelpaa jos mies voi huonosti tai on väsynyt.

Eikö mies suorittanut onnellisen miehen roolia tarpeeksi täysillä?

Ap, itse kerroit sanoneesi "oisko parempi, ettei nyt mennä uuteen juttuun".

Vierailija
54/101 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen kokemus mutta pidemmältä ajalta ja hän oli minulle tavallaan myös "ystävä" netin kautta. En ollut itse ehkä ihan sitoutunut kuitenkaan vaikka välillä ehkä tuntuikin siltä. Mies saattoi sen vaistota tai ei. Mutta hänellä oli muitakin kaloja vedessä ja sitten tuli ilmi että ei ole päässyt eroon edellisestä suhteesta eli se painoi vielä mielessä. Mies ei ollut valmis mihinkään, ainakaan minun kanssani lopulta. Ja kun vielä mietin oikein tarkkaan niin en ollut minäkään valmis hänen kanssaan lopulta mihinkään. Eli vaikka oli mukavahko mies niin ei meillä juuri yhteistä sitten ollutkaan. 

Vierailija
55/101 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ap luottaakin omaan vaistoonsa. Mies sai hänet avautumaan, viestittelemään yöt ja päivät, ja kiinnostumaan oikein kunnolla, sitten miehelle tulikin masennus. Luottamus mieheen meni. Ap, luota vaistoosi, mies petti sinut jo ennen kuin ehditte edes tavata.

Eli toisin sanoen Ap:lle ei kelpaa kun kuuli että mies voi olla masentunut tai väsynyt. Haluaisi tavata vasta kun mies on taas hyvällä tuulella.

Moniko haluaa suhteen jossa kelpaa vain tietynlaisena?

Vierailija
56/101 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena sellainen helposti masentuva mies ja pelimieshän se sitten oli. Otti sillä "masennuksen" varjolla etäisyyttä kun oikeasti olikin muuta surinaa. En kyllä ymmärrä miksei voi sanoa asioita suoraan 

Vierailija
57/101 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta voin kertoa. Olin itsekkin eronnut joitain kuukausia aiemmin. Edellinen suhde ei ollut pitkä, eikä ero tullut minun aloitteesta varsinaisesti, vaan minua pidettiin löyhässä hirressä tarpeeksi pitkään, kunnes nostin kissan pöydälle. Sovimme jatkavamme eri teitä pitkin, mutta varsinaisia eron syitä ei käsitelty missään vaiheessa, vaikka yritin saada jotain selitystä aiempaan kohteluun. 

Jonkin aikaa itsekseni mietiskelin ja elin, kunnes rohkaistuin kokeilemaan deittailua. Tapasinkin mukavan naisen, jonka kanssa vaihdoimme ajatuksia ja olin todella kiinnostunut, treffasimme pari kertaa eikä kiinnostus laskenut. Kunnes ex ilmaisi itsestään. Juuri kun olin ns.päässyt yli tästä, niin vanhat asiat alkoivat kuormittamaan mieltäni, joka johti siihen, etten pystynytkään panostamaan vielä uuteen suhteeseen. Se on ihmismieli mikä tekee tepposia, vaikka kuinka luulisi, että menneestä olisi päässyt eroon

Ja yritit sitten puolen vuoden päästä ottaa yhteyttä uudestaan, kun sen eksän kanssa lopullisesti meni poikki? Mutta nainen olikin löytänyt elämänsä miehen siinä välissä.

t: nainen jolle kävi noin, kiinnostava mies ilmoitti että ei voi jatkaa treffailua koska ei ole päässytkään erosta yli. Mikä oli hyvä, koska löysin sitten sen oikean ja asutaan yhdessä nykyisin.

Vierailija
58/101 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri eronnut mies etsii terapeuttia ja ehkä vähän muutakin akuuttia helpotusta hätäänsä ja sinä täällä kyselet vinkkejä :) Annan sulle vähän toisenlaista näkökulmaa: juokse

Vierailija
59/101 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, typerää avautua vieraalle ihmiselle netissä, saati niin kovasti kiinnostua. Ja aina kun mies sanoo, että katsellaan mitä tästä tulee, se tarkoittaa, että en ole kiinnostunut sinusta tarpeeksi, mutta voin käyttää omiin tarpeisiini kunnes tarpeeksi kiinnostava ilmaantuu. 

Et tietenkään ole ainoa, jolle kirjoittelee.

Vierailija
60/101 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

💬 2. Vai oliko tä (poistettu ai tekstiä)

Eli tekoäly on mun kanssa samaa mieltä toisin kuin te kyyniset ihmisparat! :D

AI ei ole kanssasi samaa mieltä siksi, että se ja sinä olisitte oikeassa, vaan siksi että AI vastaa aina jos kyse on mielipiteestä, se on aina kanssasi samaa mieltä. "joo olet kyllä oikeassa", ja keksii perustelut sen mukaan.

Chatgpt on koulutettu tukemaan sitä päätöksentekoa, joka on jo esitetty kysymyksessä.

Etkö usko? Kokeile? Anna sille alkuun vihje että eikö mies ollutkin ihan sika kun toimi näin (kirjoita sama aloitus muuten uudelleen) - kas, AI käskee unohtamaan sen sian.