Miksi jotkut eivät halua käyttää ruokarobotteja?
Jos siis vaikka kiire ja kaupassa pitäisi käydä niin kieltäytyy ruokarobotin käytöstä? Miksi?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Vievät oikeilta ihmisiltä työn ja toimeentulon.
2. Ovat ärsyttäviä, rumia ja hitaita sekä dystooppisia.
Mutta sinun ei tarvitse itse käydä kaupassa. Säästät aikaa ja vaivaa. Ehkä hetki menee kuljetukseen mutta sen ajan voi käyttää kotona tehden jotain muuta.
Minulle helpompi vaihtoehto on käydä itse kaupassa kuin tehdä tilaus netissä ja sitten seurata koska robotti olisi tuolla kadulla.
Minua aihe kiinnostaa, mutta ruoka- tai muitakaan kuljetusrobotteja en voi toistaiseksi käyttää. En löydä niitä. Vaikka tilaaminen ja asiointi teknisesti onnistuisikin, roboteissa ei ole toimintoa, jolla ne ilmaisisivat itsensä saavuttuaan perille kohteeseen. Koska en näe, olisi hyvä, jos sovelluksessa olisi joku keino saada robotti lähettämään äänisignaalia, jonka perusteella voisin sitten suunnistaa laitteen luo. Toistaiseksi täytyy tyytyä ihmisten harjoittamaan kotiinkuljetukseen, mikä sekin on jo merkittävä asia.
Onhan roboteissa kuulemma jotain puhe- ja musiikkitoimintoja, mutta ne eivät toimi tässä tarkoituksessa oikein.
Koska kauppamatkan viimeinen kilometri on hiekkatietä eikä robotti osaa kulkea sellaista, eikä meidän kaupassa ole sellaista.
Ei kulje tänne meille asti maalla. Ihan jo siitä syystä.
Ja sitten kun alkavat kulkea, tuskin pääsevät perille, kun itsellenikin piti ostaa auto isolla maavaralla, kun kunta auraa niin huonosti täällä tiet.
Vierailija kirjoitti:
Ei kulje tänne meille asti maalla. Ihan jo siitä syystä.
Ja sitten kun alkavat kulkea, tuskin pääsevät perille, kun itsellenikin piti ostaa auto isolla maavaralla, kun kunta auraa niin huonosti täällä tiet.
Eikä taida reppanat päästä tuon ison maantienkään yli, kun jalkasinkin pitää odottaa ja odottaa, ja sitten juosta yli, kun autot ajaa reilua ylinopeutta pitkällä suoralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko idiootti, että se robotti on jollain tavoin nopea ratkaisu?
No eikö se ole ja tuet samalla yrityksen palveluita
Ihan samalla tavalla tuen kaupan palveluita, kun käyn siellä kaupassa itse (matkaa 200 metriä). Saanpahan itse valita tuoretavarat.
Koska ostoslistaan kuuluu aina hedelmiä ja vihanneksia. Nämä tuoteryhmät haluan itse valita , koska en luota kaupan henkilökunnan valintoihin. Jos ostettavana olisi vain pakattuja elintarvikkeita voisin käyttää tuota palvelua.
Paikallinen robotti ei tosin edes tuo ovelle asti vaan ne pitää noutaa As Oy:n tontin kulmalta, yleiseltä tieltä, joka sitten onkin jo 30% matkasta lähimpään kauppaan.
60 km lähimpään kauppaan. Ei taida robon akut riittää keikkaan.