Miksi jotkut eivät halua käyttää ruokarobotteja?
Jos siis vaikka kiire ja kaupassa pitäisi käydä niin kieltäytyy ruokarobotin käytöstä? Miksi?
Kommentit (49)
Kaupassa on kiva käydä, saan liikuntaa ja bongailen erikoistarjouksia sekä punalaputettuja. Tuttujakin voi tavata.
Miten ne vie ihmisiltä työt? Käsittääkseni se pyörillä liikkuva laatikko ei keräile tuotteita kaupasta sentään...
Ei asuta kuljetusalueella, muuten voisin hyvinkin tilata.
Kaupassa on kiva käydä, saan liikuntaa ja bongailen erikoistarjouksia sekä punalaputettuja. Tuttujakin voi tavata.
Vai tarkoitatko ruokarobotilla sellaista vempelettä, missä annokset sisällä?
Minä käytän, ne on mahtavia. Säästyy rahaa kun ei tule mitään heräteostoksia. 35 minuuttia tilauksesta niin robotti on oveni edessä.
Käyn nopeammin kävellen kaupassa kuin mitä kestää robotilla toimittaa. Pari kertaa olen sairaana ollessani tilannut, siihen käyttöön on oikein näppärä vekotin.
Robotit on lapsiperheen pelastus. Laitan tilauksen menemään kun lähden työpaikan pihasta. Kun olen hakenut lapset päiväkodista ja kaarramme kotipihaan, robotti odottaa siinä ruokakassien kanssa.
En tue ihmisten työpaikkojen tuhontaa joten en käytä robotteja.
Vierailija kirjoitti:
Paljon nopempaa kun ajan kaupan pihaan ja ostan mitä tarvitsen. Jos pyörii ensin netissä ja sitten odottelee jonkun pakkaavan ostokset ja sitten jää ododttelemaan sitä robottia niin siinähän kuolee nälkään.
Niin. No se vähän riippuu onko autoa, tai paljonko on matkaa kauppaan. Mä oon kokenut ihan hyvänä tuon robottikuljetuksen. Muutaman kilsan matka, mutta pyörä hajosi, eikä ole autoa, joten kävellen edestakaisin, ja kauppakasseja kantaen vielä paluumatka, olisi oma hommansa. Vaivattomasti olen klikkaillut netistä ostokset koriin, ja alle tunnissa on robotti pihassa. Ensi viikolla mies palaa työmatkalta, joten sitten taas pääsee autolla kauppaan, ja eiköhän se saa tuon polkupyöränkin kuntoon. Mutta ihan kelpo keksintö on tuo robottikuljetus. Ei maksa montaa euroa, mutta tietysti jos aina joutuisi robottia käyttämään, niin tulisihan sille ajanmittaan hintaa.
Kauppaan pyöräileminen (ja takaisin pyöräileminen painavan ostoskassin kanssa) on tehokas liikuntamuoto, jota myös tulee harrastettua, koska kauppaan on asiaa monta kertaa viikossa. Miksi haluaisin maksaa siitä, että saan poistaa elämästäni terveydelle hyödyllisen ja miellyttävän tekemisen? Jos käyttäisin saman ajan töihin, jotta tienaan rahat robottikuljetusten maksamiseen, niin elämäni huonontuisi eikä paranisi.
Vierailija kirjoitti:
En tue ihmisten työpaikkojen tuhontaa joten en käytä robotteja.
Joku sen robotinkin on suunnitellut ja valmistanut.
Eikö nuo nimenomaan työllistä ihmisiä? Pakkohan siellä kaupassa on olla riittävästi väkeä että tilaukset saadaan keräiltyä niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän, ne on mahtavia. Säästyy rahaa kun ei tule mitään heräteostoksia. 35 minuuttia tilauksesta niin robotti on oveni edessä.
Juu. Itse tällä hetkellä kunnon kesäflunssassa. Siksi ensimmäistä kertaa tuli kokeiltua. Hyvin toimi!
Käyn kaupan pihalta noutamassa 2-4 pahvilaatikollista kerran viikossa vs. botti tuo kassillisen kerrallaan 10km/h ja matkaa on se 10km. Jossain mainittiin toimintasäteeksi 5km, joten mun varmaan pitäis ladata se pihassa jotta raukka pääsee takasin kaupalle.
Lähimpiin kauppoihin on kävelymatka, 700 metriä ja 900 metriä. Vielä toimivat minulla jalat, ja auto on sitten hypermarketkäyntejä varten. En tarvitse robottia mihinkään.
Ällöttää kun kaikki kotoaan poistumattomat juopot yms näpelöi niitä. Mun ruoat persekäsillä näpelöityyn robottiin, ei kiitos!
Oletetaan tilanne, että näkisin joskus semmoisen robotin jumissa jossain ja se pyytäisi minulta työntöapua.
Onko siinä robotissa jossain joku näppäimistö, jolla voin näpytellä sinne tilinumeroni, jonne osuuskauppa voi sitten maksaa minulle palkkion heidän firmalleen tekemästäni työstä?
Jos ei, niin se robotti saa minun puolestani olla jumissa vaikka maailman tappiin saakka. Kuljen vain tyynesti ohi,
Se mitä itse olen nähnyt niitä liikenteessä niin aika epävarmaa on ruokarobottien liikkuminen. En haluaisi ottaa riskiä, että ostokseni joutuvat onnettomuuteen tai tulevan ryöstetyksi. Nopeampaa on, kun itse otan fillarin alle ja meen kauppaan ostamaan tuotteeni.
Tyylinikin on, että en suunittele etukäteen ostoksiani vaan katson kaupan tuotteista mitkä tuotteet näyttävät houkuttelevimmilta.
Jostain syystä nolottaisi hakea robotilta tilausta naapureiden nähden, varsinkin kun se soittaa samalla kovaäänistä musiikkia.