Hirvein / kamalin yms. hotelli jossa olet ollut?
Tässäpä oma kokemukseni vuoden 2023 syksyltä Kreikan saarelta Kosilta.
Lähdin matkalle lapsuudenperheen kanssa. Hotelliksi valikoitui 4 tähden hotelli lähellä keskustaa. Varmaan ainoa hyvä puoli koko tönössä :D
Loma oli mukava aloittaa sillä, että pääsi hotellin aulaan jonottamaan yli tunniksi check-iniä pitkissä vaatteissa ja ulkona tottakai +30 astetta. Saapujat katsottiin paperilapulta... Seuraavaksi törmättiin siihen, että huoneen avain oli oikeasti kirjaimellisesti avain, eikä avainkortti ja kyseisellä avaimella oli jostain hiton syystä tuhat kiloa painava avaimenperä :D Jouduimme myös maksamaan telkkarin kaukosäätimestä ja tallelokeron avaimesta, enkä edes tiedä miksi. Koskaan aiemmin en ollut vastaavaan törmännyt.
Kun respakaaoksesta oltiin selvitty, seuraava haaste nimeltään "kuinka päästä hotellihuoneeseen sisään" odotti meitä. Avain sujahti vaivattomasti lukkoon, mutta ovea saikin rynkyttää, kiskoa ja puskea kainalot hiessä. Kun lopulta saatiin ovi auki, oltiin valmiina näkemään se upea merinäköala, josta oltiin maksettu.
Sen sijaan huoneen ikkunasta näkyi pelto ja parvekkeen alapuolella hotellin pyykkitupa, sekä keittiön takaovi. Meri näkyi, jos kurkkasit parvekkeen sivusta. Huone oli muutenkin eriskummallinen. Meitä oli 2, mutta silti parisängyn lisäksi seinää vasten nojasi kerrossänky. Sängyt oli pettymykseksi kovempia kuin kivi, eikä saniteettitilatkaan pelastaneet huonetta. Rikkinäinen vessan ovi ja kulahtanut suihkuverho eivät erityisemmin ilahduttaneet.
Hotelli oli muutenkin kuin aikamatka suoraan 80- luvulle. Ihmeteltiin parina ensimmäisenä päivänä, miksi muut asiakkaat ovat niin iäkkäitä.. :D Meillä ei ollut kuin vain puolihoito, mutta illallinen melko pettymys. Lähes joka illallisella sama menu ja jälkiruoat loppui kesken, juuri kun tulimme illalliselle. Eikä niitä edes tuotu koskaan lisää. Aamiainen oli ihan hyvä, omenamehu vain ihan järkyttävän makeaa sokerilitkua. Eniten ruokailussa, illallisessa pöyristytti se, että jopa vedestä piti maksaa.
Allasalue oli pettymys, kuten myös allasbaari. Siivotonta, rikkinäisiä tuoleja ja aurinkovarjoja. Baarista ei voinut tilata tiskiltä, vaan piti istua pöytään odottamaan tarjoilijaa ja siinä saattoi kestää jopa 30min. Hotellin nurmikkoa ei oltu leikattu varmaan koko kesänä. Kaiken kruunasi brittiläiset turistit, jotka pokkana varasti meidän varaamat aurinkotuolit :D
Olisi ollut myöskin kiva tietää hotellin ohjelmasta, mutta siitä ei oikein infottu missään. Kiva oli havahtua huoneessa siihen, että jossain pauhaa musiikki tai jotain muuta meteliä.
Kokemusta pelasti ystävällinen henkilökunta ja kanssamatkustajat. Hotelli oli rauhallinen, enkä muista kertaakaan kuulleeni meteliä keskellä yötä käytäviltä yms. En kuitenkaan mene kyseiseen hotelliin enää uudestaan, sen verran kämäinen oli :(
Kommentit (23)
Venäläisiä narkomaaneja joku motelli hostelli jossain Annankatu Eerikinkatu alueella. Sossu maksanut niille pakkasella vuokran sinne monta samassa huoneessa. Käytiin respassa niin nähtiin sinne huoneisiin. Varmaan luteita.
Hämeenlinna. Sokos Hotelli. Taitaa olla Vanaja tms. Pieni kuuma huone. Lattiat karseilla naarmuilla. Ikkuna sisäpihalle. Ikkunoissa kalterit. Pieni tuuletusikkuna josta ei ilma vaihdu. Känniläisiä käytävällä. En ollut kuin 2 yötä lasten kanssa. Ei koskaan enää !
Kuullostaa ihan siltä että AP on ollut Deturin lomamatkalla 🤣 meillä oli just tollanen kokemus 5 tähden hotellissa Kreikassa. Ihan paskaa 😋
PS. Ei niitä aurinkotuoleja voi varata, kuka perseensä nostaa, paikkansa menettää.
Jos nyt ei interrail-matkojen hosteleita ja yömajoja lasketa mukaan, niin Venäjän matkalla Aunuksessa paikallinen hotelli, varsinkin se "kylpyhuone" oli jotain sanoinkuvaamatonta..aikamatka 60-luvulle, en kylläkään muista että siellä olisi mitään lutikoita tms. ollut tai ei ainakaan sellaisia nähty.
Ei ole nyt hotelli, mutta karmein majoitus oli Mansikkarannassa varkaudessa. Leikkimökin kokoinen kämppä. Oli Stora-Enson remontti menossa ja työmajoitukseksi tuo, kun mitään muuta ei kuulemma ollut vapaana. Yhteiset pesutilat ja yhteiskeittiö ja vessat. Täynnä Puolalaisia. Mökissä sänky, pieni pöytä ja peili.
Italiassa joku perheyrityshotelli, ei parveketta tai patiota eikä hotellissa uima-allasta eikä tuoleja missä olisi voinut levätä/ottaa aurinkoa.
Yöpyminen 6 hengen hostellissa yhteinen suihku kymmenien muiden kanssa ja pari vessaa. 10€ yö . Oli joku museo kierrosmatka. Ekana ihan ok porukkaa sitten joku nuori mies kaiveli kiveksiään eteisessä isommin. Oksetus mikä likainen tyyppi. Outoja on aina joukossa. Ja kerran kun oli hotelli motelli täynnä piti yöpyä kellarissa hämähäkkien kanssa kylmää oli rautasänkyjä. Ällöttävä paikka sillä päällä oli kirkko ja hostelli sekä se kellari. Jotain 10€ sekin.
Ohi aiheen: olin nuorena tyttönä kerroshoitajana tunturialueella ja kuvittelin aina, että tuleva asiakas on väsynyt perheenäiti ja kun hän tulee hotellihuoneeseen hän haluaa mennä rauhassa vessaan, eli olin tosi tarkka, että vessa kiilsi.
Toinen oli että sänky oli hyvin laitettu ja lopuksi verhot suorassa. Kun olin siivonnut huoneen, monesti astuin " asiakkaana" ja ihastelin ihanaa hotellihuonetta🙂. Nuorena jaksoi.
Kerran Virossa 90- luvulla neukkukuutioon työstetty hotelli, huonekalut olivat,60- luvun tummanpuhuvaa teakpuuta tai sen jäljitelmää ja narkkarit hakkasi ovea yöllä ja tappelivat käytävällä. Toinen oli Amsterdamin keskustassa äärettömän siivoton ja kallis koirankoppi, ikkuna suoraan bailukiitoradalle eli nukkumista ei voinut edes ajatella.
Muistaakseni paikkakunta oli Savonlinna. Joku hotelli, ainut missä oli tilaa kesällä, missä kaikki, aivan kaikki muut asukkaat olivat venäläisiä prostituoituja ja kännisiä suomalaismiehiä. Olin työmatkalla työparini kanssa, myös nainen, ja olimme koko yön hereillä, kun miehet kävivät koputtelemassa huoneemme ovea seksin toivossa. Puhuimme selvää suomea emmekä ulkonäön ja vaatetuksen perusteella mitenkään sopineet seksiammattilaisiksi, mutta silti oven hakkaaminen ei lakannut. Aamulla saimme respasta pahoittelut ja hinnasta puolet pois, mutta ei paljon lohduttanut, olisivat reilusti kertoneet kun majoituimme, että emme sovi heidän asiakasprofiiliin.
Alanya Turkissa moskiittoja huone täynnä eikä ikkunaa saanut avata ( vitsaukset) mutta oli 45 astetta kuumaa ! Ei voinut nukkua yhtään. Ei ilmastointia . Teneriffalla talvella jääkylmä huone !!! Ei saatu toimimaan puhallinta. Talvella on hyvä ottaa collegepuku yöksi. Sukat. Toiset uima altaat on lämmitettynä. Talvella. Se kun ei tule lämmintä suihkuvettä. Tai lattiaviemäri ei vedä yhtään ja tulvii. Meressä voi peseytyä jos rannalla on suihku. Lopettakaa noi elukoitten uhraamiset toki niitä syödään mutta älytöntä.
Venetsian Mestressä hotelli, jonka nimeä en enää muista.
Huoneen sisustus ja lakanat olivat suoraan 80-luvulta. Ahtaassa huoneessa oli kolme erilaista sänkyä, joista yksi petaamaton ja kiinni toisessa sängyssä. Meitä oli kaksi.
Kun saavuimme, vastaanottovirkailija totesi, kuten itsekin olimme varauksemme perusteella ajatelleet, että varaukseemme kuuluu aamiainen. Lähtiessämme vastaanottovirkailija sanoi, ettei se kuulunut, ja että joutuisimme maksamaan siitä.
Lontoo, kensington tai joku muu vikoriaaninen kaupungin osa, aikamatka 1800 luvulle. Myös Pariisissa samanlainen kokemus, kuin 1800 luvun työläisen luukku, no siellä ei sentään ollut ötököitä
Vierailija kirjoitti:
Lontoo, kensington tai joku muu vikoriaaninen kaupungin osa, aikamatka 1800 luvulle. Myös Pariisissa samanlainen kokemus, kuin 1800 luvun työläisen luukku, no siellä ei sentään ollut ötököitä
Pariisissa hotel Pont neuf
Kotka, hotelli Karhu. Siellä oli koko huone sen näköinen että ei oltu siivottu viikkoihin ja lakanoissa oli spermatahroja.
Mentiin Kotkaan niin siellä venäläiset prostitoidut järkyttävää !! Niin joku mies huuteli miehille että ei sinne nyt voi mennä kun oli AIDS tapaus . Päivällä voi hirveys!!! Kai siellä niitä on kun satama . Ja venäläisiä junia on nytkin. Hyi.
Pariisissa Montmartrella röökikopin hajuinen ludehuone hotellissa nimeltä Azur, joka luteiden lisäksi kuhisi hiiriä ja jonka ikkunat antoivat jättimäisen ala-asteen sisäpihalle.
Elämäni hirvein hotellikokemus : Olin nuori, ensimmäisellä ulkomaanmatkalla. Sain loman valmistujaislahjaksi, enkä saanut ketään mukaani. Lomakohde oli Kos, pieni hotelli, oma huone. Minulle sanottiin hotellin respassa, että on tullut jokin sekaannus, minun pitää jakaa huoneeni toisen kanssa. Tyhmänä en ymmärtänyt mitään, joten jouduin viettämään viikon, eläke- ikäisen mummon kanssa, joka valitti kaikesta. Hävettää, miten tyhmä sitä voi ollakaan.
Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta ettekö te etukäteen katsele esimerkiksi Hotels.comin arvioita? Itse olen lähes aina saanut sitä, mitä olen tilannutkin. Joskus oli pakko työmatkalla Suomessa pysähtyä nukkumaan Pohjanmaalla kylän ainoaan motelliin, mikä oli autenttisessa 70-luvun kunnossaan.
Jos lomalla etelässä on ilmastointilaite ollut epäkunnossa, olen valittanut asiasta ja saanut toisen huoneen. Kerran ei löytynyt, joten minulle hyvitettiin yön hinta ja menin naapurihotelliin.
Pieni kaupunki Itävallassa jossa hotelleja piti ulkomaalainen äreä suku, niin tympeä palvelu ilman palvelua tyyliin heitti avaimen ja laittoi aula ovea lukkoon, sitten lähetti turhaa vartijat ovelle yms. En tiennyt varatessa sama suku piti useaa hotellia samalla alueella. Ja ei oikeasti tykänneet turisteista oli joku sivu bisnes. Kerran järjesti aulan täyteen paikallisia kännisiä after ski porukkaa, jotka melusi ja huusi koko illan.