Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolassakin suositeltiin imetystä 2v asti, ov

Vierailija
28.03.2007 |

Olin yli 1vuotiaan kanssa neuvolassa ja tunnustin, etten ole vielä onnistunut vierottamaan vauvelia. Terveydenhoitaja sanoikin, että viimeisimmässä koulutuksessa oli suositeltu imettämistä 2 vuotiaaksi asti. Ja tämän palstan perusteella hölmö minä en meinannut kehdata tunnustaa...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:), imetä ihan rauhassa mutta mitään tuollaisia suosituksia ei kyllä ole eikä tule.

Vierailija
2/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaa saanut mitään suosituksia neuvolasta. Kysytty on miten imetyssujuu ja vieläkö saa rintamaitoa ym. Mutta koskaa ei ole mitään suosituksia annettu.

Ja lapsia mulla on kolme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihme, että joku vielä kehtaa väittää ettei sellaisia olekaan! Oikeastihan monessa maassa 2-vuotiasta vielä imetetään, tämä kuuden kuukauden imetysjuttu on meitä länsimaalaisia naisia varten, jotka emme kestä sitä että menetämme liikkumavapautemme kovinkaan pitkäksi aikaa.

Vierailija
4/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika ihme, että joku vielä kehtaa väittää ettei sellaisia olekaan! Oikeastihan monessa maassa 2-vuotiasta vielä imetetään, tämä kuuden kuukauden imetysjuttu on meitä länsimaalaisia naisia varten, jotka emme kestä sitä että menetämme liikkumavapautemme kovinkaan pitkäksi aikaa.

Jos mä en ole sellaisia saanut, niin en ole. Jonkun lehtisen kyllä sain. Mä olen aikuinen ihminen ja niin myös terkkarini, joka on myös fiksu. Jos se kysyy miten imetys sujuu? ja mä vastaan että hyvin, niin onko sen pakko muka sanoa siihen perään että, imetä sitten kaksi vuotta, se on suositus.

Mua ei ole painostettu eikä mua ole syyllistetty, varmaan senkin takia olen onnistunut imettämään lapsiani kohtuullisen pitkään. Lisään nyt tähän vielä sen, että kaksi vuotiaalle en rintaa enää tarjoaisi.

Vierailija
5/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuden kuukauden ikään asti, minkä jälkeen imetystä jatketaan kaksivuotiaaksi. Tämä on siis SUOSITUS ja harvapa yli vuoden ikäistä enää imettää. Nostan hattua kaikille, jotka jaksavat niin tehdä.

Ehdä neuvoloissa ei tuota suositusta tuputeta, koska

a) harva äiti kuitenkaan niin pitkään imettää

b) turha syyllistää äitejä tällaisesta, jokainen tekee oman ratkaisunsa

Vierailija
6/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev

Vierailija
7/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imenyt kyllä vielä senkin jälkeen, mutta painostivat HAMMASHOITOLASSA lopettamaan. Hammashoitaja syyllisti mua todella rankasti imettämisestäni, mm. sanomalla, että olen pilannut lapseni hampaat, koska imetettävillä lapsilla on useimmiten vahva karies.

Oli tosi surkea olo sen jälkeen - semminkin, kun luulin ensi kertaa tehneeni oikein. Kyllä äitejä on nähtävästi AIVAN PAKKO aina syyllistää - aina teit väärin, miten tahansa toimitkin.

Vierailija
8/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä ikuiset imetysfriikit,jotka imettäis vielä ekaluokkalaistakin välitunnilla.

Vierailija
9/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

in your dreams baby

Vierailija
10/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen moniin etuihin nähden. Pitkä imetys on luonnollista ja hyväksi terveydelle.

Vierailija
11/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nyt 8 ja täysin terve.

Sinusta ilmeisesti normaalia imettää isoa lasta,joka roikkuu tississä pitkään.

No tapansa kullakin . Taidat saada jotain hyvää siitä ku lapsi on iso ja tississä kiinni.

Hyi helvetti sanon minä!

Vierailija
12/12 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

imenyt kyllä vielä senkin jälkeen, mutta painostivat HAMMASHOITOLASSA lopettamaan. Hammashoitaja syyllisti mua todella rankasti imettämisestäni, mm. sanomalla, että olen pilannut lapseni hampaat, koska imetettävillä lapsilla on useimmiten vahva karies.

Hammashoitajasi käsitys on nimittäin väärä. Tätä asiaa on ihan oikeasti tutkittu, vieläpä Suomessa. Kysymyksessä on tieteellisessä julkaisussa ilmestynyt tutkimus. Valitettavasti en nyt muista tekijän nimeä, mutta varmaan se löytyy imetystukilistan sivuilta.

Tutkimuksessa verrattiin pitkään (selvästi yli vuoden) imetettyjen ja lyhyempään imettettyjen lasten hampaita 5-vuotiaana. Pitkään imetetyillä ei ollut kariesta yhtään sen enempää kuin lyhyemmin imetetyillä. Toisaalta ei ollut myöskään vähempää eli ei voi sanoa niinkään, että pitkä imetys suojaisi kariekselta.