Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys älykkäille ihmisille!

Vierailija
03.07.2025 |

Miltä tuntuu sisältäpäin olla älykäs?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäiseltä tuntuu sisäisesti. 

Oletko mensassa? Sieltä voisit löytää kavereita. 

Vierailija
22/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen riittämättömyytden tunnetta, sitä etten ole tarpeeksi älykäs vaan enintään keskitasoa. Kun kohtaan älykkäitä ihmisiä, koen  masennusta siitä, miten älykkäitä he ovat ja miten he voivat ymmärtää kaiken niin helposti ja hyvin.

Toisaalta olen kuitenkin pitkälle kouluttautunut, koulut menneet aina hyvin ja työni jossa olen menestynyt hyvin on ns. älykköjen ammatti. Älykkyystesteissä olen aina pärjännyt hyvin.  Töissä olen älykkäiden ihmisten ympäröimänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funny 🤓

Vierailija
24/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan saman tuntuinen viisaalla ja tyhmällä tytöllä, olihan kyse nyt g-pisteestä?

Vierailija
25/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hankalaa kun on kuitenkin kunnioitus muita ihmisiä kohtaan, mutta he käyvät aivan eri tahtia. Paljon vaikenemista ja itsesensuuria. 'Tottuminen' on väärä sana, mutta on oletusasetus että muiden on hankala(mpi) hahmottaa niitä kokonaisuuksia, jotka itse on ymmärtänyt heti. Tiedän myös että ihmiset eivät yhtään pidä siitä että heille kerrotaan miten jokin asia on, heidän on saatava tulla johtopäätökseen itse, omalla ajallaan. Nuorempana olin höhlä ja kerroin miten näen asiat, ja sain aina ensin kylmää vettä niskaan, ja sitten kun asiat tapahtuvatkin juuri kuten sanoin, tai paljastuu että olin oikeassa jostain, tulee ihmettelyä ja taivastelua. Huoh. Enää en sano mitään, odotan vain hiljaa että juna saapuu muillakin asemalle. Tämä pätee kaikilla elämän osa-alueilla, mutta etenkään ihmissuhteisiin en ota enää ääneen kantaa. Töissä on ehkä vaikeinta olla hiljaa, kun muiden hitaus tai suorastaan räikeä väärässä olo haittaa omaa tek

Oho! Tekstisi on kuin minun näppäimistöltäni!

Vierailija
26/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienolta, kukaan ei huomaa ulospäin.

Kyllä kuule aistii

Vierailija
27/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaälykkönä tunnen sisäistä levottomuutta törmätessäni ei-koherentteihin ja epäkurantteihin kommentteihin ja määritelmiin.

Vierailija
28/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa maailman tila ja se miten vähän voi itse tehdä sen parantamiseksi. Ihmisseurassa ahdistaa, kun yrittää keksiä puheenaihetta, joka kiinnostaisi kaikkia tai edes mahdollisimman monia. Ihmiset eivät ymmärrä vitsejäni tai ajatusketjujani, kun ne ovat liian monimutkaisia.

Vierailija
29/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen. Toisaalta usein on ahdistavaa kun tosiaan itse älyää saman tien asioiden lopputulokset ja asioiden mennessä pieleen ei voi kun seurata vierestä ja kokea ahdistusta monin verroin pitempään kuin muut. Tai sitten olla se pahanilmanlintu ja innostuksen lätistäjä...

Vierailija
30/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä tuntuu normaalille mutta joutuu selittämään itselle selviä asioita moneen kertaan muille ihmisille

Vierailija
31/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensassakin haistattelen pölvästeille. Ette arvaakaan, miten naureskelen teille täällä!

Vierailija
32/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestä tuntuu normaalille mutta joutuu selittämään itselle selviä asioita moneen kertaan muille ihmisille

Opetin aikoinaan aika pitkään yliopistolla ja kyllä se vaati monen monta kertaa kaikki omat pedagogiset kyvyt saada ihmiset ymmärtämään joku asia. Aina kun uudella tavalla asiaa lähestyi ja sen esitti niin sai joillekin jonkun heille hankalan asian uppoamaan, mutta silti oli niitä joilla ei vain ymmärrys riittänyt vaikka asiaa oli monella lukuisill eritavoilla lähestytty. Ja nyt puhutaan kuitenkin yliopisto-opiskelijoista.

Vierailija
33/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko erityisen älykäs, mutta kirjoitin 5 laudaturia ja 2 eximiaa lukematta juuri lainkaan ja saan näistä palikkatesteistä tulokseksi noin 140. Koen itseni tyhmäksi ihan joka päivä,on niin valtavan paljon asioita joita en tiedä enkä ymmärrä. Miksi amerikkalaiset äänestivät Trumpin uudelleen presidentiksi, miksi vuoksi on samaan aikaan molemmilla puolilla maapalloa, miten ensimmäinen eukaryoottisolu on syntynyt, miten öljy on vaikuttanut maailmanpolitiikkaan jne. Maailmassa on niin paljon mielenkiintoisia asioita ja niin vähän aikaa oppia.

Vierailija
34/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko erityisen älykäs, mutta kirjoitin 5 laudaturia ja 2 eximiaa lukematta juuri lainkaan ja saan näistä palikkatesteistä tulokseksi noin 140. Koen itseni tyhmäksi ihan joka päivä,on niin valtavan paljon asioita joita en tiedä enkä ymmärrä. Miksi amerikkalaiset äänestivät Trumpin uudelleen presidentiksi, miksi vuoksi on samaan aikaan molemmilla puolilla maapalloa, miten ensimmäinen eukaryoottisolu on syntynyt, miten öljy on vaikuttanut maailmanpolitiikkaan jne. Maailmassa on niin paljon mielenkiintoisia asioita ja niin vähän aikaa oppia.

Siis se että Trump äänestettiin presidentiksi kertoo äänestäjistä, ei siitä onko se oikea valinta.

Vierailija
35/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testissä ÄO 169 vajaat 10 vuotta sitten. Veikkaan että tulosten käsittelijä on tehnyt virheen. Tuloksen takia odotan itseltäni vieläkin fiksumpaa otetta elämään ja nopeampia hoksottimia.

Melkein jokainen päivä sisältää pettymyksiä, kun tulee joku älypähkinä eteen. En saakaan ratkaistua tuotapikaa vaan menee äheltämiseksi.

Vierailija
36/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla hirveän paljon keskimääräistä älykkäämpi, kun jo vetuttaa ankarasti se, että itseä tyhmempiä ihmisiä on niin paljon. On todella surullista ja turhauttavaa, kun ei pidä itseään minään hirveän älykkäänä, mutta silti suurin osa on tyhmempiä kuin itse. Se on toivotonta. Et pysty taikomaan millään argumentoinnilla ja sössöttämisellä muita älykkäämmäksi, vaan joudut jotenkin sietämään sen, että toiset on ihan todella yksinkertaisia ja vammaisen tasolla.

Se masentaa, kun näkee asioita laajemmasta perspektiivistä ja osaa laskea syyseuraussuhteita eteen päin. Itkettää miten tyhmät massat on johdateltavissa ja agitoitavissa moraalittomien psykopaattien ja maailmanherrojen marioneteiksi ja raivopäisiksi armeijoiksi.

Turhauttaa kun mistään ei voi tyhmien kanssa keskustella, kun he suuttuu ja tulee silmille, kun eivät ymmärrä.

Vierailija
37/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns "älykkäille" kysymys: onko maa pallo vai lätty?

Vierailija
38/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäiseltä. Joskus ajattelen, että olen alien ihmisten joukossa. En olisi halunnut elää ihmisenä - ainakaan tällaisena.

Vierailija
39/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten se on sitä, että tajuaa asiat nopeammin. Sen takia pystyy tekemään muutoksia vähän ennakoiden. Huonona puolena etenkin stressaantuneena tulee esiin myös kärsimättömyys, ettei meinaa jaksaa suhtautua kärsivällisesti joidenkin ihmisten hitauteen tai siihen, että eivät kaikki ole niin älykkäitä eikä se ole oma valinta. Nuorempana oli enemmän vaikeuksia sopeutua, ÄO mitattu 178, olin varmaan aika ärsyttävä, kuin Start Treckin Mr. Spock, nykyään iän myötä on tullut jo vähän viisauttakin. 

Vierailija
40/42 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se että Trump äänestettiin presidentiksi kertoo äänestäjistä, ei siitä onko se oikea valinta.

Monen amerikkalaisen mielestä Trump oli parempi kahdesta tarjolla olevasta ehdokkaasta. Ei ehkä juuri hyvä, mutta heidän itsensä kannalta parempi vaihtoehto. Moni nimittäin ajattelee, ettei Amerikan pitäisi ihan niin paljon leikkiä maailmanpoliisia, osallistua joka rähinään, saati laittaa verorahoja niihin, vaan keskittyä ennemmin saamaan oman maansa asiat kuntoon. America first. Esimerkiksi keskiluokan heikkenevä ostovoima, työttömyys, asunnottomuus, laajamittainen laiton ma ah an muutto ja siihen liittyvät ilmiöt kuten rikollisuus, ovat isoja ongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan